eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 11. Data: 2014-01-17 17:50:57
    Temat: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Teraz o i30. Mam 1,4 CRDI 90KM, jako zastępcze przez 4kkm miałem 1,6
    > CRDI i moim skromnym zdaniem 1,4 jeździ się o wiele przyjemniej, mimo,
    > że 1,6 w teorii ma więcej KM, bo aż 110. Opinie niby opieram na
    > subiektywnym doznaniu, ale kilka dni temu, moja siostra - której na
    > chwilę pożyczyłem auto - sama stwierdziła, że dali mi auto ze słabszym
    > silnikiem i że mój chodził o wiele lepiej i że jak już mi dali zastępcze
    > to mogli dać taki sam, a nie mniejszy silnik. Zamurowało ją, jak się
    > dowiedziała, że dali teoretycznie mocniejszy. Dlaczego teoretycznie
    > słabszym silnikiem jeździ się przyjemniej?
    >
    > Ktoś powyższe potrafi logicznie wyjaśnić?

    Oczywiście, ten 1.6 musiał być zepsuty.



  • 12. Data: 2014-01-17 17:53:07
    Temat: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lb9rum$4kk$...@n...task.gda.pl...
    > Miałem niegdyś KIA Cee'd 1,4 CVVT 109 KM. Po dołożeniu instalacji LPG z
    > adaptacją faktycznie nie była wyczuwalna różnica między Pb a LPG.
    > Dziś dostałem drugie zastępcze auto, Hyundai i30 1,4 CVVT 90 KM (to ten
    > sam silnik, ze zmniejszoną mocą, identycznie moc zmniejszyli w KIA). O
    > ile na benzynie autko jeszcze się dźwiga, o tyle na LPG (fabryczna
    > instalacja) to auto nie jeździ, strach wyprzedzać. I tego nie rozumiem,
    > dlaczego fabryczna instalacja LPG za 4,5k, działa gorzej niż
    > niefabryczna za 2,3k?

    Bo to jest być może instalka bez tuningu, który wykonuje każdy gazownik przy
    montażu swojej.
    Czyli bez możliwości podkręcenia parametrów, chodzi tak jak wszystkie inne,
    ustawione w fabryce.
    Właśnie po to, aby każdy nie kręcił sam.

    W Dacii niby jest Landi Renzo, ale fabrycznie zablokowane i za łatwo w niej
    nie pomieszasz.


  • 13. Data: 2014-01-17 18:24:14
    Temat: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.01.2014 17:50, Cavallino pisze:
    > Oczywiście, ten 1.6 musiał być zepsuty.

    Haha. Odebrałem dziś swojego, ale zanim to zrobiłem przejechałem się
    testówką 1,6 (inna niż tą co miałem jako zastępcze). Idąc Twoją logiką
    obydwa powinny być zepsute :P


    --
    anacron
    Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
    aba/
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 14. Data: 2014-01-17 22:18:59
    Temat: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lbbovr$roe$...@n...task.gda.pl...
    > W dniu 17.01.2014 17:50, Cavallino pisze:
    >> Oczywiście, ten 1.6 musiał być zepsuty.
    >
    > Haha. Odebrałem dziś swojego, ale zanim to zrobiłem przejechałem się
    > testówką 1,6 (inna niż tą co miałem jako zastępcze). Idąc Twoją logiką
    > obydwa powinny być zepsute :P

    Jasne, wszyscy wierzymy, że 90 KM jeździ lepiej niż 110 KM tylko dlatego że
    Twoje.
    Tak jak wierzyliśmy iż benzynowy silnik bije diesla w elastyczności, mimo że
    czasy twierdziły co innego.



  • 15. Data: 2014-01-17 23:08:11
    Temat: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.01.2014 22:18, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:lbbovr$roe$...@n...task.gda.pl...
    >> W dniu 17.01.2014 17:50, Cavallino pisze:
    >>> Oczywiście, ten 1.6 musiał być zepsuty.
    >>
    >> Haha. Odebrałem dziś swojego, ale zanim to zrobiłem przejechałem się
    >> testówką 1,6 (inna niż tą co miałem jako zastępcze). Idąc Twoją logiką
    >> obydwa powinny być zepsute :P
    >
    > Jasne, wszyscy wierzymy, że 90 KM jeździ lepiej niż 110 KM tylko dlatego
    > że Twoje.

    Ze zrozumieniem czytaj... Lepiej mi się jeździ, nie znam czasów nie
    mierzyłem, może nie umiem jeździć tym 1.6...

    > Tak jak wierzyliśmy iż benzynowy silnik bije diesla w elastyczności,
    > mimo że czasy twierdziły co innego.

    Które ten na z góry wskazanym biegu czy na dowolnym? :P A to już było.... :)

    >
    >


    --
    anacron
    Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
    aba/
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 16. Data: 2014-01-17 23:09:35
    Temat: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lbc9k7$nm8$...@n...task.gda.pl...
    > W dniu 17.01.2014 22:18, Cavallino pisze:
    >>
    >> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:lbbovr$roe$...@n...task.gda.pl...
    >>> W dniu 17.01.2014 17:50, Cavallino pisze:
    >>>> Oczywiście, ten 1.6 musiał być zepsuty.
    >>>
    >>> Haha. Odebrałem dziś swojego, ale zanim to zrobiłem przejechałem się
    >>> testówką 1,6 (inna niż tą co miałem jako zastępcze). Idąc Twoją logiką
    >>> obydwa powinny być zepsute :P
    >>
    >> Jasne, wszyscy wierzymy, że 90 KM jeździ lepiej niż 110 KM tylko dlatego
    >> że Twoje.
    >
    > Ze zrozumieniem czytaj... Lepiej mi się jeździ, nie znam czasów nie
    > mierzyłem, może nie umiem jeździć tym 1.6...
    >
    >> Tak jak wierzyliśmy iż benzynowy silnik bije diesla w elastyczności,
    >> mimo że czasy twierdziły co innego.
    >
    > Które ten na z góry wskazanym biegu czy na dowolnym? :P A to już było....
    > :)

    Na dowolnym mierzy się przyspieszenie, a nie elastyczność.....



