  • 1. Data: 2016-08-07 18:28:31
    Temat: czy mogę myć auto na własnym podwórku?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    ostatnio myłem auto przy drodze publicznej. wiem że mogę podpaść straży
    miejskiej, aczkolwiek szkodliwość zmywania wodą gówien gołębi z szyby
    przedniej jest zerowa. ale ktoś mi powiedział że _muszę_ jechać na
    myjnię. ja jednak posiadam kawałek gruntu w mieście. malutki, ale
    prywatny. czy mogę tam postawić auto i myć legalnie?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-08-07 19:02:42
    Temat: Re: czy mogę myć auto na własnym podwórku?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:

> [...]
    > _muszę_ jechać na myjnię. ja jednak posiadam kawałek gruntu w
    > mieście. malutki, ale prywatny. czy mogę tam postawić auto i myć

    imho raczej możesz, wodą bez detergentów (to jak deszcz)
    z detergentami jeśli masz kratkę do kanalizy.

    ale w sumie teoretycznie to nadal spłukujesz ropopochodne do gleby
    1cm3 oleju zatruwa 1m3 wody czy cuś. Ryba nie będzie zachwycona.

    http://www.motofakty.pl/artykul/przed-domem-czy-na-m
    yjni-czyli-gdzie-umyc-auto.html
    http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=19292

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2016-08-07 22:25:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-07 o 18:28, ToMasz pisze:
> [...]
    > myjnię. ja jednak posiadam kawałek gruntu w mieście. malutki, ale
    > prywatny. czy mogę tam postawić auto i myć legalnie?

    Możesz myć na własnym podwórku/terenie o ile całą wodę po myciu spuścisz
    do kanalizacji sanitarnej. W związku z tym musisz, to robić na
    utwardzonym terenie, żeby ani kropla syfu i detergentów nie wsiąkała w
    glebę lub nie dostała się do kanalizacji burzowej.

  • 4. Data: 2016-08-08 10:47:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
> [...]

    >ale w sumie teoretycznie to nadal spłukujesz ropopochodne do gleby
    >1cm3 oleju zatruwa 1m3 wody czy cuś. Ryba nie będzie zachwycona.

    A jak deszcz je splucze, to staja sie ekologiczne ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-08-08 10:58:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > A jak deszcz je splucze, to staja sie ekologiczne ? :-)

    No ja tylko podpowiadam linię obrony ;)

    Panie władzo ja tu tylko ogród podlewam i wąż mi się wyrwał ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 6. Data: 2016-08-09 14:09:15
    Od: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2016-08-07 o 19:02, PiteR pisze:

    > imho raczej możesz, wodą bez detergentów (to jak deszcz)
    > z detergentami jeśli masz kratkę do kanalizy.

    Przy czym do kanalizacji sanitarnej, nie deszczowej :-)

    Paweł

  • 7. Data: 2016-08-09 18:00:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pawel Muszynski pisze tak:

    > Przy czym do kanalizacji sanitarnej, nie deszczowej :-)

    Przy czym wyróżniamy "kanalizę" i "deszczówkę"

    Nie ma czegoś takiego jak "kanaliza deszczowa"

    hyhy ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 8. Data: 2016-08-09 19:58:44
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2016-08-09 o 18:00, PiteR pisze:

    > Przy czym wyróżniamy "kanalizę" i "deszczówkę"
    >
    > Nie ma czegoś takiego jak "kanaliza deszczowa"
    >
    > hyhy ;)

    No proszę, czego to się człowiek od grupowych mądrali nauczy...
    Muszę napisać do twórców instrukcji do wykonywani map, żeby skasowali
    oznaczenia "kd" (kanalizacja deszczowa), "ks"(kanalizacja sanitarna) i
    "k" (kanalizacja ogólnospławna) bo na pms napisali że nie ma czegoś
    takiego jak "kd" i "k".
    Twórców przepisów o obowiązku budowania oddzielnej kanalizacji
    deszczowej w miejsce dawnej ogólnospławnej też trzeba będzie poinstruować.
    Ale roboty...!

    Sławek

  • 9. Data: 2016-08-09 20:47:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Slavekk pisze tak:

    > No proszę, czego to się człowiek od grupowych mądrali nauczy...

    prawda ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 10. Data: 2016-08-09 22:40:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Slavekk,

    Tuesday, August 9, 2016, 7:58:44 PM, you wrote:

> [...]
    > Twórców przepisów o obowiązku budowania oddzielnej kanalizacji
    > deszczowej w miejsce dawnej ogólnospławnej też trzeba będzie poinstruować.

    W kwestii formalnej - nie ma takiego słowa jak ,,kanaliza"
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/kanaliza.html

    --
    Best regards,
    RoMan