eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybryda zonkRe: Hybryda zonk
  • Data: 2019-10-06 11:30:41
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello J.F.,

    Sunday, October 6, 2019, 1:10:54 AM, you wrote:

    >>>>>>No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie
    >>>>>>ma? A jeśli nie, to dlaczego?
    >>>>> Gdzies tam przy Toyotach pisali, ze przekladnia elektryczna ma za
    >>>>> malą sprawnosc. Wiec wiekszosc mocy przenosza mechanicznie.
    >>>> Tylko Toyota może wymyślić, że przekładnia elektryczna ma mniejszą
    >>>> sprawność od mechanicznej.
    >>> Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
    >>> Jaka bedzie sprawnosc:
    >>> generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik
    >> Wyższa niż przekładni mechanicznej.
    > Toyota widac nie potrafi

    Zapewne

    >> To co nazywasz przetwornicą prostującą jest wysokosprawnym
    >> prostownikiem wektorowym na 6 kluczach SiC, podobnie z falownikiem. Po
    >> drodze może być jeszcze akumulator - żaden problem - spełni rolę
    >> bufora i usprawni konstrukcję.
    > Ten bufor chyba jednak wprowadza duze straty.

    Jeśli jest tylko buforem? Nie bardzo.

    > Ale przy sredniej predkosci juz niepotrzebny.

    Przy średniej nie jest używany. A odzysk energii z hamowania się
    przyda przy przyśpieszaniu.

    > Tylko ze jednak jest, wiec napiecia trzeba dopasowac ...

    Ale to nie stanowi problemu. Ustala się odpowiednio wysokie napięcie
    na baterii i do tego dopasowuje całą konstrukcję.

    >>> Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
    >>> A moc rzedu 30kW - w porywach 100.
    >> No i dobrze. Łatwiej tu uzyskać większą sprawność - każdy procent
    >> straty przy 100 kW to 1 kW ciepła do wydmuchania.
    >> Od czasu jak mi inżynier mechanik wycisnął 97.6% na 2.5 kW w pierwszej
    >> przetwornicy w życiu - już mnie nic nie zdziwi. Na dokładkę poniżej 1
    >> kg/kW i pasywne chłodzenie. Przetwornica z izolacją na 5 kV.
    > Ale tu dwie przetwornice i dwa silniki, wiec razem ... gora 90% ?

    Brakujące %% można odzyskać z hamowania.

    >>> A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P
    >> Na dwóch kołach zębatych to to nie jest.
    > Na 5, ale 3 male :-)
    > No dobra - olej trzeba mieszac.

    Ano właśnie.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: