eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Honda pokazuje jak robić silniki :)Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "limken" <l...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Date: Sat, 30 Jan 2010 00:38:48 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 160
    Message-ID: <hjvrtg$qdb$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hjt4d3$6ma$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@l...googlegroups.com>
    <hjv1ff$ghr$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@u...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-118-231.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1264808688 27051 77.253.118.231 (29 Jan 2010 23:44:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Jan 2010 23:44:48 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-User: maja_lewandowska
    X-Antivirus: avast! (VPS 100129-1, 2010-01-29), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251225
    [ ukryj nagłówki ]

    JAM wrote:
    > On Jan 29, 11:07 am, "limken" <l...@x...xx> wrote:
    >>
    >> Skąd się wzięła ta zjebka na moment?
    >> A co - samochód ten skrzyni biegów nie ma?
    >> Wał zespawano z napędem?
    >
    > Prawda, tyle, ze przlozenia wieksze, wiec rozmiary i ciezar skrzynki
    > wzrosna. Po za tym glosnosc silnika, stopien wibracji jest w
    > kwardracie do obrotow. Co jest takiego fascynujacego w parametrze
    > "koni / litra" albo tez z faktu ze osiaga 9000 obr / min ?

    ekm... aż się zakrztusiłem..

    > Zadaniem silnika jest przetwarzac energie paliwa na mechaniczna i
    > fascynujace jest to gdy czyni on to przy malej masie wlasnej, malych
    > rozmiarach i malych kosztach produkcji oraz przy duzej sprawnosci. To
    > ile ma koni z litra jest tu pomiarem drugorzednym. Silnik Wankla bez

    to weź sobie odrazu silnik na sprężone powietrze zainstaluj...

    piszesz o corvettcie i piszesz zarazem, że samochody to pojazdy uzytkowe -
    weź przestań... ok?
    albo piszemy o fabii, sprinterze czy autobusie - albo piszemy o
    samochodach - zabawkach...

    > problemu bije silnik tlokowy zarowno pod wzgledem koni z litra jak i
    > maksymalnych obrotow pracy no i co z tego kiedy w podstawowych
    > parametrach jest to konstrukcja duzo slabsza od klasycznego silnika.


    ??
    pod jednym względem - cała reszta do przodu....


    >> liczy się przebieg tego momentu + moc - reszta idzie poprzez skrzynie
    >> biegów...
    >>
    >> a co do silnika - będzie rozwijać 10-12k rpm - i będzie perełką
    >> inżynieryjną bo tego ani klekoty z M3 ani Corvetty nie potrafią - bo
    >> zapewne rozpadłyby się i być może jednak należy mieć podziw do
    >> takich konstrukcji
    >
    > Zgoda. Podziwiam tez piramidy egipskie. Ogromne osiagniecie
    > inzynierskie choc uzytkowo kompletnie bez sensu :-)

    ekhm... coraz bardziej przerażasz...
    typowe podejście - jak czegoś nie rozumiem to jest do dupy...

    >
    >> - wiedząc zarazem
    >> jakie są ograniczenia i do czego ten silnik został stworzony - no bo
    >> nie do wożenia piachu w ciężarówce...
    >
    > A do czego zostal stworzony jak nie do napedu samochodu ? On ma byc
    > dobry w parametrach liczacych sie a nie w parametrach drugorzednych.

    nie potrafisz rozróżnić różnych konstrukcji silnika ze względu na
    przeznaczenie ??
    serio??
    to o czym my gadamy?
    bo ja piszę o sportowej Hondzie
    a Ty o jakimś maksymalnym momencie obrotowym... co i tak mnie g. obchodzi -
    bo to slogan sprzedawcy z salonu samochodowego, który wmówi Kowalskiemu, że
    to istotne...

    >
    >> Palić będzie tyle ile operator mu zapoda prawą czy bardziej
    >> prawdopodobne lewą nogą.
    >
    > Nie chodzi o spalanie na torze wyscigowym, tylko w normalnym tescie
    > szosowym jednakowym dla wszystkich aut. Pisze o tym, bo gdy na
    > przyklad BMW M3 w takim tescie wypada tylko ciut slabiej niz Corvette,
    > to taki na przyklad Ferrari o tej samej mocy co Corvette wypada juz
    > bardzo slabo. Mowimy tu o roznicach prawie 50%.

    ale o czym Ty piszesz?
    o ecodrivingu w m3/corvettcie i ferrari czy o przyjemności z jazdy
    bo poraz kolejny sie pogubiłem...

