eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Data: 2013-07-10 22:53:43
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 22:41:00 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    >>>>>> Niezla jest tez gora szybowcowa w Jezowie Sudeckim, przelecz Okraj.
    >>>>> Byłem - nic groźnego.
    >>>> Szybowcowa ? wymagala uzycia jedynki.
    >>> Na sama górę nie wjeżdżałem ale Jeżów Sudecki zaliczyłem kilka razy.
    >> A czy ja pisalem o Jezowie czy o gorze ? :-)
    > Ja pisałem o drogach publicznych...
    >> Jezow, miejscowosc, droga uczeszczana, to sie musi w normach miescic.
    > Jak każda droga publiczna.

    Na szczyt tez chyba publiczna prowadzi.

    >>>>>> No i sporo gorek zima - gdy nie masz zaufania do przyczepnosci na
    >>>>>> zakrecie.
    >>>>> Ale zima hamowanie silnikiem to oczywista oczywistość.
    >>>> Tym niemniej trzeba zwalniac do predkosci do ktorych dwojka, czy tam
    >>>> jedynka nie zwalnia.
    >>> Znaczy jakich? 1km/h?
    >> takich ze 30 moze byc za szybko.
    > Ale tak jakoś konkretniej?

    Nigdy nie jechales po kretej gorskiej drodze zima ?
    I co, wszystkie zakrety przepisowo 90km/h ?

    >>>Może lepiej zima w takie miejsca nie wjeżdżać?
    >> Nie wiesz co to narty :-)
    > Aaaa, Ty z tych, co to na stok samochodem :P

    A co, autokarem mam jechac ? :-)

    >>>> Poza tym ... ABS w silniku masz ?
    >>> Silnik sam z siebie się nagle nie zatrzyma czyli sam robi za ABS.
    >> ale jak kola wpadna w poslizg to sily hamowania nie zmniejszy.
    > Ale się obraca i jakoś przyczepność łapie.

    Ale tez opor stawia. Czasem moze byc za mocny.
    Pamietasz "ale urwal ze Szczecina" ?

    >>>>> Dohamowywać muszę tylko wtedy, gdy mam przed sobą nizinnego, który
    >>>>> silnikiem hamować nie potrafi. Albo jak się zapomnę i jednak na zbyt
    >>>>> wysokim biegu zjeżdżam a zakręt nie pozwala na taką prędkość ;)
    >>>> Ja tylko o tym czy warto oszczedzac klocki zuzywajac tarcze :-)
    >>> Ale to są krótkie hamowania.
    >> I to samo mozesz miec przy dlugim zjezdzie - dwojka, krotkie
    >> hamowania, zanim sie po nich auto rozpedzi to dluzsza chwila mija i
    >> znow krotkie hamowanie. A nie ciagla zmiana biegow - bo to raz na
    >> dwojke za ostro, a za chwile na jedynke za plasko ...
    >
    > Ale ile masz tych zjazdów na jedynce?

    Jak pisalem - w sumie nie musi byc jedynka. Na trojce za szybko, na
    dwojce za wolno. I co robic - biegi zmieniac, hamowac na trojce, czy
    gazowac na dwojce ?
    Pytamy o to co zdrowsze dla samochodu :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: