eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Data: 2013-07-10 22:15:16
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 18:35:01 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >>>> Niezla jest tez gora szybowcowa w Jezowie Sudeckim, przelecz Okraj.
    >>> Byłem - nic groźnego.
    >> Szybowcowa ? wymagala uzycia jedynki.
    > Na sama górę nie wjeżdżałem ale Jeżów Sudecki zaliczyłem kilka razy.

    A czy ja pisalem o Jezowie czy o gorze ? :-)

    Jezow, miejscowosc, droga uczeszczana, to sie musi w normach miescic.

    >>>> No i sporo gorek zima - gdy nie masz zaufania do przyczepnosci na
    >>>> zakrecie.
    >>> Ale zima hamowanie silnikiem to oczywista oczywistość.
    >> Tym niemniej trzeba zwalniac do predkosci do ktorych dwojka, czy tam
    >> jedynka nie zwalnia.
    > Znaczy jakich? 1km/h?

    takich ze 30 moze byc za szybko.

    >Może lepiej zima w takie miejsca nie wjeżdżać?

    Nie wiesz co to narty :-)

    >> Poza tym ... ABS w silniku masz ?
    > Silnik sam z siebie się nagle nie zatrzyma czyli sam robi za ABS.

    ale jak kola wpadna w poslizg to sily hamowania nie zmniejszy.

    >>> I zimą na Srebrną Górę jednak bym nie wjeżdżał. Kiedyś przez miasto
    >>> Srebrna Góra zimą przejeżdżałem (z góry) i mi to wystarczy - tam
    >>> pod górkę z przednim napędem tylko na wstecznym wjeżdżali.
    >> Ale jak juz wjechales, to co - przez Walbrzych wracac ? :-)
    > Z Wałbrzycha jechałem - dojazd od Wałbrzycha bez problemów, zjazd w
    > mieścinie robi wrażenie - jakbym się potrzebował nagle zatrzymać, to
    > by się chyba nie udało...

    A Ty masz interes w Klodzku byc ... no ale lepiej sie spoznic niz
    samochod rozbic :-)


    >>>> No i mozna sie spytac - lepiej wahlowac jedynka-dwojka, czy czasami
    >>>> dohamowac hamulcami. Przy innych biegach w sumie tez.
    >>> Dohamowywać muszę tylko wtedy, gdy mam przed sobą nizinnego, który
    >>> silnikiem hamować nie potrafi. Albo jak się zapomnę i jednak na zbyt
    >>> wysokim biegu zjeżdżam a zakręt nie pozwala na taką prędkość ;)
    >> Ja tylko o tym czy warto oszczedzac klocki zuzywajac tarcze :-)
    > Ale to są krótkie hamowania.

    I to samo mozesz miec przy dlugim zjezdzie - dwojka, krotkie
    hamowania, zanim sie po nich auto rozpedzi to dluzsza chwila mija i
    znow krotkie hamowanie. A nie ciagla zmiana biegow - bo to raz na
    dwojke za ostro, a za chwile na jedynke za plasko ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: