  • 41. Data: 2011-02-06 13:33:05
    Temat: Re: Halogeny Deszcz Mozna?
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:iim18s$45c$1@news.onet.pl...
    > Witam,

    > Są samochody, gdzie z tyłu są bardzo mocne światła (zwykle diodowe) i
    > strasznie oślepiają. Pamiętam, jak raz stałem wieczorem za takim na
    > skrzyżowaniu, miał zapalone światła stop i migał kierunkowskazem.
    > Opierając głowę, ręką przysłaniałem sobie oczy, tak dawało... :) Niestety,
    > nie pamiętam co to za model.
    >
    > Jak jest dookoła ciemno i ktoś blisko zahamuje z takimi światłami, to
    > naprawdę może oślepić. Nie chcę wiedzieć, jak przeciwmgłowe tam świecą...
    > ;)

    dlatego kiedys z glowa montowana tylko w 3 sietle stop diody
    teraz juz wszedzie

    czas zaswiecenia diody i rekacji ludzkiego oka na te swiatlo
    jest znacznie szybszy wiec zaoszczedzisz na przejechanej drodze bez
    reakacji zanim mozgownica odbierze wlasciwy sygnal a ty wyknasz
    swoje paniczne hamujace ruchy

  • 42. Data: 2011-02-06 20:45:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    to wrote:
    > begin Marek Dyjor

    > Wcale nie ma takiego obowiązku, co więcej, jest to kompletnie bez
    > sensu, bo mają one mniejszy zasięg! W dużej mgle (w takiej, gdzie
    > naprawdę nic nie widać i jedzie się 20-30 km/h) należy wyłączyć
    > światła mijania i W ZAMIAN włączyć światła przeciwmgłowe.

    tylko w tym celu musisz sobie chyba kupić jakiś specjalny samochód :) w
    większości samochodów z fabrycznie montowanymi przeciwmgielnymi nie da sie
    ich oddzielnie włączać.

  • 43. Data: 2011-02-06 21:20:11
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marek Dyjor

    > tylko w tym celu musisz sobie chyba kupić jakiś specjalny samochód :) w
    > większości samochodów z fabrycznie montowanymi przeciwmgielnymi nie da
    > sie ich oddzielnie włączać.

    W jakich się nie da?

  • 44. Data: 2011-02-06 21:28:05
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-02-06 20:45, Marek Dyjor pisze:

    > tylko w tym celu musisz sobie chyba kupić jakiś specjalny samochód :) w
    > większości samochodów z fabrycznie montowanymi przeciwmgielnymi nie da
    > sie ich oddzielnie włączać.
    A to dziwne - w kilku które miałem z przeciwmgielnymi (z przodu) była
    ich możliwość włączenia po warunkiem zaświecenia świateł postojowych...
    Tak, że można było mieć właśnie: mijania albo mijana i przeciwmgielne,
    albo wyłącznie przeciwmgielne.
    Plus ciągle świecące postojówki.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 45. Data: 2011-02-07 00:30:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 06 Feb 2011 12:26:10 +0100, J.F. napisał(a):

    > A po co chcesz patrzec ? Odstep bezpieczny masz trzymac.

    Żeby wyprzedzić kapelusza.

    --
    ___________ (R)

  • 46. Data: 2011-02-07 00:30:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 20:45:17 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > tylko w tym celu musisz sobie chyba kupić jakiś specjalny samochód :) w
    > większości samochodów z fabrycznie montowanymi przeciwmgielnymi nie da sie
    > ich oddzielnie włączać.

    Da się, trzeba tylko pozycyjne zapalić.

    --
    ___________ (R)

  • 47. Data: 2011-02-07 09:08:48
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Sun, 06 Feb 2011 20:45:17 +0100, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > tylko w tym celu musisz sobie chyba kupić jakiś specjalny samochód :) w
    > większości samochodów z fabrycznie montowanymi przeciwmgielnymi nie da sie
    > ich oddzielnie włączać.

    Serio? Takiego patentu jeszcze nie widziałem. W MB włącza się jak najbardziej
    oddzielne. Za to nie da się włączyć tylnich przeciwmgielnych bez przednich.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 48. Data: 2011-02-07 11:42:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Feb 2011 09:08:48 +0100, Mariusz Chwalba wrote:

    >Serio? Takiego patentu jeszcze nie widziałem. W MB włącza się jak najbardziej
    >oddzielne. Za to nie da się włączyć tylnich przeciwmgielnych bez przednich.

    Czy wiekszosc to nie wiem, ale Mondeo (1). Najpierw musisz przekrecic
    gale na mijania, potem mozesz ja wyciagnac na przednie pm, lub wygnac
    mocnej na wszystkie pm.

    Chyba niezgodnie z przepisami - ale skoro homologowane, to przepisy
    mamy zle :-)
    Choc jestem sklonny przyznac ze przepisy mamy dobre, a ford g* wort w
    tym przypadku.

    J.

  • 49. Data: 2011-02-07 11:57:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Czy wiekszosc to nie wiem, ale Mondeo (1). Najpierw musisz przekrecic
    > gale na mijania, potem mozesz ja wyciagnac na przednie pm, lub wygnac
    > mocnej na wszystkie pm.

    To teraz przekręć tą gałkę w pozycje świateł pozycyjnych, wyciągnij i
    zobacz co Ci się świeci z przodu. ;)

  • 50. Data: 2011-02-07 11:59:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 07 Feb 2011 10:57:44 GMT, to wrote:
    >begin J.F.
    >
    >To teraz przekręć tą gałkę w pozycje świateł pozycyjnych, wyciągnij i
    >zobacz co Ci się świeci z przodu. ;)

    Sie nie daje wyciagnac :-)

    J.