-
Data: 2019-10-06 12:15:42
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 6 Oct 2019 11:30:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
> Sunday, October 6, 2019, 1:10:54 AM, you wrote:
>>>> Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
>>>> Jaka bedzie sprawnosc:
>>>> generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik
>>> Wyższa niż przekładni mechanicznej.
>> Toyota widac nie potrafi
>
> Zapewne
>
>>> To co nazywasz przetwornicą prostującą jest wysokosprawnym
>>> prostownikiem wektorowym na 6 kluczach SiC, podobnie z falownikiem. Po
>>> drodze może być jeszcze akumulator - żaden problem - spełni rolę
>>> bufora i usprawni konstrukcję.
>> Ten bufor chyba jednak wprowadza duze straty.
> Jeśli jest tylko buforem? Nie bardzo.
>> Ale przy sredniej predkosci juz niepotrzebny.
> Przy średniej nie jest używany.
I to moze czynic rozwazania nieistotne ... ale elektrochemia przeciez
jedna. Napiecie akumulatora spada co prawda stopniowo ... ale jakby
tak mial 20ms ladowac i 20 ms rozladowywac, to jak to wyjdzie ?
Co prawda przy 3 fazach moze nie byc potrzebny nawet na te ms ...
>> Tylko ze jednak jest, wiec napiecia trzeba dopasowac ...
>
> Ale to nie stanowi problemu. Ustala się odpowiednio wysokie napięcie
> na baterii i do tego dopasowuje całą konstrukcję.
A tu akurat silnik kreci sie wolno i napiecie generatora trzeba
podniesc. Chyba, zeby tak wzbudzenie generatora regulowac.
Dodaj jeszcze wielkosc silnikow i generatora na 100kW ... jakies
powody Toyota miala, ze zrobila jak zrobila.
>>>> Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
>>>> A moc rzedu 30kW - w porywach 100.
>>> No i dobrze. Łatwiej tu uzyskać większą sprawność - każdy procent
>>> straty przy 100 kW to 1 kW ciepła do wydmuchania.
>>> Od czasu jak mi inżynier mechanik wycisnął 97.6% na 2.5 kW w pierwszej
>>> przetwornicy w życiu - już mnie nic nie zdziwi. Na dokładkę poniżej 1
>>> kg/kW i pasywne chłodzenie. Przetwornica z izolacją na 5 kV.
>> Ale tu dwie przetwornice i dwa silniki, wiec razem ... gora 90% ?
>
> Brakujące %% można odzyskać z hamowania.
Na te % i tak liczymy, bo inaczej kto by kupil droga hybryde, jesli
nie ma ona zadnych zalet :-)
>>>> A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P
>>> Na dwóch kołach zębatych to to nie jest.
>> Na 5, ale 3 male :-)
>> No dobra - olej trzeba mieszac.
>
> Ano właśnie.
Przekladnia nie rozgrzewa sie do czerwonosci, wiec moc strat nie jest
duza.
Co prawda automaty z planetarkami chlodnice oleju maja ... ale czy to
nie jest jedna rurka ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.10.19 15:40 RoMan Mandziejewicz
- 07.10.19 14:08 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne