eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Data: 2013-07-10 22:41:00
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello J.F.,

    Wednesday, July 10, 2013, 10:15:16 PM, you wrote:

    >>>>> Niezla jest tez gora szybowcowa w Jezowie Sudeckim, przelecz Okraj.
    >>>> Byłem - nic groźnego.
    >>> Szybowcowa ? wymagala uzycia jedynki.
    >> Na sama górę nie wjeżdżałem ale Jeżów Sudecki zaliczyłem kilka razy.
    > A czy ja pisalem o Jezowie czy o gorze ? :-)

    Ja pisałem o drogach publicznych...

    > Jezow, miejscowosc, droga uczeszczana, to sie musi w normach miescic.

    Jak każda droga publiczna.

    >>>>> No i sporo gorek zima - gdy nie masz zaufania do przyczepnosci na
    >>>>> zakrecie.
    >>>> Ale zima hamowanie silnikiem to oczywista oczywistość.
    >>> Tym niemniej trzeba zwalniac do predkosci do ktorych dwojka, czy tam
    >>> jedynka nie zwalnia.
    >> Znaczy jakich? 1km/h?
    > takich ze 30 moze byc za szybko.

    Ale tak jakoś konkretniej?

    >>Może lepiej zima w takie miejsca nie wjeżdżać?
    > Nie wiesz co to narty :-)

    Aaaa, Ty z tych, co to na stok samochodem :P

    >>> Poza tym ... ABS w silniku masz ?
    >> Silnik sam z siebie się nagle nie zatrzyma czyli sam robi za ABS.
    > ale jak kola wpadna w poslizg to sily hamowania nie zmniejszy.

    Ale się obraca i jakoś przyczepność łapie.

    >>>> I zimą na Srebrną Górę jednak bym nie wjeżdżał. Kiedyś przez miasto
    >>>> Srebrna Góra zimą przejeżdżałem (z góry) i mi to wystarczy - tam
    >>>> pod górkę z przednim napędem tylko na wstecznym wjeżdżali.
    >>> Ale jak juz wjechales, to co - przez Walbrzych wracac ? :-)
    >> Z Wałbrzycha jechałem - dojazd od Wałbrzycha bez problemów, zjazd w
    >> mieścinie robi wrażenie - jakbym się potrzebował nagle zatrzymać, to
    >> by się chyba nie udało...
    > A Ty masz interes w Klodzku byc ... no ale lepiej sie spoznic niz
    > samochod rozbic :-)

    Nie - to moje kaprysy, żeby nie rzygać z nudów na A4. Wymyślałem
    najdziksze trasy, żeby dla rozrywki sobie pojeździć. Przy powrotach od
    klientów.

    >>>>> No i mozna sie spytac - lepiej wahlowac jedynka-dwojka, czy czasami
    >>>>> dohamowac hamulcami. Przy innych biegach w sumie tez.
    >>>> Dohamowywać muszę tylko wtedy, gdy mam przed sobą nizinnego, który
    >>>> silnikiem hamować nie potrafi. Albo jak się zapomnę i jednak na zbyt
    >>>> wysokim biegu zjeżdżam a zakręt nie pozwala na taką prędkość ;)
    >>> Ja tylko o tym czy warto oszczedzac klocki zuzywajac tarcze :-)
    >> Ale to są krótkie hamowania.
    > I to samo mozesz miec przy dlugim zjezdzie - dwojka, krotkie
    > hamowania, zanim sie po nich auto rozpedzi to dluzsza chwila mija i
    > znow krotkie hamowanie. A nie ciagla zmiana biegow - bo to raz na
    > dwojke za ostro, a za chwile na jedynke za plasko ...

    Ale ile masz tych zjazdów na jedynce?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: