  • 31. Data: 2011-02-05 22:33:57
    Temat: Re: Halogeny Deszcz Mozna?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Wojciech Smagowicz [ZIWK]

    > I jeszcze zdecydowanie trudniej zauważyć czy jeszcze jedzie, czy już
    > hamuje

    To prawda, bo w wielu autach światła przeciwmgłowe i stopy to to samo i
    przy hamowaniu zapala się dodatkowo tylko to środkowe.

  • 32. Data: 2011-02-05 22:35:33
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Płaszczyca

    > Spróbuj zobaczyć co jest PRZED takim delikwentem, kiedy jedziesz
    > bezpośrednio za nim.

    Może minimalnie utrudni, ale naprawdę minimalnie. Przecież to są zwykle
    żarówki 21W, w dodatku za czerwonym filtrem, a ich światło nie jest
    skupione.

  • 33. Data: 2011-02-05 23:30:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    to wrote:
    > begin Marek Dyjor

    > Chyba jak się jedzie 20 km/h i dodatkowo niedowidzi. Ja zawsze patrzę
    > dalej niż sięgają światła mijania (pomijając jazdę w absolutnych
    > ciemnościach). Jeśli oświetlenie jest w miarę dobre, to w ogóle patrzę
    > kilkaset metrów w przód a resztę obserwuję kątem oka. Wy robicie jakoś
    > inaczej?

    nie no wiadomo że podczas deszczu w nocy po dziurawej drodze to każdy masta
    popierdala co najmniej 90km/h.

  • 34. Data: 2011-02-05 23:32:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    to wrote:
    > begin Marek Dyjor

    > Nie oślepiają w obszarze oświetlanym przez światła mijania, ale
    > utrudniają dostrzeżenie obiektów w obszarze nieoświetlonym (kilkaset
    > metrów przed autem). Oczywiście nie wszystkie, ale niektórzy wkładają
    > tam zbyt mocne żarówki albo nawet chińskie xenony.

    chcia;lem zwrócić uwagę że światła przeciwmgielne używa sie wraz ze
    światłami mijania.

  • 35. Data: 2011-02-05 23:42:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marek Dyjor

    > chcia;lem zwrócić uwagę że światła przeciwmgielne używa sie wraz ze
    > światłami mijania.

    Wcale nie ma takiego obowiązku, co więcej, jest to kompletnie bez sensu,
    bo mają one mniejszy zasięg! W dużej mgle (w takiej, gdzie naprawdę nic
    nie widać i jedzie się 20-30 km/h) należy wyłączyć światła mijania i W
    ZAMIAN włączyć światła przeciwmgłowe.

  • 36. Data: 2011-02-06 00:10:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 05 Feb 2011 21:35:33 GMT, to napisał(a):

    > Może minimalnie utrudni, ale naprawdę minimalnie. Przecież to są zwykle
    > żarówki 21W, w dodatku za czerwonym filtrem, a ich światło nie jest
    > skupione.

    W większości przypadków uniemożliwi zobaczenie tego, co przed nim.

    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2011-02-06 03:14:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marek Dyjor

    > nie no wiadomo że podczas deszczu w nocy po dziurawej drodze to każdy
    > masta popierdala co najmniej 90km/h.

    Zależy gdzie, ale chyba nie 30 km/h? A to jest mniej więcej granica
    przydatności świateł przeciwmgłowych, które, jak sama nazwa wskazuje,
    zostały stworzone do jazdy w (gęstej) mgle, gdzie jedzie się mniej więcej
    z taką prędkością.

  • 38. Data: 2011-02-06 10:44:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-05, Wojciech Smagowicz [ZIWK] <w...@o...pl> wrote:

    > Szczególnie jak "mgła" jest z widocznością ponad 500m...

    Nie, taka gęsta była dwie godziny i sto kilometrów wcześniej...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 39. Data: 2011-02-06 12:26:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 00:10:34 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >W większości przypadków uniemożliwi zobaczenie tego, co przed nim.

    A po co chcesz patrzec ? Odstep bezpieczny masz trzymac.

    J.

  • 40. Data: 2011-02-06 12:39:07
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-02-05 20:50, to pisze:

    > Jak ktoś przed Tobą hamuje to też Cię oślepia?

    Są samochody, gdzie z tyłu są bardzo mocne światła (zwykle diodowe) i
    strasznie oślepiają. Pamiętam, jak raz stałem wieczorem za takim na
    skrzyżowaniu, miał zapalone światła stop i migał kierunkowskazem.
    Opierając głowę, ręką przysłaniałem sobie oczy, tak dawało... :)
    Niestety, nie pamiętam co to za model.

    Jak jest dookoła ciemno i ktoś blisko zahamuje z takimi światłami, to
    naprawdę może oślepić. Nie chcę wiedzieć, jak przeciwmgłowe tam
    świecą... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.