  • 91. Data: 2018-10-06 11:48:47
    Temat: Re: I kolejny .. Egzaminu nie było.
    Od: "kolotak" <o...@s...pl>

    news:pp9p83$deu$7@node1.news.atman.pl...

    > "Samorządowe Kolegium Odwoławcze uznało jednak, iż zachowania osoby
    > egzaminowanej były prawidłowe i wynikały z prawidłowej oceny sytuacji na
    > drodze."
    >
    > Shrek

    Z poniższego wynika tylko taki wniosek :
    Jeżeli PRZED przejściem stoją piesi, więc muszę się
    ZAWSZE zatrzymać przed przejściem dla pieszych, bo obowiązuje mnie zasada
    ograniczonego zaufania, bo zachowanie pieszych sugeruje zamiar wejścia
    na przejście.

    Pytanie jest : Po jakiego Zenka tyle p osłów traciło czas i nasze pieniądze
    na debatę nad projektem ustawy o pierwszeństwie pieszego, ostatecznie
    odrzuconym ?
    Skoro jakiś WSA stwierdził że należy się zatrzymywać przed przejściem,
    bo obowiązuje zasada ograniczonego zaufania.

    Cytat :
    Ostatecznie WSA w Bydgoszczy stwierdził, że jakkolwiek osoby widoczne na
    nagraniu DVD nie znajdowały się na przejściu, a zatem nie korzystały z
    pierwszeństwa, jednakże ich zachowanie sugerowało zamiar wejścia na
    przejście, to reakcja egzaminowanej polegająca na zatrzymaniu pojazdu i
    ustąpieniu pierwszeństwa przy uwzględnianiu zasady ograniczonego zaufania,
    tym samym nie stanowiła naruszenia normy prawnej wynikającej z art. 49 ust.
    1 pkt 2 Prawa o ruchu drogowym właśnie ze względu na obowiązek wynikający z
    art. 4 ustawy, kreującego zasadę ograniczonego zaufania.

  • 92. Data: 2018-10-06 11:55:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-06 o 11:48, kolotak pisze:
> [...]
    > 1 pkt 2 Prawa o ruchu drogowym właśnie ze względu na obowiązek wynikający z
    > art. 4 ustawy, kreującego zasadę ograniczonego zaufania.

    Problem z sądami i regułami generalnymi (tak jak ta o ograniczonym
    zaufaniu) polega na tym, że są zupełnie źle interpretowane. Przecież to,
    że pieszy może wejść na jezdnię nie może wynikać z zasady ograniczonego
    zaufania, bo zasada ta stanowi, że mamy się spodziewać czyjegoś
    zachowania niezgodnego z prawem, a nie ma nic niezgodnego w tym, że
    pieszy postanowi wejść na przejście.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2018-10-06 11:59:59
    Temat: Re: I kolejny zombiak
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Uprzedzałem, że będzie naginane. Przedpiśca taki konkurs wymyślił,
    > staram się zająć dobre miejsce.

    Gratuluje - wygrałes!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 94. Data: 2018-10-06 12:06:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Oct 2018 11:48:47 +0200, kolotak napisał(a):

> [...]
    > ZAWSZE zatrzymać przed przejściem dla pieszych, bo obowiązuje mnie zasada
    > ograniczonego zaufania, bo zachowanie pieszych sugeruje zamiar wejścia

    Polemizowalbym, bo z ich zachowania wynika, ze stoja i czekaja.
    Ale to na wypadek, gdyby weszli i musialbym sie bronic, bo jak widac -
    interpretacja moze byc szeroka.

    Co innego, jak pieszy po chodniku idzie do kraweznika - tu mozesz
    ocenic, ze sprawia wrazenie, ze sie nie zatrzyma :-)

> [...]
    > Skoro jakiś WSA stwierdził że należy się zatrzymywać przed przejściem,
    > bo obowiązuje zasada ograniczonego zaufania.

    Na razie stwierdzil, ze zatrzymanie w tej sytuacji nie łamie zakazu
    zatrzymywania przed przejscuem.

    J.

  • 95. Data: 2018-10-06 12:36:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-10-2018 o 11:48, kolotak pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z poniższego wynika tylko taki wniosek :
    > Jeżeli PRZED przejściem stoją piesi, więc muszę się
    > ZAWSZE zatrzymać przed przejściem dla pieszych,

    Nie.
    Wynika, że możesz, czasem może powinieneś, a nie że ZAWSZE MUSISZ.
    To daleko nie to samo.

  • 96. Data: 2018-10-06 13:19:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polskie prawo jest tak skonstruowane ze sad zajmuje sie tylko tym o co zostal
    zapytany. Jesli zapytanie dotyczylo czy narazila ludzi stojacych na chodniku to sad
    nie mogl odpowiedziec inaczej niz ze nie narazila. Jesli drugie pytanie dotyczylo czy
    kierujaca zastosowala sie do zasady ograniczonego zaufania to sa mogl tylko
    odpowiedziec ze sie zastosowala. Ale gdyby pytanie dotyczylo zatrzymania w trybie art
    49 pkt 2 to sad by musial uznac ze postapila niezgodnie z przepisami. Zwlaszcza ze
    byl to sad administracyjny ktory bada tylko w zakresie zgodnosci z przepisami to co
    mu zgloszono.

  • 97. Data: 2018-10-06 18:39:53
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-06 o 11:55, Liwiusz pisze:

> [...]
    > zaufania, bo zasada ta stanowi, że mamy się spodziewać czyjegoś
    > zachowania niezgodnego z prawem, a nie ma nic niezgodnego w tym, że

    Może bezpośrednio przed nadjeżdżający

  • 98. Data: 2018-10-06 19:04:42
    Temat: Re: I kolejny .. sugeruje zamiar wejścia.
    Od: "kolotak" <o...@s...pl>

    > Nie.
    > Wynika, że możesz, czasem może powinieneś, a nie że ZAWSZE MUSISZ.
    > To daleko nie to samo.

    ZAWSZE MUSZĘ, bo pieszy sugeruje zamiar wejścia
    i obowiązuje mnie zasada ograniczonego zaufania, art. 4 PoRD,
    tak orzekł Sąd.

  • 99. Data: 2018-10-06 19:05:33
    Od: "kolotak" <o...@s...pl>

  • 100. Data: 2018-10-06 19:41:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zasada jest mniej wazna niz nakaz albo zakaz bo jest pojeciem subiektywnym. W
    zasadzie zasada nie jest nic warta czy wazna. Wskaz sankcje za niestosowanie sie do
    zasady ograniczonego zaufania w ruchu drogowym. Tylko te przepisy sa istotne za
    ktorych nieprzestrzeganie jest okreslona kara. Ww zasada ma charakter pomocniczy i
    jest stosowana z innym paragrafem jako dodatkowy element obciazajacy. Zasada .......
    to nic innego niz paragraf 22. Poza tym zasada ograniczonego zaufania obowiazuje w
    takim samym stopniu pieszych i kierowcow, nawet jesli piesi o tym nie wiedza.
    Czytales chociaz ten artykul? Chyba nie. To masz. Art. 4.
    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni
    uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności
    wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania. Gdzie w nim napisane ze kierowca
    musi sie zatrzymac zeby wpuscic pieszego na przejscie? W mysl art 4 pieszy ma
    wiedziec ze kierowca ma zakaz zatrzymywania na 10 metrow przed przejsciem.