-
Data: 2021-01-04 11:23:42
Temat: Re: Halas
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 3 Jan 2021 14:46:37 +0100, Myjk napisał(a):
> Sat, 2 Jan 2021 16:45:37 +0100, J.F.
>> Nie - do poziomu powiedzmy rozmowy czy glosnosnosci przy ktorej bys
>> sluchal radia na postoju.
>> I lepiej jakis odtwarzacz a nie radio, zeby byla powtarzalna glosnosc.
>> Wiekszy problem moze byc z umieszczeniem tego radia, zeby glosnosc
>> docierajaca do telefonu byla taka sama.
>
> Tak, klekot na postoju generuje, mierząc w kabinie, okolice 40dB, podczas
> gdy w EV jest 20 w porywach 30dB przy ruchliwej ulicy. Zatem "radio"
> musiałoby być ustawione w spaliniaku na 45dB a w EV wystarczy na 30-35dB
> aby było doskonale słyszalne. Więc po co taki jałowy test robić?
Zeby sie nie powolywac na "typowe wartosci", tylko sprawdzic jak jest
naprawde ..
>> Nie, tego nie twierdze, twierdze, ze telefon klamie.
>> Moze twoj telefon w twoim EV nie klamie ... ale pozwolisz, ze
>> pozostane sceptyczny :-)
>
> Napisz w końcu JAK KONKRETNIE kłamie, bo do tej pory tego nie zrobiłeś. Czy
> kłamie na rzecz ICE czy na rzecz EV?
Po pierwsze - telefon "normalizuje" poziom zapisu, wiec jak chcesz
porownac halas z dwoch roznych filmow ?
Po drugie - moj telefon klamie na rzecz mojego ICE, bo halas
odczuwalny w srodku jest wiekszy niz na filmie. Ale moze to moje ucho
klamie przeciw ICE :-)
A jak bedzie klamal w EV, to nie wiem.
>> No to dlaczego po wrzuceniu na luz prawie nie slychac zmiany halasu ?
>> Naprawde mam wylaczyc silnik calkowicie? Moge sprobowac ...
>
> Skąd mnie to wiedzieć co ty tam robisz -- ja tam słyszałem zmianę w swoim
> klekocie, dlatego często na luzie jeździłem, bo ulga dla uszu była ogromna.
Dlatego masz na filmie halas, predkosciomierz i obrotomierz.
Popros inna osobe, niech ci zrobi slepy test - bedziesz tylko sluchal
i mowil - luz, bieg, gaz. Osoba bedzie zapisywala czas.
A potem zobaczysz.
A cel przypominam - u mnie silnika prawie nie slychac.
Duzo rzeczy halasuje, a silnik najmniej.
Wiec EV mozna sp* podobnie - tez bedzie halas w kabine, ale nie od
silnika.
>> Badz pewny, ze sprobuje wyjechac na autostrade, jak dorwe jakies :-)
> Oczywiście się nie zdziwiłem że to będzie twój koronny argument.
Ale to mi przeszkadza, a nie silnik halasujacy na czerwonym swietle
;-)
>> Czesto nie.
>> Ja mam swoj zapas i moge wytrzymac 12h bez glodu :-)
>
> Jak nie, to po cholerę piszesz o zatrzymywaniu się na obiad?
No bo od biedy moge sobie wmowic, ze obiad jest dla mojego dobra i
30-40 minut w dluzszej trasie podladowac, bez wliczania do sredniej
:-)
Ale raz, a nie piec razy :-)
>> Jak sobie przy tankowaniu zjem hot-doga, to niewielka strata :-)
>> Ale OK - moge sie zatrzymac na obiad. I w miedzyczasie podladowac
>> elektryka ... o ile bedzie ladowarka i akurat wolna.
>> Ale jeden obiad, a jak jade 1200km ?
>> Albo glupie 600km ... tylko nie bardzo lubie jechac na ostatnich
>> "litrach".
>> Z Tesla o zasiegu ~500km takie 600km nie byloby problemem ... a jaki
>> zasieg ma twoj EV ?
>
> Umiałeś ty kiedyś czytać ze zrozumieniem i odpowiadać na postawione
> pytanie? Bo dokładnie taka sama bzdurna dyskusja była z tobą jak próbowałem
> się dowiedzieć jaki masz przeciętny przelot.
A jak nie mam "przecietnego przelotu" ?
Raz jade 10km, na drugi dzien 30, a w weekend lubie 80, albo 160, albo
260. A z rzadka 500, 600 czy 1200 ..
> Tymczasem tyle tekstu z siebie
> wypierdziałeś a na pytanie standardowo nie odpowiedziałeś. Powtarzam,
> pytanie brzmi jaką masz średnią prędkość, literalnie, spędzasz rocznie w
> samochodzie 365h i jaką w tym czasie masz prędkość średnią.
Ale czemu chcesz mieszac autostrady z miejskimi korkami?
srednia predkosc z ostatnich tankowan
65
26
35
62
35
64
70
Cos z tego wynika ?
