  • Data: 2013-07-10 16:29:59
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-10 15:55, J.F. pisze:

    > Pogromcy mitow probowali. W recznej skrzyni nie da sie wrzucic
    > wstecznego w czasie jazdy, w automacie sie da, ale nie zwalnia.
    >
    > No ale jakby sie nawet dalo ... zatrzymasz, spalisz sprzeglo, czy
    > zgasisz silnik i bedzie hamowal jak na jedynce ?

    Zatrzymać na półsprzęgle przy pracującym silniku. Owszem, to przypali
    sprzęgło, ale dyskusja jest o tym, czy się da, a nie czy to jest zdrowe.

    Co do jazdy na wstecznym, to kiedyś miałem taki przypadek, że
    wyjeżdżałem tyłem, skręciłem i zacząłem zjeżdżać w dół przodem z
    włączonym wstecznym (na sprzęgle). Puściłem sprzęgło i o dziwo wsteczny
    wyskoczył. Dobrze się stało, bo mógł być gorszy pasztet.