eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHonda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznikaRe: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
    Date: Mon, 27 Apr 2009 15:11:02 -0500
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 34
    Message-ID: <g...@p...onet.pl>
    References: <g...@p...onet.pl> <gsv80e$d2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1240863388 8195 204.248.56.195 (27 Apr 2009 20:16:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Apr 2009 20:16:28 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V12.0.1606
    X-Priority: 3
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    X-User: pszemol
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 12.0.1606
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:562590 pl.misc.samochody:2169380
    [ ukryj nagłówki ]

    "Slv" <w...@w...pl> wrote in message
    news:gsv80e$d2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Spróbuję zinterpretować "dziwne" intencje projektantów. Po pierwsze
    > stosowanie w technice pojęć "duże- małe" jest mocno nieprecyzyjne. Ze
    > wstydem przyznaję, że nie wiem jaki prąd pobiera uzwojenie tzw. bendixa,
    > przypuszczam, że kilka amperów.

    To byś się zdziwił...
    Według tego artykułu http://www.aeroelectric.com/articles/strtctr.pdf
    prąd sięgać może 25-35 amperów. To bardzo dużo na styki w stacyjce.

    > Pomysł opiera się na tym, że przekręcając stacyjkę najpierw zasilamy
    > przekaźnik /jego styki są początkowo rozwate/, chwilę później przekaźnik
    > zamyka swoje styki i zasila cewkę "bendixa". Dzięki temu prąd płynie
    > dopiero w momencie kiedy styki stacyjki są już na pewno zwarte i dzięki
    > temu nie powinno być iskrzenia.

    No ale jednak jest...

    > Zaletę jednak można zauważyć. Wyłączenie stacyjki zawsze rozłączy obwód
    > "bendixa", w drugim przypadku jeśli nieszczęśliwie zablokowały by sięstyki
    > dodatkowego przekaźnika /co sięniestety zdarza/ rozrusznik dało by się
    > wyłączyć dopiero przez rozłączenie akumulatora lub wyjęcie bezpieczników,
    > zakładając, że wie się który to jest i że jest łatwo dostępny.
    > To są moje prywatne przemyślenia i może konstruktorzy chcieli
    > osiągnąć inny cel, może...

    No jeśli tak, to jest jednak jakaś zaleta..
    Swoją drogą mam w innym samochodzie (1995 camry) inny układ i tam
    własnie polegają na przekaźniku i mimo że auto ma - ile to już - 14 lat
    i 253 tysiące mil na liczniku (ponad 400 tysięcy km) to z rozrusznikiem
    ani oryginalnym przekaźnikiem nie ma żadnych problemów...


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: