-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
Date: Sat, 18 Jan 2014 09:23:57 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 47
Message-ID: <lbddmr$3dr$1@node2.news.atman.pl>
References: <lb9rum$4kk$1@news.task.gda.pl> <lbaubc$ib1$4@node2.news.atman.pl>
<lbcbo0$r6d$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: e89-70.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1390033435 3515 46.238.89.70 (18 Jan 2014 08:23:55 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Jan 2014 08:23:55 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <lbcbo0$r6d$1@news.task.gda.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
X-Antivirus: avast! (VPS 140117-1, 2014-01-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2519788
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lbcbo0$r6d$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 17.01.2014 10:49, AZ pisze:
>> Bo blednym jest opieranie sie tylko na mocy w KM ktora to wyraza jedynie
>> maksymalna moc jaka jest w stanie dany silnik wygenerowac
>
> 1,4 CRDI
> ========
> moc [KM] 90
> masa własna [kg] 1280
> moment obrotowy [Nm] 220
> stosunek masa/moc [kg/KM] 14,22
>
> 1,6 CRDI
> =======
> moc [KM] 110
> masa własna [kg] 1290
> moment obrotowy [Nm] 260
> stosunek masa/moc [kg/KM] 11,72
>
> Niby nie różnią się bardzo, ale pod każdym względem cyferki przemawiają
> za 1,6. Efekt, 1,6 faktycznie z samego dołu zbiera się lepiej, ale
> powyżej 2000 RPM nic się nie dzieje, po prostu dalej przyspiesza. W 1,4
> powyżej 2000 RPM faktycznie czuć, że auto dostaje kopa. Być może jest to
> tylko odczucie i stawiając auta obok siebie okazałoby się, że nominalnie
> 1,6 przyspiesza lepiej i tak
Zapewne dokładnie o to chodzi - 1.6 ciągnie równo od dołu, więc nie czuć
różnicy po przekroczeniu 2000 obr/min.
Identycznie mam w 110 konnym Dusterze, podczas jazdy wydaje się, że toto w
ogóle nie ma przyspieszenia, a 68 konny Peugeot 206 1.4 hdi przyspiesza
wyraźnie lepiej.
Ale wszystkie cyferki mówią, że jest dokładnie odwrotnie i Duster wypada
duuuuużo lepiej.
Odczucia potęguje też różnica między 6 (w Dacii) i 5 (w 206) biegową
skrzynią.
>, ale przyjemniej jeździ się 1,4 fajniejsze
> odczucia. Nie potrafię tego wyjaśnić.
Teraz rozumiem o czym mówisz.
Ale to można sprawdzić tylko w jeden sposób, dwa auta koło siebie, 2000 obr
w każdym i pedał w podłogę.
Ten 1.4 zostanie z tyłu i to daleko z tyłu, na 100%.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.01.14 11:22 anacron
- 18.01.14 18:40 Cavallino
- 18.01.14 21:17 anacron
- 18.01.14 21:23 anacron
- 25.01.14 20:53 Bugatti
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=