  • 101. Data: 2016-08-18 08:27:51
    Temat: Re: I co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 16:08:28 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]
    na prawym jest tyle miejsca że bez zbytniego zamieszania można przepuścić tych z tyłu
    nie tracąc na prędkości i nie hamując.

    > Dostawczak to też ciężarówka.
    > Osobowe to jest takie, które służy do wożenia osób, a nie towaru.

    Ostatni dostawczak prowadzony przezemnie to żuk w okolicy 1987r. Jechałem przez pole
    kukurydzy.
    Innymi słowy skojarzyłeś mnie z kimś innym.

  • 102. Data: 2016-08-18 11:52:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Aug 2016 12:18:08 +0200, w <57aaff2e$0$647$65785112@news.neostrada.pl>,
    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(-a):

    > Może mieć ograniczenie prędkości jest ustawione na rzeczywiste 89 km/h
    > (zamiast 90 km/h). Może mieć słabszy silnik, cięższy ładunek.

    Ma bardziej zużyte opony, tak na oko o 2% średnicy :)

  • 103. Data: 2016-08-18 16:17:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18.08.2016 o 08:27, s...@g...com pisze:

> [...]
    pole kukurydzy.
    > Innymi słowy skojarzyłeś mnie z kimś innym.

    A to sorry, ktoś parę miechów temu też się chwalił że bardzo wygodnie
    jeździ mu się dostawczakiem za tirami, więc nie przypuszczałem że takie
    dziwolągi mogą być aż dwa.....

  • 104. Data: 2016-08-18 16:19:32
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18.08.2016 o 08:25, s...@g...com pisze:

> [...]
    wpływa na to co dzieje się poza.

    > Ale wpływa tak samo

    Nic z tych rzeczy.
    W pierwszym przypadku zwalniasz od 89 do 89, czyli wcale, więc nie
    tracisz nic, bo i tak jedziesz za TIR-ami na prawym pasie.

    W drugim przypadku zwalniasz o połowę i tracisz z miejsca tak 1/4 ze
    swojej wcześniejszej średniej.

  • 105. Data: 2016-08-18 16:33:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2016 16:17:51 +0200, Cavallino napisał(a):
    > A to sorry, ktoś parę miechów temu też się chwalił że bardzo wygodnie
    > jeździ mu się dostawczakiem za tirami, więc nie przypuszczałem że takie
    > dziwolągi mogą być aż dwa.....

    Czemu od razu dziwolagi, taki lublin to chyba wiele szybciej nie
    potrafi, wlaczasz sobie tempomat (w lublinie to chyba w stopie),
    trzymasz dystans i jedziesz.
    Spieszy ci sie gdzies ? I tak w pracy jestes :-)

    J.

  • 106. Data: 2016-08-18 16:41:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18.08.2016 o 16:33, J.F. pisze:

    > Czemu od razu dziwolagi, taki lublin

    No ale ponoć przedpiszca jednak dostawczakiem nie jeździ.....

  • 107. Data: 2016-08-18 18:34:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2016 16:41:47 +0200, Cavallino napisał(a):

    > No ale ponoć przedpiszca jednak dostawczakiem nie jeździ.....

    No ale pierwszy dostawczakiem jezdzil.

    Zasada w sumie podobna, jak ktos ma duzo wolnego czasu i krotki
    odcinek, to moze mu miedzy tirami wygodniej.
    A niech sobie jezdzi, byle prawym pasem i tirow nie wyprzedza :-)

    J.

  • 108. Data: 2016-08-18 19:32:02
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    e.net...

    > Zasada w sumie podobna, jak ktos ma duzo wolnego czasu i krotki
    > odcinek, to moze mu miedzy tirami wygodniej.
    > A niech sobie jezdzi, byle prawym pasem i tirow nie wyprzedza :-)

    No właśnie... niech nie wyprzedza. Bo ostatnio przede mną taki dostawczak
    (nie Lublin, jakieś Iveco) zaczął wyprzedzać TIRa na drodze ekspresowej i
    zajęło mu to dobrych parę minut. Gość się na wszelki wypadek nie odzywał,
    ale tirman aż się na niego wzbudził na CB: "co on ma pod maską, zwolniłem do
    73, a on dalej ma problem, żeby wyprzedzić".
    I teraz jeszcze dodam, że działo się to w piątek po południu na S8...
    wyobraźcie sobie, jaki 'korek' się za nim zrobił.

    --
    Axel

  • 109. Data: 2016-08-18 21:06:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.08.2016 19:32, Axel wrote:

    > I teraz jeszcze dodam, że działo się to w piątek po południu na S8...
    > wyobraźcie sobie, jaki 'korek' się za nim zrobił.

    Ja wczoraj na S8 w Warszawie miałem ciekawy przypadek. Chyba pierwszy
    raz mi się udało kogoś wkurzyć "blokowaniem lewego pasa". Jadę sobie
    lewym 140, więc powyżej normy, ale bez szaleństw. Rozumiem, że ktoś może
    szybciej i nie mam z tym problemu, środkowym też nie pojade, bo oni tam
    110-120. Najszybciej byłoby prawym, ale (nie)stety. raz na
    kilkudziesięciu trafi się taki, co wie że powinien prawym, więc też się
    nie da pozapierdalać;)

    No i widzę że ktoś białym skadilakiem ze 180 mnie dochodzi, więc
    wrzuciłem zawczasu prawy kierunek, że mu zjadę, ruch dość gęsty więc
    trzeba przyhamować do tych 120 żeby pas zmienić, bo tam miejsca na
    hamowanie nie będzie. A tu debil usiadł mi na dupie i jedzie 2 metry za
    mną te 140. No i chuj z hamowania, bo masz furiata na dupie. I tak
    przejechaliśmy te dwa kilosy, ja z włączonym kierunkiem on z migającymi
    długimi. Jak już zjechałem bo większa luka się zrobiła, to on wyprzedził
    i też na środkowy - hamowanie do 80. Skąd się tacy debile biorą?
    Podsyłał ktoś już takie nagrania na policję, bo różne rzeczy widziałem,
    ale ten po prostu jest niezrównoważony i chyba nie powinien prowadzić
    nic więcej niż hulajnogę? W sumie niewiele będzie widać ponad to
    złosliwe hamowanie, a i to jakoś bardzo dramatycznie nie wygląda na
    nagraniu.

    A może przeciętny migający długimi nie łapie takich niuansów, że jak
    usiądzie komuś na dupie, to pasa w gęstym ruchu zmienić nie idzie?
    Poważnie nie wiem, bo sam nikomu na dupie nie siadam a i na palcach
    jednej ręki moge policzyć, żeby ktoś na mnie migał, a i poza tym jednym
    przypadkiem nie mam o to pretensji - po prostu się zgapiłem i
    zapomniałem zjechać od razu jak mogłem.

    Shrek

  • 110. Data: 2016-08-19 01:41:29

    Thu, 18 Aug 2016 21:06:46 +0200, w <np50vp$h7t$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > przejechaliśmy te dwa kilosy, ja z włączonym kierunkiem on z migającymi
    > długimi. Jak już zjechałem bo większa luka się zrobiła, to on wyprzedził

    Spryskiwaczy nie masz?