  • Data: 2012-05-14 22:40:37
    Temat: Re: Historia Intel XT 4,77 Mhz
    Od: Michal <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Litości... Pakowanie XT do tej samej klasy co C64 świadczy o daleko
    > posuniętej ignorancji. Architektura była 16-bitowa, 8-bitowe były tylko
    > zewnętrzne szyny danych (oszczędność kosztów).

    Zamiast pisać o ignorancji przeczytaj proszę jeszcze raz mój post,
    a będziesz wiedział o co mi chodziło.
    Fakt, zła kolejność i pomyłka z "8bitowym" zamiast "8bitowych", ale
    nadal twierdzę, że PC XT w zastosowaniach rozrywkowych/domowych z
    grubsza odpowiadał funkcjonalnie starym maszynkom 8-bitowym typu
    C64/małe Atari. Kto pamięta niesamowitą polifonię i doznania dźwiękowe
    wydobywające się z PC-Speakera (Covox 8bit, mono to było objawienie
    ...gdyby nawet po patchowaniu choć trochę więcej tytułów niż "parę"
    potrafiło z niego skorzystać) czy przyjemność obcowania z grafiką
    HGC w trybie emulacji CGA, ten wie o czym piszę.
    Nikt przytomny nie porównuje ARCHITEKTURY 8bitowców do standardu PC XT,
    pisałem o zastosowaniach domowe/rozrywkowe/"multimedialne", gdzie IMHO
    PC XT stał na poziomie starych 8-bitowców, a PC AT z trudem mógł
    konkurować z Amigą/AtariST, o ile był dozbrojony w co najmniej VGA z
    kolorowym monitorem oraz minimum SounBlastera PRO, co ze względu na ceny
    w PL w na początku lat 90. wcale nie było takie popularne, a w obu
    powyższych było w standardzie.

    --
    /MB