-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder3.xlned.com!news2.euro.net!
209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neo
strada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neos
trada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl> <krjg1i$aep$1@node2.news.atman.pl>
Date: Wed, 10 Jul 2013 14:09:59 +0200
Message-ID: <1rjq39z9qvm1k.1ccf9mg0wjmkz$.dlg@40tude.net>
Lines: 24
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1373458184 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1463 82.143.187.50:53183
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2497853
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 10 Jul 2013 11:20:18 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
> Zawsze silnik wysokoprezny bedzie lepiej hamowal raz, ze juz wspomniany
> stopien sprezania jest wiekszy
Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie.
Owszem, jest rozna temperatura, sa inne katy zaworow,
ale w ciezarowkach stosowalo sie "Jake break"
http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_release_eng
ine_brake
> a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
> hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.
A ktore lepiej hamuje ?
Bo to sprezanie, rozprezanie, i straty wychodza tylko na przepustnicy
:-) (teoretycznie, w idealnym silniku)
A diesle na wolnych obrotach podobno oszczedne - choc z drugiej strony
wentylator z zatkanym wlotem bierze mniej pradu.
W sumie .. sam jestem ciekaw co lepiej hamuje.
Ale jakis drastycznych roznic nie czuje, wiec smiem twierdzic ze na
wieksze spadki to i diesel hamuje slabo :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.07.13 14:17 AZ
- 10.07.13 14:21 RadoslawF
- 10.07.13 14:23 Ryszard G.
- 10.07.13 14:29 Cavallino
- 10.07.13 15:29 RoMan Mandziejewicz
- 10.07.13 15:33 Tomasz Wójtowicz
- 10.07.13 15:55 J.F.
- 10.07.13 16:16 Maciek
- 10.07.13 16:24 RoMan Mandziejewicz
- 10.07.13 16:29 J.F.
- 10.07.13 16:29 Tomasz Wójtowicz
- 10.07.13 16:44 J.F.
- 10.07.13 16:48 J.F.
- 10.07.13 17:03 RoMan Mandziejewicz
- 10.07.13 17:29 Marek Dyjor
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- 2024-07-13 Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- 2024-07-15 stara idea nowe hardware
- 2024-07-14 Dzwonek gong z transformatorem
- 2024-07-14 espnow przerywa na jeziorze?