eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Data: 2013-07-10 14:09:59
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 11:20:18 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
    > Zawsze silnik wysokoprezny bedzie lepiej hamowal raz, ze juz wspomniany
    > stopien sprezania jest wiekszy

    Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie.
    Owszem, jest rozna temperatura, sa inne katy zaworow,
    ale w ciezarowkach stosowalo sie "Jake break"

    http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_release_eng
    ine_brake

    > a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
    > hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.

    A ktore lepiej hamuje ?
    Bo to sprezanie, rozprezanie, i straty wychodza tylko na przepustnicy
    :-) (teoretycznie, w idealnym silniku)
    A diesle na wolnych obrotach podobno oszczedne - choc z drugiej strony
    wentylator z zatkanym wlotem bierze mniej pradu.

    W sumie .. sam jestem ciekaw co lepiej hamuje.
    Ale jakis drastycznych roznic nie czuje, wiec smiem twierdzic ze na
    wieksze spadki to i diesel hamuje slabo :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: