eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Data: 2013-07-10 22:27:42
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-07-10 22:15, J.F. pisze:
    > Dnia Wed, 10 Jul 2013 18:35:01 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    (...)
    >>>>> No i mozna sie spytac - lepiej wahlowac jedynka-dwojka, czy czasami
    >>>>> dohamowac hamulcami. Przy innych biegach w sumie tez.
    >>>> Dohamowywać muszę tylko wtedy, gdy mam przed sobą nizinnego, który
    >>>> silnikiem hamować nie potrafi. Albo jak się zapomnę i jednak na zbyt
    >>>> wysokim biegu zjeżdżam a zakręt nie pozwala na taką prędkość ;)
    >>> Ja tylko o tym czy warto oszczedzac klocki zuzywajac tarcze :-)
    >> Ale to są krótkie hamowania.
    >
    > I to samo mozesz miec przy dlugim zjezdzie - dwojka, krotkie
    > hamowania, zanim sie po nich auto rozpedzi to dluzsza chwila mija i
    > znow krotkie hamowanie. A nie ciagla zmiana biegow - bo to raz na
    > dwojke za ostro, a za chwile na jedynke za plasko ...

    Ciągłe wachlowanie biegami jest w takich warunkach zbędne i wręcz
    szkodliwe. Tak jak piszesz - jak się rozbiega za bardzo to
    trochę na hamulcu przytrzymać, zwolni, hamulce się schłodzą
    i cykl powtarzamy. No, ale do tego to trzeba trochę po górach
    pojeździć :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: