  • Data: 2012-05-15 11:35:19
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 14 May 2012 22:18:01 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z takim samym pojazdem
    >
    > O czym Ty mowisz? Akurat zderzenie czolowe jest z bariera, o jakim wprowadzaniu w
    blad mowisz?

    Właśnie o tym. Ile stojących, nieruchomych barier tego rodzaju jak w teście
    widziałeś na drodze?
    Żadnej?

    Takie zderzenie to symulacja dająca podobne wyniki jak zderzenie dwóch
    identycznych aut. Rozszerzając nieco powyższe, można wyniki testu odnosić
    do zderzeń aut tej samej klasy, szczególnie w odniesieniu do masy pojazdu.

    Natomiast zderzenie dwóch pojazdów które mają różna masę to juz inna bajka.
    Przede wszystkim - wystepuje różnica pędów, co widac ładnie na filmie ze
    zderzenia Smarta Z Mercedesem - po zderzeniu Smart odskakuje do tyłu. To
    oznacza, że dla Smarta takie zderzenie odpowiadałoby walnięciu w testowa
    przeszkode nie z prędkościa taka, jak przy testach (AFAIK 55km/h), tylko
    około 70km/h. A dla Mercedesa odpowiednio nie 55, a 40km/h.

    Zresztą zam ENCAP sie do tego przyznaje.

    --