  • 31. Data: 2010-06-10 12:58:18
    Temat: Re: I znów kawałek świata został uporządkowany ;)
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 10-06-2010 o 11:23:50 Arek (G) <a...@b...pl> napisał(a):

    > Jak chcesz sprawdzić jak jego pomysły się sprawdzają w praktyce,
    > proponuje jakiś kraj w afryce środkowej:)

    A gdzie wyczytałeś, że on pochwala anarchię?
    Wg Korwina państwo ma się nie wtrącać tam gdzie to nie jest niezbędne ale
    tymi wyjątkami są właśnie wojsko, policja, sądownictwo i (mocno
    ograniczona) administracja. Przepisów ma być mało ale te co będą mają być
    przestrzegane.

    Proszę nie mylić wolności ze swawolą!

    --
    SW3
    ----

  • 32. Data: 2010-06-10 12:58:40
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > mogloby sie wydawac ze masz racje,

    Jednoznaczna odpowiedź jest trudna, to fakt :-)

    > ...niestety leczenie ludzi
    > prowadzacych "zdrowy" tryb zycia ksztuje budzet panstwa
    > wiecej niz
    > nalogowcow,

    Tak, ale oni jeśli chorują to z reguły z przyczyn nie bardzo
    od nich zależnych. Czego nie można powiedzieć o palaczach i
    nałogowych kirusach ;-))).

    > tak jak ktos tu juz wspomnial, wieksza czesc ceny
    > wszystkich legalnych
    > uzywek to podatki, pewnie moznaby policzyc latwo jak
    > bardzo wspiera
    > budzet panstwa alkoholik ktory tankuje przez 20 lat...

    Policz :-). Ktoś nałogowo tankujący z reguły spożywa trunki
    o nienachalnej jakości, a co za tym idzie i niewygórowanej
    cenie. Ileż z tego może być akcyzy? 1000, 2000, 3000
    rocznie? Na pewno nie więcej. A popatrz sobie ile kosztuje
    osobodzień w szpitalu...

    OK, wystarczy tego, bo robi się dyskusja o NFZ, a to nie
    było tematem wątku ;-))))

  • 33. Data: 2010-06-10 13:10:01
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-10 12:58, SW3 pisze:

    > A gdzie wyczytałeś, że on pochwala anarchię?

    A gdzie pisałem cokolwiek o anarchii?

    A.

  • 34. Data: 2010-06-10 13:10:47
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Z jednej strony trudno sie nie zgodzic, z drugiej strony
    > powinienes byc konsekwentny. A wiec nie skladac nogi
    > komus, kto zlamal ja sobie na zjazdach rowerowych w lesie,
    > nie leczyc kierowcy rajdowego po wypadku itd. Przeciez na
    > wlasne zyczenie to robili.

    To już lekka demagogia :-). Idąc jeszcze dalej w ogóle można
    nie leczyć nawet przeziębienia, bo przecież pacjent mógł nie
    wychodzić na dwór ;-). Jazda na rowerze lub samochodem jest
    szkodliwa w jednostkowych przypadkach, natomiast nałogowe
    palenie tudzież picie zdecydowanie odwrotnie :-). Dyskusja
    nie ma większego sensu, ja nie zamierzam nikogo przekonywać
    ani poddawać się czyimś argumentom. I tak niczego tu nie
    zmienimy, jest jak jest, a ja przedstawiłem tylko swoje
    skromne zdanie, z którym nie trzeba się zgadzać ;-)))

  • 35. Data: 2010-06-10 13:12:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    kakmar pisze:

    > Znajdź mi drugiego który w dający się zrozumieć sposób powie, że nie
    > podpisze _żadnej_ ustawy zwiększającej obciążenia fiskalne, to będę
    > się zastanawiał. No i jeszcze kto wg. Ciebie "zna się na finansach".

    LOL naiwność godna podziwu :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 36. Data: 2010-06-10 13:13:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Thursday, June 10, 2010, 12:58:40 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > cenie. Ileż z tego może być akcyzy? 1000, 2000, 3000
    > rocznie? Na pewno nie więcej. A popatrz sobie ile kosztuje

    Widać w ostatecznym rozliczeniu się opłaca, skoro jakoś nie słychać
    głosów o delegalizacji alkoholu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2010-06-10 13:15:36
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...w drugiej turze na Komorrę wybierając mniejsze zło, bo
    > Kaczor może znowu do władzy dojść.

    Z całym szacunkiem, ale jaką władzę ma prezydent? Jedyne co
    to wstyd go za granicą pokazywać, a i w kraju jego
    fizjonomia przyprawia o niestrawność... Jak zwykle w Polsce,
    najwięcej szumu jest przed najmniej znaczącymi wyborami
    ;-)).

  • 38. Data: 2010-06-10 13:17:47
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Robert_J pisze:

> [...]
    > za granicą pokazywać, a i w kraju jego fizjonomia przyprawia o
    > niestrawność... Jak zwykle w Polsce, najwięcej szumu jest przed najmniej

    Niestety zachowanie, wygląd i poglądy prezydenta mają olbrzymi wpływ na
    politykę zagraniczną.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 39. Data: 2010-06-10 13:21:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Thursday, June 10, 2010, 1:15:36 PM, you wrote:

    > Z całym szacunkiem, ale jaką władzę ma prezydent?

    Sporą. Może przeszkadzać.

    > Jedyne co to wstyd go za granicą pokazywać, a i w kraju jego
    > fizjonomia przyprawia o niestrawność... Jak zwykle w Polsce,
    > najwięcej szumu jest przed najmniej znaczącymi wyborami ;-)).

    Jasne. Mamy do wyboru wariata i głupka. Któremuś z nich wręczamy
    brzytwę i tłumaczymy, że to bardzo niebezpieczne narzędzie. Któremu
    wręczyłbyś brzytwę? Odpowiedź "żadnemu" jest błędna, bo wtedy znajdzie
    się ktoś inny, kto brzytwę wręczy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2010-06-10 13:21:57
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-10 12:55, kakmar pisze:

    > Znajdź mi drugiego który w dający się zrozumieć sposób powie, że nie
    > podpisze _żadnej_ ustawy zwiększającej obciążenia fiskalne, to będę
    > się zastanawiał. No i jeszcze kto wg. Ciebie "zna się na finansach".

    Retoryka Krowina jest prosta i banalna. Aby być w temacie grupy podam
    prosty przykład:

    Szwankuje Ci w samochodzie układ hamulcowy.

    Przypadek normalny: szukasz warsztatu, i naprawiasz.

    Przypadek Korwina:
    1. Stwierdzi, że hamulce nie działają. Oczywiste i logiczne.
    2. Wyliczy ile te hamulce kosztowały Cię przez cały okres eksploatowania
    samochodu, wymiany tarcz, klocków, płynu, jakieś drobne naprawy.
    Wszystko zgodnie z rzeczywistością.
    3. Następnie wyliczy ile byś zarobił po 45 latach gdybyś te środki
    wpakowane w hamulce trzymał na jakieś kosmicznej lokacie.
    4. Wysnuje wniosek oczywisty wniosek, że należy zdemontować hamulce,
    zwłaszcza, ze samochód służy do jeżdżenia, a hamulce nijak w tym nie
    pomagają.

    Wszystko logiczne i oczywiste, tak właśnie działa Korwin. A ludzie z
    zasady starają się nie myśleć więc to łykają.

    A.