  • Data: 2010-11-30 14:53:56
    Temat: Re: Histereza regulatora CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PeJot napisał:

    > Wkładka zaworowa w grzejnikach kompaktowych to zwykły zawór, poruszany
    > głowicą termostatyczną. Dodatkowo jest tam jest nastawa wstępna służąca
    > do zestrojenia instalacji. Przy jednej rurze nastaw wstępnych się nie
    > używa, regulację przeprowadza się bypassami.

    Czyli że jak, tłumi się w nich przepływ? To niekoniecznie jest najlepszy
    pomysł.

    > Problem w tym, że wzdłuż całego łańcuszka grzejników temperatura wody
    > spada. Zgodnie ze sztuką ostatni grzejnik powinien być wyraźnie
    > przewymiarowany. Jeżeli jakiś przeregulowany grzejnik da więcej mocy,
    > to reszta dostanie chłodniejszą wodę.

    Zgodnie ze sztuką, to chyba każdy kolejny powinien być coraz wyraźniej
    przewymiarowany. Ale sztuka to była kiedyś, jak takie rzeczy robiono
    na obiegu grawitacyjnym. Teraz można mieć bardzo małe różnice temperatur
    między wlotem a wylotem.

    > No i przy jednej rurze i odciętym przez głowicę grzejniku woda leci
    > dalej bypasem.

    Nie ma innego wyjścia. Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotkawszy na
    rurkę, popłynie nią. Praw fizyki pan nie zmienisz. Ale mam wrażenie, że
    niektórym się wydaje, że nawet przy otwartym zaworze, woda skorzysta
    z bypasu i ominie grzejnik.

    --
    Jarek