  • Data: 2009-07-03 11:03:28
    Temat: Re: Hoya raz jeszcze
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć wszystkim

    XX YY napisał(a):

    > nie podejmuje sie dyskusji na temat czym sie rozni postrzeganie barwy
    > za pomoca oczu od postrzegania barwy przez matryce.
    >
    > wiem tylko tyle , ze w zapisie raw nie ma informacji na temat
    > czestosci fali swietlnej ktora padla na dany pixel explizied.
    >
    > jest tylko informacja n.t. natezanie swiatla na sposob napiecia i
    > przez ktory filtr.

    Dokładnie tak samo jest w oku i błonie światłoczułej. Mamy informacje o
    natężeniu światła i charakterystyce częstotliwościowej danego elementu
    światłoczułego.

    Po prostu na świecie nie istnieją (albo może nie są stosowane)
    rejestratory, które nazwałbyś "czułymi na kolory".
    Tak więc Twoja uwaga "matryca widzi czarno-bialo i raw jest
    "czarno-bialy"" jest albo nieprawdziwa (jeśli założymy, że oko "widzi
    kolorowo", skoro matryca nie różni się pod tym względem od oka) albo
    trywialna (nic, nawet oko, nie "widzi kolorowo", więc i matryca nie).

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)