-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Hybryda zonk
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5d9371a8$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
<qn1koo$d1s$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<5d95139a$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<qn4kmf$tn6$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<5d95db06$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<5d960fa7$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<7786582583$20191005235652@squadack.com>
<8snoo1coss7u$.178got7ecdwhw.dlg@40tude.net>
<9369726510$20191006005915@squadack.com>
<1...@4...net>
<8470791800$20191006113043@squadack.com>
Date: Sun, 6 Oct 2019 12:15:42 +0200
Message-ID: <b4pfuiiregv7$.1od3rzbgy8wnr.dlg@40tude.net>
Lines: 64
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1570356942 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17347 82.143.187.50:64697
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663399
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 6 Oct 2019 11:30:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
> Sunday, October 6, 2019, 1:10:54 AM, you wrote:
>>>> Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
>>>> Jaka bedzie sprawnosc:
>>>> generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik
>>> Wyższa niż przekładni mechanicznej.
>> Toyota widac nie potrafi
>
> Zapewne
>
>>> To co nazywasz przetwornicą prostującą jest wysokosprawnym
>>> prostownikiem wektorowym na 6 kluczach SiC, podobnie z falownikiem. Po
>>> drodze może być jeszcze akumulator - żaden problem - spełni rolę
>>> bufora i usprawni konstrukcję.
>> Ten bufor chyba jednak wprowadza duze straty.
> Jeśli jest tylko buforem? Nie bardzo.
>> Ale przy sredniej predkosci juz niepotrzebny.
> Przy średniej nie jest używany.
I to moze czynic rozwazania nieistotne ... ale elektrochemia przeciez
jedna. Napiecie akumulatora spada co prawda stopniowo ... ale jakby
tak mial 20ms ladowac i 20 ms rozladowywac, to jak to wyjdzie ?
Co prawda przy 3 fazach moze nie byc potrzebny nawet na te ms ...
>> Tylko ze jednak jest, wiec napiecia trzeba dopasowac ...
>
> Ale to nie stanowi problemu. Ustala się odpowiednio wysokie napięcie
> na baterii i do tego dopasowuje całą konstrukcję.
A tu akurat silnik kreci sie wolno i napiecie generatora trzeba
podniesc. Chyba, zeby tak wzbudzenie generatora regulowac.
Dodaj jeszcze wielkosc silnikow i generatora na 100kW ... jakies
powody Toyota miala, ze zrobila jak zrobila.
>>>> Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
>>>> A moc rzedu 30kW - w porywach 100.
>>> No i dobrze. Łatwiej tu uzyskać większą sprawność - każdy procent
>>> straty przy 100 kW to 1 kW ciepła do wydmuchania.
>>> Od czasu jak mi inżynier mechanik wycisnął 97.6% na 2.5 kW w pierwszej
>>> przetwornicy w życiu - już mnie nic nie zdziwi. Na dokładkę poniżej 1
>>> kg/kW i pasywne chłodzenie. Przetwornica z izolacją na 5 kV.
>> Ale tu dwie przetwornice i dwa silniki, wiec razem ... gora 90% ?
>
> Brakujące %% można odzyskać z hamowania.
Na te % i tak liczymy, bo inaczej kto by kupil droga hybryde, jesli
nie ma ona zadnych zalet :-)
>>>> A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P
>>> Na dwóch kołach zębatych to to nie jest.
>> Na 5, ale 3 male :-)
>> No dobra - olej trzeba mieszac.
>
> Ano właśnie.
Przekladnia nie rozgrzewa sie do czerwonosci, wiec moc strat nie jest
duza.
Co prawda automaty z planetarkami chlodnice oleju maja ... ale czy to
nie jest jedna rurka ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.10.19 15:40 RoMan Mandziejewicz
- 07.10.19 14:08 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 Tesla na złom
- 2025-03-18 Ziobrotura 3.0 będzie w prawie przesłuchać "świadka" Tuska bez adwokata w sprawach Sienkiewicza/Bodnara/...?
- 2025-03-18 Produkty ,,Made in Germany" wciąż na topie - art. na www.dw.com
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=