eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHalasRe: Halas
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giga
    news.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.hi
    ghwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.new
    s.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-
    mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Halas
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5fe2f8cd$0$537$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5feb2dbb$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5feb8338$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <1a9krvxbm4a8p$.dlg@myjk.org>
    <5fed22ca$0$537$65785112@news.neostrada.pl> <m...@m...org>
    Date: Sat, 2 Jan 2021 13:31:50 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 168
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1609590612 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 499 82.143.187.50:55000
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 7660
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689246
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 12:09:50 +0100, Myjk napisał(a):
    > Thu, 31 Dec 2020 02:00:57 +0100, J.F.
    >> Moze i masz dobrze wyciszonego elektryka, ale na pewno nie dowioda
    >> tego nagrania telefonem, ktory jak sam piszesz - "normalizuje".
    >> Dlatego proponowalem muzyczke odniesienia, co wysmiales, a ja dzieki
    >> temu wiem, jak telefon klamie.
    >
    > I tak poziom będzie różny, zresztą skąd mam wiedzieć jaki poziom na radiu
    > mam ustawić, skoro są to dwa różne samochody z różnymi radiami? Myślałeś ty
    > kiedyś? :P

    Przynies trzecie radio.

    > Niemniej tak czy siak jest słychać różnicę na nagraniu, w
    > rzeczywistości różnica jeszcze bardziej daje się słyszeć.

    No, a ja ci mowie, ze moj spalniak w rzeczywistosci halasuje bardziej
    niz na nagraniu, wiec nagranie nic nie dowodzi :-)

    >> Ja z kolei mam dosc glosnego spaliniaka ... tylko to nie silnik w nim
    >> halasuje.
    >> Co swietnie na tych filmach slychac.
    >
    >> A skoro halasuje wszystko inne, i to mocno ... to w elektryku tez moze
    >> halasowac, w zaleznosci od tego, jak sie fabryka postarala.
    >
    > W takim razie wsiadź i pojeździj, ignorancie, a nie się prujesz na temat o
    > którym zielonego pojęcia nie masz.

    Ale do ktorego, skoro to zalezy od modelu, opon czy np bagaznika
    dachowego.

    > Przecież gdybyś sprawdził na sobie,
    > zamiast jałowo klepać że w elektryku jest tak samo głośno, choć nie jest bo
    > ODCHODZI HAŁAS OD SILNIKA, to nie trzeba by było się silić na te nagrania.

    Ty to jednak kretyn jestes.
    Ile razy ci mozna pisac, ze u mnie, przy duzej predkosci, duzo rzeczy
    halasuje, tak mocno, ze silnika prawie nie slychac.
    Nagrania nie przekonaly ?

    Wiec jak elektryka zrobia tak samo, to tez bedzie duzo rzeczy mocno
    halasowac.
    Moze zrobia lepiej ...

    >> Na postoju to dmuchawa wentylacji.
    >
    > Dmuchawę to słychać w EV, w ICE dmuchawę zagłusza silnik, pomimo pracy na
    > jałowym, a jak się podbije obroty silnika do podóżnych (2-3k) to słychać
    > już absurdalnie głośny warkot.

    no widzisz, a ja mam diesla, ktory jest glosny z natury, wiec jakos
    dobrze wyciszyli, i nie mam warkotu :-)

    >> Ale przeciez ja nie zamierzam autem stac, tylko jechac i to
    >> najchetniej ze 150.
    > Masz średnią prędkość w swoich podróżach na poziomie 150/h?

    Jak sie bede zatrzymywal co godzine na obiad, to na pewno nie :-)

    Coraz wiecej mamy autostrad i ekspresowek, to i predkosc 150 nie
    dziwi.
    A przy 70 ... przy 70 samochod jest w miare cichy.

    >> Wtedy ma byc cicho.
    > Nie będzie cicho, bo już od 120 robi się nieznośny rumor w znakomitej
    > większości samochodów.

    No prosze, i w elektrzycznych tez ?

    > Dlatego m.in. ja szybciej tylko wyprzedzam, 120 to
    > moja maksymalna prędkość podróżna. Wtedy się najmniej męczę jazdą.


    Roznica miedzy 120 a 150 istotne na tyle niewielka, ze moze nie warto
    spieszyc o te pol godziny kosztem wielkiego halasu ... pod warunkiem
    ze przy tych 115 jest naprawde cicho, bo ja nie z tych, co beda 600km
    jechac z predkoscia 70 za tirem, bo wtedy nie ma halasu :-)

    tylko dochodzi wtedy inny czynnik - na autostradzie trzeba ciagle
    lawirowac prawy-lewy-prawy pas.
    Wole wcisnac gaz i jechac stale lewym.