  • 17. Data: 2014-01-17 23:44:20
    Temat: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.01.2014 10:49, AZ pisze:
    > Bo blednym jest opieranie sie tylko na mocy w KM ktora to wyraza jedynie
    > maksymalna moc jaka jest w stanie dany silnik wygenerowac

    1,4 CRDI
    ========
    moc [KM] 90
    masa własna [kg] 1280
    moment obrotowy [Nm] 220
    stosunek masa/moc [kg/KM] 14,22

    1,6 CRDI
    =======
    moc [KM] 110
    masa własna [kg] 1290
    moment obrotowy [Nm] 260
    stosunek masa/moc [kg/KM] 11,72

    Niby nie różnią się bardzo, ale pod każdym względem cyferki przemawiają
    za 1,6. Efekt, 1,6 faktycznie z samego dołu zbiera się lepiej, ale
    powyżej 2000 RPM nic się nie dzieje, po prostu dalej przyspiesza. W 1,4
    powyżej 2000 RPM faktycznie czuć, że auto dostaje kopa. Być może jest to
    tylko odczucie i stawiając auta obok siebie okazałoby się, że nominalnie
    1,6 przyspiesza lepiej i tak, ale przyjemniej jeździ się 1,4 fajniejsze
    odczucia. Nie potrafię tego wyjaśnić.

    Tak przy okazji: http://www.youtube.com/watch?v=41cHTZb1lbo

    --
    anacron
    Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
    aba/
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 18. Data: 2014-01-18 09:23:57
    Temat: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lbcbo0$r6d$...@n...task.gda.pl...
    > W dniu 17.01.2014 10:49, AZ pisze:
    >> Bo blednym jest opieranie sie tylko na mocy w KM ktora to wyraza jedynie
    >> maksymalna moc jaka jest w stanie dany silnik wygenerowac
    >
    > 1,4 CRDI
    > ========
    > moc [KM] 90
    > masa własna [kg] 1280
    > moment obrotowy [Nm] 220
    > stosunek masa/moc [kg/KM] 14,22
    >
    > 1,6 CRDI
    > =======
    > moc [KM] 110
    > masa własna [kg] 1290
    > moment obrotowy [Nm] 260
    > stosunek masa/moc [kg/KM] 11,72
    >
    > Niby nie różnią się bardzo, ale pod każdym względem cyferki przemawiają
    > za 1,6. Efekt, 1,6 faktycznie z samego dołu zbiera się lepiej, ale
    > powyżej 2000 RPM nic się nie dzieje, po prostu dalej przyspiesza. W 1,4
    > powyżej 2000 RPM faktycznie czuć, że auto dostaje kopa. Być może jest to
    > tylko odczucie i stawiając auta obok siebie okazałoby się, że nominalnie
    > 1,6 przyspiesza lepiej i tak

    Zapewne dokładnie o to chodzi - 1.6 ciągnie równo od dołu, więc nie czuć
    różnicy po przekroczeniu 2000 obr/min.
    Identycznie mam w 110 konnym Dusterze, podczas jazdy wydaje się, że toto w
    ogóle nie ma przyspieszenia, a 68 konny Peugeot 206 1.4 hdi przyspiesza
    wyraźnie lepiej.
    Ale wszystkie cyferki mówią, że jest dokładnie odwrotnie i Duster wypada
    duuuuużo lepiej.
    Odczucia potęguje też różnica między 6 (w Dacii) i 5 (w 206) biegową
    skrzynią.

    >, ale przyjemniej jeździ się 1,4 fajniejsze
    > odczucia. Nie potrafię tego wyjaśnić.

    Teraz rozumiem o czym mówisz.
    Ale to można sprawdzić tylko w jeden sposób, dwa auta koło siebie, 2000 obr
    w każdym i pedał w podłogę.
    Ten 1.4 zostanie z tyłu i to daleko z tyłu, na 100%.



  • 19. Data: 2014-01-18 11:22:58
    Temat: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 18.01.2014 09:23, Cavallino pisze:

    > Teraz rozumiem o czym mówisz.
    > Ale to można sprawdzić tylko w jeden sposób, dwa auta koło siebie, 2000
    > obr w każdym i pedał w podłogę.

    Jak będę miał okazję zrobię taki test, z tym, że będę musiał wirusa
    wyjąć, bo ja w tym 1,4 mam ponad 100 KM, więc porównywanie 1,6 z
    zawirusowanym 1,4 wypaczy pomiar. :P

    --
    anacron
    Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
    aba/
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 20. Data: 2014-01-18 18:40:33
    Temat: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lbdkm1$qhs$...@n...task.gda.pl...
    > W dniu 18.01.2014 09:23, Cavallino pisze:
    >
    >> Teraz rozumiem o czym mówisz.
    >> Ale to można sprawdzić tylko w jeden sposób, dwa auta koło siebie, 2000
    >> obr w każdym i pedał w podłogę.
    >
    > Jak będę miał okazję zrobię taki test, z tym, że będę musiał wirusa
    > wyjąć, bo ja w tym 1,4 mam ponad 100 KM,

    I odczucia z takiego porównujesz z seryjnym?
    Bo to pewnie jeszcze bardziej powoduje większego pozornego kopa.


strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: