    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Hlip hlip, jak teraz żyć....?
    Date: Tue, 29 Mar 2016 14:58:41 -0500

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Ciezko jednoznacznie powiedziec

    Ja jestem przekonany, że gdyby doszło do sądowego precedensu i Apple
    zmuszone by było do wyprodukowania specjalnej wersji osa byłoby znacznie
    gorzej. FBI mógłby łapę wyciągnąć na tej podstawia rownież w przyszłości...
    A tak to nic nie stoi na przeszkodzie aby jeszcze bardziej wzmocnić
    zabezpieczenia w następnych wersjach iOSa.

    Oczywiście warto zachować przy tym wszystkim chłodny sceptycyzm, bo
    przecież komentujemy tylko tą interpretację rzeczywistości jaka wynika z
    analizy tego co zostało podane do publicznej wiadomości.
    Nie mamy pojęcia czy Apple się np z FBI nie dogadali za kulisami, prawda?
    Ale nie ma co siać teorii spiskowych bez posiadania żadnych ku temu podstaw
    czy podejrzeń...
    Ograniczmy się więc do spokojnego i ostrożnego sceptycyzmu :-)

    > Apple stara sie zalatac wszystkie
    > dziury, ktory umozliwiaja jailbreak i za kazdym razem jakas nowa sie
    > znajdzie. Byc moze podobnie bedzie w przypadku szyfrowania.

    W przypadku jailbreak myślę że się mylisz sądząc że Apple stara się zatykać
    te dziury i mu to nie wychodzi.
    Mam wręcz przeciwne odczucie - stara się za wszelką cenę zostawić zawsze
    jakąś furtkę w każdej nowej wersji osa.
    Przecież to część strategii stwarzania aureoli tajemniczości, oczekiwania
    wokół produktu.
    To zwiększa sprzedaż. Dodaje klientow ktorzy kupuja wiedzac ze w razie
    czego zrobia jailbreak... Procent zrootowanych iPhonów w całej ich liczbie
    obecnie w obiegu jest moim zdaniem znikomy - zdziwiłbym się gdyby sięgał
    promila. A ile przy tym sensacji przy każdym jailbreak i ile darmowej
    publicity... :-)

    > Ale poki co chyba wciaz nie wiadomo w jaki sposob dostalo sie do danych?

    Nie, nie opublikowano oczywiście sposobu :-)

    Można tylko dodać, że chodziło o budżetową wersję iPhone 5C, a więc bez
    dodatkowej powłoki bezpieczeństwa związanej z czytnikiem odcisków palca czy
    też elektronicznego portfela ApplePay. Nie wiem też jaką wersję osa miał
    zainstalowany ten egzemplarz i co się tam właściwie udało odzyskać -
    przecież nam tego nie powiedzą :-) Być może jednak, sztuczka która się
    powiodła na 5C nie powiodłaby się na 5S czy tymbardziej, czymś jeszcze
    nowszym.