    >> Na postoju halas mam umiarkowany - silnik jest dosc glosny na
    >> zewnatrz, ale kabina dobrze wyciszona ... moglo byc jeszcze ciszej,
    >> ale nie jest na tyle uciazliwe, aby mialo wysoki priorytet.
    >
    > W ruchu miejskim, gdy się przyśpiesza i hamuje (silnikiem) jest PRZEPAŚĆ
    > przy jeździe EV. No ale oczywiście ty tylko i wyłącznie zapierdalasz po
    > audostradach, więc nie ma o czym dyskutować.

    Ja nie taksowkarz, wiec w ruchu miejskim spedzam malo czasu, wszystko
    dookola halasuje, wiec w samochodzie znow nie mam oazy ciszy.

    Ale 6h w halasie ... tu cie rozumiem.
    I dodaje gazu, aby to byly 4h :-)

    >> Ilez ci mozna powtarzac - silnik jest cichy. relatywnie cichy,
    >> przynajmniej w srodku.
    >
    > Nie jest! Weź go wyłącz to zobaczysz ile hałasu generuje. Tym bardziej weź
    > go sobie wyłącz podczas przyśpieszania.

    Slyszysz na tych filmach jakas roznice halasu po wyrzuceniu na luz ?
    Nawet jesli nie w poziomie - to co, silnik na wysokich obrotach te
    same czestotliwosci generuje co na jalowych ?

    A jesli nie slyszysz zmiany na nagraniu ... to jaki z tego wniosek ?

    >> Ale na postoju, czy w czasie jazdy autostrada ?
    >
    > Test na postoju ma ci pokazać ile hałasu sam silnik generuje. A jeszcze
    > więcej hałasu generuje silnik pod obciążeniem podpięty pod koła. Ten hałas,
    > wbrew temu co notorycznie utykasz, nie znika. Jest zagłuszany, owszem, ale
    > nadal jest, i różnica w EV gdzie tego hałasu nie ma, też jest!

    I co mi po tym, ze go nie ma, skoro cisza bedzie tak samo zagluszana
    innym halasem ?

    > Im wolniej auto jedzie tym większa jest przepaść w komforcie.

    Ale auto nie sluzy do jezdzenia wolno :-)

    > Ergo, jak się wyciągnie
    > średnią, a nie przy absurdalnym warunku jazdy tylko i wyłącznie
    > zapierdalając autostradą powyżej dopuszczalnej prędkości nawet w PL, to
    > teza może być nawet prawdziwa. Tylko ta teza nie jest życiowa, a postawiona
    > tylko żebyś mógł udowodnić swoją rację.

    Jest bardzo zyciowa. Nie przeszkadza mi halas na postoju.
    Nie przeszkadza mi halas w czasie wolnej jazdy - bo w miare
    umiarkowany jest.
    Przeszkadza mi halas w dlugiej trasie.

    > Tak samo jak przy rozważaniu tematu
    > zasięgu. No ale to typowe akurat dla ciebie i innych upartych wielbicieli
    > smrodów spalinowych.

    Ale mi nie przeszkadza codzienne ladowanie w domowym gniazdku ... pod
    warunkiem, ze bede je mial. Na razie nie mam, wiec by mi bardzo
    przeskadzalo, ale zalozmy, ze udaloby sie jakos rozwiazac.

    Mnie przeszkadza wizja wyjazdu nad morze, 600 czy 1200km, czy nawet na
    glupie narty 2*150km ...

    >> W elektrycznym sie nie uruchomi, ale zasieg spadnie :-)
    >
    > Jak jadę 15-20 km to na cholerę mi większy zasięg?

    Masz hybryde, to problemu nie czujesz.
    Jedziesz 20km, a dzwoni zona " w IKEI promocja na szklanki" i trzeba
    przejechac 60km. A ty masz zasiegu jeszcze na 25 km, bo po co ci
    wiecej :-)

    Ja tez bym nie czul problemu majac hybryde, ale chwilowo hybryda na
    wroclaw nie pokazuje zalet ... chyba, ze potrafi sie szybko rozpedzic
    do 99km/h na akumulatorze :-)

    > Nawet przy moich 40km
    > odpalanie śmierdziela jest mi zbyteczne. Bo nagrzewnica ma ponad 4kW mocy i
    > spokojnie by ogrzała kabinę, szczególnie że ja bez wyjątku zawsze grzeję
    > kabinę na postoju i auto w zasadzie potrzebuje mniej niż 1kW mocy na
    > utrzymanie temperatury w kabinie.

    Tylko musisz miec stale podlaczenie do gniazdka.
    Jedni maja, inni nie ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: