  • Data: 2024-09-10 08:58:41
    Temat: Re: Hej, Shreku!
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 9 Sep 2024 17:25:03 +0200, Shrek

    > I przede wszystkim zbudować sobie "stację beznzynową" nie tylko z
    > elektrowni a dodatkowo z nieruchomości na której będzie zainstalowana.

    Nie manipuluj znowu, nie trzeba mieć elektrowni żeby jeździć taniej
    niż na gazie. Co więcej, prądu nie zabraknie, nawet jeśli wszyscy
    się na niego przesiądą, za to może zabraknąć LPG. Prąd mamy swój,
    LPG musimy kupować z zewnątrz.

    > I kto jest bardziej ekologiczny - człowiek mieszkający
    > w centrum lub okolicach w dobrze ocieplonym bloku,

    Bueheheh, ty widziałeś jak są ocieplane bloki? Poza tym pokaż
    mi który blok ma 25cm styro na ścianie, i 55cm na stropie,
    tak jak ma mój dom i każdy nowoczesny obecnie budowany.
    Jak bloki mają 15 to jest już dobrze. Pokaż mi ile bloków
    ma system rekuperacji, tak jak od paru muszą mieć domy.

    > czy ten dojeżdzający elektrykiem w domu

    Tobie się widzę marzy komusza szuflandia. Ale nie wszyscy
    lubią tak mieszkać. Ja chcę, i mam, basen pod domem.
    Mam tyle miejsca na działce że wpasuję tam nie tylko
    boisko do siatkówki, ale nawet kort tenisowy.

    > (który zazwyczaj potrzebuje więcej energii i nie pierdolmy że w
    > zimę się panelami grzeje, bo w zimę to on z systemu energetycznego
    > ciągnie)

    Noji? Moja pompa ciepła żre 3MWh rocznie na CO i CWU,
    grzeje z marnującego się prądu, w nocy. Mimo że nie musi.
    Ale ja dbam o to żeby nie marnotrawić zasobów skoro można
    wykorzystać te które i tak by poszły w gwizdek.

    > dojeżdzający zwykle ze dwa albo trzy razy dalej?

    Jak jeździ na pierdzynie albo elpegie to z pewnością
    nie jest bardziej ekologiczny.

    --
    Pozdor
    Myjk