eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Data: 2013-07-10 23:15:44
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 22:03:11 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    > Najpopularniejszy jest hamulec silnikowy - na kolektorze wydechu.
    > Retardery rozne sie stosujeale stosunkowo mało ciężaróek je posiada.
    > Główny problem z nimi to taki, że kosztują pieniądze i ich serwisowanie
    > kosztuje pieniądze więc szefowie oszczędzają. Nie pytajcie dlaczego bo
    > sam nie wiem bo roznica w przebiegach pomiedzy wymianami klockow na
    > aucie z i bez retardera jest rzędu 300 vs 500+kkm. Pewnie ten sam powod,
    > dla ktorego niektorzy biorą auta bez lodowek - tańsze na starcie ;)

    Ale czy jedna wymiana klockow pokrywa koszt retardera ?
    Bo inaczej to on sie przez milion km nie oplaca :-)

    Moze byc inna sprawa, ze pewnymi zjazdami zaladowana ciezarowka z
    retarderem zjedzie, a bez retardera nie, bo hamulce spali.

    Tylko ze u nas to raczej nie ma takich dlugich i ostrych zjazdow.
    Przynajmniej nie tam gdzie ciezarowki jezdza. Dopiero w Alpach.

    J.

    P.S. Co w koncu sie okazalo z tym autobusem z Grenoble ?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: