-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
Date: Mon, 27 Apr 2009 15:11:02 -0500
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 34
Message-ID: <g...@p...onet.pl>
References: <g...@p...onet.pl> <gsv80e$d2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1240863388 8195 204.248.56.195 (27 Apr 2009 20:16:28 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Apr 2009 20:16:28 +0000 (UTC)
Importance: Normal
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V12.0.1606
X-Priority: 3
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
X-User: pszemol
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 12.0.1606
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:562590 pl.misc.samochody:2169380
[ ukryj nagłówki ]"Slv" <w...@w...pl> wrote in message
news:gsv80e$d2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Spróbuję zinterpretować "dziwne" intencje projektantów. Po pierwsze
> stosowanie w technice pojęć "duże- małe" jest mocno nieprecyzyjne. Ze
> wstydem przyznaję, że nie wiem jaki prąd pobiera uzwojenie tzw. bendixa,
> przypuszczam, że kilka amperów.
To byś się zdziwił...
Według tego artykułu http://www.aeroelectric.com/articles/strtctr.pdf
prąd sięgać może 25-35 amperów. To bardzo dużo na styki w stacyjce.
> Pomysł opiera się na tym, że przekręcając stacyjkę najpierw zasilamy
> przekaźnik /jego styki są początkowo rozwate/, chwilę później przekaźnik
> zamyka swoje styki i zasila cewkę "bendixa". Dzięki temu prąd płynie
> dopiero w momencie kiedy styki stacyjki są już na pewno zwarte i dzięki
> temu nie powinno być iskrzenia.
No ale jednak jest...
> Zaletę jednak można zauważyć. Wyłączenie stacyjki zawsze rozłączy obwód
> "bendixa", w drugim przypadku jeśli nieszczęśliwie zablokowały by sięstyki
> dodatkowego przekaźnika /co sięniestety zdarza/ rozrusznik dało by się
> wyłączyć dopiero przez rozłączenie akumulatora lub wyjęcie bezpieczników,
> zakładając, że wie się który to jest i że jest łatwo dostępny.
> To są moje prywatne przemyślenia i może konstruktorzy chcieli
> osiągnąć inny cel, może...
No jeśli tak, to jest jednak jakaś zaleta..
Swoją drogą mam w innym samochodzie (1995 camry) inny układ i tam
własnie polegają na przekaźniku i mimo że auto ma - ile to już - 14 lat
i 253 tysiące mil na liczniku (ponad 400 tysięcy km) to z rozrusznikiem
ani oryginalnym przekaźnikiem nie ma żadnych problemów...
Następne wpisy z tego wątku
- 27.04.09 20:27 J.F.
- 28.04.09 16:22 Pszemol
- 28.04.09 20:49 J.F.
- 28.04.09 21:00 Pszemol
- 28.04.09 21:35 Piotrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=