-
Data: 2019-10-06 11:30:41
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello J.F.,
Sunday, October 6, 2019, 1:10:54 AM, you wrote:
>>>>>>No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie
>>>>>>ma? A jeśli nie, to dlaczego?
>>>>> Gdzies tam przy Toyotach pisali, ze przekladnia elektryczna ma za
>>>>> malą sprawnosc. Wiec wiekszosc mocy przenosza mechanicznie.
>>>> Tylko Toyota może wymyślić, że przekładnia elektryczna ma mniejszą
>>>> sprawność od mechanicznej.
>>> Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
>>> Jaka bedzie sprawnosc:
>>> generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik
>> Wyższa niż przekładni mechanicznej.
> Toyota widac nie potrafi
Zapewne
>> To co nazywasz przetwornicą prostującą jest wysokosprawnym
>> prostownikiem wektorowym na 6 kluczach SiC, podobnie z falownikiem. Po
>> drodze może być jeszcze akumulator - żaden problem - spełni rolę
>> bufora i usprawni konstrukcję.
> Ten bufor chyba jednak wprowadza duze straty.
Jeśli jest tylko buforem? Nie bardzo.
> Ale przy sredniej predkosci juz niepotrzebny.
Przy średniej nie jest używany. A odzysk energii z hamowania się
przyda przy przyśpieszaniu.
> Tylko ze jednak jest, wiec napiecia trzeba dopasowac ...
Ale to nie stanowi problemu. Ustala się odpowiednio wysokie napięcie
na baterii i do tego dopasowuje całą konstrukcję.
>>> Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
>>> A moc rzedu 30kW - w porywach 100.
>> No i dobrze. Łatwiej tu uzyskać większą sprawność - każdy procent
>> straty przy 100 kW to 1 kW ciepła do wydmuchania.
>> Od czasu jak mi inżynier mechanik wycisnął 97.6% na 2.5 kW w pierwszej
>> przetwornicy w życiu - już mnie nic nie zdziwi. Na dokładkę poniżej 1
>> kg/kW i pasywne chłodzenie. Przetwornica z izolacją na 5 kV.
> Ale tu dwie przetwornice i dwa silniki, wiec razem ... gora 90% ?
Brakujące %% można odzyskać z hamowania.
>>> A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P
>> Na dwóch kołach zębatych to to nie jest.
> Na 5, ale 3 male :-)
> No dobra - olej trzeba mieszac.
Ano właśnie.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.10.19 12:15 J.F.
- 06.10.19 15:40 RoMan Mandziejewicz
- 07.10.19 14:08 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-24 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-24 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=