    >
    >> Im mniejsza pojemność tym mniejsza waga
    >
    > No wiec wlasnie nieprawda. Silnik BMW jest konstrukcja ciezsza od
    > Corvette pomimo 50% mniejszej pojemnosci.

    to raczej dobrze nie wróży
    stawiam na to, że nie mają patentu Hondy na odlewy z aluminium
    więc raczej cienkie ścianki
    przy mocniejszym detpatniu silnik pewnie mocno pracuje
    czyli konstrukcja mocno podatna na uszkodzenia
    ale czy to ważne - zabawkami nie robi się 200kkm...


    >> Im mniejsza pojemność tym szybciej się silnik rozgrzewa
    >
    > To akurat zalezy bardziej od masy silnika. Im wiecej metalu do
    > rozgrzania tym dluzej to trwa. Corvette to konstrukcja lzejsza.

    mówisz o bloku czy osprzęcie?
    masa silnika to kwestia dyskusyjna
    kwestia wagi silnika 4l vs 6l - raczej abstrakcyjna jak dla mnie, by silnik
    BMW ważył więcej...
    a osprzęt - no cóż -


    >> Im mniejsza pojemność tym tym lepsze proporcje średnicy do wysokości
    >> cylindra
    >
    > A jaka jest ta najlepsza proporcja ? Co dokladnie jest lepszego w
    > takiej proporcji ? Przytaczasz ponownie jakis parametr pomiarowy
    > drugorzedny. Napisz konkretnie, co powoduje "niekorzystna" proporcja
    > Corvette ? Czy silnik Corvette jest przez to ciezszy, mniej elastyczny
    > badz bardziej paliwozerny, niz ten o korzystnych proporcjach z BMW ?
    >
    >> (a że powszechnie wiadomo, że optimum znajduje się w okolicy 0.3-0.6
    >> l na cylinder - a corvetta ma 0.75 - to niestety pewnych rzeczy się
    >> nie przeskoczy - bo za chwile wzrośnie waga układu pracującego)
    >
    > Co to znaczy "powszechnie wiadomo". Ja akurat nie wiem dlaczego
    > "optimum" jest w okolicach 0.3 - 0.6 l. Napisz z czego wynika to
    > optimum, i jak to zmierzyc ? Ponownie zadam pytanie, jaka konstrukcja
    > o mocy powiedzmy 400 - 500 KM uzywajaca "optymalnego" 0.3 - 0.6 ma
    > lepsze parametry trakcyjne (zuzycie paliwa, masa silnika) od powiedzmy
    > Corvette ?

    nie mam chyba wystarczająco wiedzy - ale zastanówmy się...
    dlaczego nie ma silników 3l-3.5l 4 cylindrowych?

    problemem jest średnica cylindra i wielkość silnika
    a jak wydłuzymy cylinder zbyt mocno - to powstaje nam problem długości
    korbowodów - im większe tym większa masa
    poza tym - pewnie dochodzi jeszcze problem napełniania cylindra - bo
    wielkosć zaworów ogranicza ilość powietrza

    jak średnica będzie większa - zawory się zmieszczą - ale mamy mały moment...
    i kiepski przebieg tego momentu
    czyli to na co cierpi corvetta
    która zapewne jeszcze ze względu na oszczędności pozbawiona jest sterowania
    zaworami
    czyli



    > kosztowna. Tymaczasem wcale tak nie jest. Co wiec konkretnie dostaje
    > klient w takim silniku poza samym zachwytem nad jakims bardzo
    > wyrasowanym ale nieistotnym parametrem jak na przyklad ilosc koni z
    > litra ?

    jak kiedyś przejedziesz się samochodem który płynnie rozwija moc do 10k rpm
    to może zrozumiesz...
    zamiast dusić pedał przy 5.5k rpm i słyszeć jak silnik zaczyna zdychać
    i co z tego, że ma zajebisty moment - jasne - do jazdy po autostradzie ze
    stałą prędkością będzie lepszy
    ale mówimy o autach zabawkach...


    --
    limken polimken

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 31.01.10 22:36 DoQ

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: