-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
Date: Sun, 07 Feb 2010 11:51:13 +0100
Organization: -
Lines: 117
Message-ID: <m...@4...com>
References: <v...@4...com>
<0...@n...googlegroups.com>
<hkf0e9$tqu$1@news.onet.pl>
<e...@p...googlegroups.com>
<k...@4...com>
<6...@a...googlegroups.com>
<m...@4...com>
<1...@u...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1265539862 19455 82.143.187.50 (7 Feb 2010 10:51:02 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Feb 2010 10:51:02 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253063
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 6 Feb 2010 20:41:33 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Feb 6, 7:55 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> A nie lepiej bylo zaczac stosowna kampanie medialna ?
>> Mniej wazne co by publika pomyslala, wazne ze co chwila czytalaby
>> o markach GM :-)
>
>Ale jak ? GM nie posiada wlasnych gazet a reklama to za malo. Jezeli
>przeciwko sobie masz popularnych dziennikarzy magazynow
>motoryzacyjnych to nie pozostaje ci nic innego jak w koncu sie
>dostosowac.
W Europie jakos potrafia. Mozna po dobroci - dac auto do testowania do
rok, sa artykuly sponsorowane, mozna wycofac wszystkie reklamy :-)
>Nie ulega watpliwosci, ze te runde GM przegral bez wzgledu
>nato czy mial silniki dobre parametrami czy nie. Nauka z tego jest
>taka, ze nowinki techniczne nalezy wprowadzac od czasu do czasu nawet
>gdy nie maja one wplywu na jakas szczegolna poprawe parametrow.
Albo rozejrzec sie za jakas gazeta do kupienia :-)
>> No coz, moze w Niemczech to jakos inaczej wyglada, ale IMO to 240KM
>> moze w Europie uchodzic za "High End", a 2.8 ma rownie negatywny
>> odbior jak 3.0 :-)
>Nie przesadzaj, przeciez to najdrozsza wersja Insignia. Moze na tyle
>rynku EU nie znam, ale chybaby nie sprzedawali czegos drozej jak nie
>ma uznania ?
Ja moze tez sie nie znam, ale IMO bez turbiny sprzedawaloby sie rownie
dobrze. W koncu to nie sportowe auto gdzie sie licza osiagi, zwykly
dupowoz, do wyboru takze z silnikiem 1.6 :-)
>> >Turbo daje oszczednosci paliwa przy zblizonych osigach. Nie moze
>> >jakies gigantyczne, ale daje. Podnosi sprawnosc.
>> W benzynowych tez ?
>Tez. Zmniejszasz straty ssania,
Zaraz, przeciez przez wiekszosc czasu trzeba i tak dolot dlawic
przepustnica.
>i poprawiasz stopien sprezania,
Hm, a nie odwrotnie ?
>> Sie doczytalem ze silnik elektryczny ma 50kW, ale baterie okolo
>> 1,3kWh. Faktycznie - na pare minut starczy. Choc i tak moze na tescie
>> Sporo oszukac.
>
>Przeciez w normalnym ruchu miejskim rzadko wykorzystasz pelna moc
>silnika o ile wogole.
Ja nawet na tych 50kW nie licze, ale i 10kW to tylko przez 10 minut.
>> >Uklad baterii w Volcie ma wiec swoj system chlodzenia i
>> >ogrzewania. Juz samo to powinno dac ci obraz jak ciekawym
>> >technologicznie i technicznie zagadnieniem jest wysokiej klasy
>> >hybryda,
>> Ale to samo powinno byc w EV1.
>Nie za bardzo, bo skad wezmiesz energie ? Jak zaczniesz ogrzewac i
>chlodzic pradem z baterii to okaze sie, ze masz przebieg nie 70 mil a
>15 mil
Ale ja raczej w druga strone - skoro trzeba chlodzic w Priusie, to
pewnie trzeba i w EV1. No chyba ze tylko przy ladowaniu trzeba.
Skoro trzeba podgrzewac w Priusie, to i EV1 tez - choc on mial
niklowe, moze nie trzeba.
>a potem stoisz 8 godzin aby ten samochod naladowac. W tym tkwi
>gigantyczna przewaga hybrydy. Jak sie skonczy bateria to jedziesz
>dalej na benzynie a ladujesz wtedy, kiedy tobie jest wygodnie.
Nie mowie nie, ale jak auto ma 50 mil zasiegu, a ja potrzebuje
przecietnie 20, to na drugie auto moze sie nada.
>> Jak sobie radzicie recyklingiem pojazdow w USA ?
>> Bo tak sobie czytam ze u nas np jest jakis spory % wymaganej zbiorki
>> przez producentow, i nawet jest spelniany, bo kary wysokie .. tylko
>> ciagle nie ma pomyslu co z nimi zrobic
Fuj, zginelo mi najwazniejsze slowo - opon. Opony sa sprzedawane,
zbierane, bo tak przepis nakazuje .. i nie wiadomo co z nimi zrobic.
Trafiaja na skladowisko, za spora oplata :-)
>Bardzo silny jest nacisk aby materialy uzywane nadawaly sie do
>recyclingu.
To jest zrozumiale, choc ciekaw jestem jak to z plastikami wychodzi.
>Na przyklad nie wolno stosowac olowiu w lutowaniu..
W USA tez ? Tylko co z cyna - sa jakies odporne stopy, czy mroz to
jednak szybko zalatwi ? W Europie podpada pod do elektronika
powszechnego uzytku, wiec teoretycznie domowa.
Lutowania sie chyba w samochodach generalnie nie stosuje, poza
elektronika na plytkach ?
>> Jak sie doczytalem pojemnosci baterii .. to sie wcale nie dziwie ze
>> rozsadni producenci w to nie wchodza, a tylko jacys naiwni zieloni
>> kupuja :-)
>> Chociaz oszczednosc paliwa niby jest. Ciekawe ..
>
>Bo na to zle patrzysz. Do utrzymania samochodu w ruchu jest potrzebna
>niewielka ilosc energii. Gross energii zuzywasz na rozpedzanie
>samochodu i tracisz przy hamowaniu.
Ale w trasie one tez oszczedne.
>> >Nie jest tak zle jak myslisz. Hybrydy generalnie beda ladowane w nocy,
>> >kiedy pradu jest nadmiar nawet jak pozamykasz te atomowe.
>> Pradu moze nadmiar, ale mysle ze spozycie wegla jednak wzrosnie.
>Ale wiatrowe dzialaja i w nocy :-)
Ale tu jest Polska, wiatry generalnie slabe.
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]