  • Data: 2024-09-10 15:53:36
    Temat: Re: Hej, Shreku!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Sep 2024 21:15:26 +0200, Shrek wrote:

    > A prądu z oze nie?

    OZE można rozbudować.

    > Skoro jest odpadem, to będzie odpadem z innej ropy.

    Ale jak ruskie jezdzą na benzynie, bo tania, to mają nadwyżkę LPG.
    A jak sie tą nadwyżkę zablokuje, to odpadu zabraknie ..

    > No chyba że nie do
    > końca jest odpadem. A jak jest odpadem to znaczy że i tak trzeba coś z
    > nim zrobić.

    Sam wiesz, ze użyteczność pewną ma. Od popytu cena zależy.
    A teraz to jeszcze nie wiemy, na co go rafinerie i inny przemysł
    potrafią przerobić.

    > Tylko do tego trzeba wybudować "stację benzynową" na nieruchomości.
    > Takie porównywanie jest bez sensu, bo ktoś powie że ma biogazownie i też
    > ma za darmo

    Ale to inny gaz.

    > a inny dojście do dizla bez akcyzy.

    To mu US wjedzie.
    Ale może mieć pole rzepaku :-)

    > Ponadto opłacalność
    > fotowltaiki opiera się o dotację i drugą dotację w formie darowego
    > magazynu o sprawności 80% - oczywiście "darmowego" bo ktoś za to płaci.
    > Poczekaj na rozliczenia na nowych zasadach, to zobaczymy jak sobie
    > ludzie ładują samochody za free o ogrzewaniu nie mówiąc.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Sie kupi dwa, to jeden może się ładować, w czasie jak drugi jeździ :-)

    > On pisał że z fotowoltaiki ma 3MWh na samochód rocznie. No to przelicz
    > na ile mu wystarcza, bo jebnął się w swoich wyliczeniach o jedno zero;)

    Eee - chyba nie. licząc 20kWh/100km, to istotnie 15kkm wychodzi.

    > Ja bym zadał inne pytanie. Skoro elektryki są takie tanie i dotowane, to
    > czemu ich tak mało;)

    Przybywa.

    J.