>> Po austradzie, bo po innych drogach to im wolno 70, i nawet jak troche
>> przekraczaja, to niewiele.
>
> ROTFL Tak samo jak tobie nie wolno szybciej niż 140 na autostradzie a
> średnią masz jakimś cudem 150/h. Widzę że typowo dla każdego manipulanta
> stosujesz argumenty tylko tam gdzie ci są wygodne.
To skad sie bierze srednia np 70km/h z nieautostradowej trasy, i to
tak "od tablicy do tablicy", bez miejskich korkow ?
Przeciez nie z tego, ze po wioskach wolno tylko 50 :-)
>> A czesto musze za takim jechac ...
> Biedaczysko. To może ty sobie helikopter kup.
Ogolnie z przyjemnoscia, tylko ze to wbrew pozorom problemow nie
rozwiazuje ;-)
>> Przy odpoowiednim ruchu na autostradzie to jest pewien problem, bo
>> albo ci jakies bmw mruga w lusterku, albo musisz zwalniac do 90, a
>> potem sie wciskac w lewy pas - ja tam wole troche halasu :-)
>
> Ale to jest problem który generują takie zapierdalacze jak ty, a nie ci co
> sobie spokojnie i bezpiecznie jadą.
Wole byc zapierdalaczem niz jechac 110 :-)
>> Moze jestem, a moze mniej niz po 6h ... w halasie jednak.
> Jak się roztrzaskasz to pewnie wyjdzie jak było.
> Tylko już się o tym pewnie nie dowiemy.
Rozstrzaskac sie moge tez dlatego, ze jechalem o dwie godziny z za
dlugo, w ciszy, w ciepelku ...
>> Aha, czyli telefon klamie.
>> Ale zmartwie cie - w rzeczywistosci tez nie slychac.
>
> Aha, czyli wg ciebie telefon kłamie, ale jednak nie kłamie.
> Weź się w końcu zdecyduj.
Telefon klamie ogolnie.
Ale silnik u mnie pracuje relatywnie cicho ... w stosunku do innych
halasow. I to akurat film tez pokazuje.
>> Pisalem wielokrotnie, ale nie dociera - w tm samochodzie duzo rzeczy
>> halasuje. Silnik najmniej.
>
> Nie no, na postoju wcale nie hałasuje. Co tam 40dB w uszach, tyle co nic.
Tyle co nic. Wedle tabelki - normalna rozmowa lub "szmery w domu"
https://pl.wikipedia.org/wiki/Poziom_nat%C4%99%C5%BC
enia_d%C5%BAwi%C4%99ku
moze i przeszkadza ... spac na ladowarce :-)
> Dalej, pokaż jak wygląda jazda gdy przyśpieszasz z silnikiem a potem go
> wyłącz i zacznij przyśpieszać.
Z gorki? Bez wspomagania kierownicy i hamulcow?
Moglbym zaryzykowac ... ale moze zrob u siebie najpierw.
Tylko radio wlacz, bo telefon "znormalizuje :-)
>> Biorac pod uwage, ze to skala logarytmiczna, to znaczy, ze jakies 90%
>> halasu przy przyspieszaniu pochodzi od silnika.
>> Albo - silnik polo na jalowych obrotach ma moc halasu 100x mniejsza
>> niz bmw przy przyspieszaniu ... z innych zrodel (20dB roznicy).
>> Wiec dlaczego u mnie nie slychac przerzucenia na luz?
>> No i to przy przyspieszaniu, a ja sobie jade rowno z umiarkowana
>> predkoscia. Moc silnika mniejsza.
>
> Nie słyszysz, bo jesteś głuchy. Co chyba cały ten wątek, i jałową dyskusję,
> tłumaczy.
Masz nagrania - zrob slepy test :-)
>> Srednia predkosc od trasy zalezy.
>> Moze byc 25km/h - bo po miescie, moze byc 70-75 - bo na "zwyklej
>> krajowce", moze byc i bliska 150, jak duzo austrad po drodze.
>>
>> A co mi z tego, ze wyszla np 80, skoro po drodze byly 4h jechania 150,
>> 1h jezdzenia 30-70 km poza austradami, i 3h stania w korkach :-(
>>
>> Jeszcze bym napisal, ze na "zwyklej krajowce" tez mi sie zdarza te
>> 140-150 pojechac, ale to sa krotkie chwile :-(
>>
>> I owszem - moze elektryk bylby wtedy lepszy ... ale to krotkie chwile
>> :-)
>>
>> nie, dobra, elektryk bylby pewnie lepszy przez reszte, tez 70km/h za
>> tirem czy innym zawalidroga ...
>
> Aha, czyli jeździsz w roku 365h, 65h jeździsz >120/h reszta <60/h i
> oczywiście istotniejsze jest dla ciebie że 65h w ICE jest tylko niewiele
> głośniej niż w EV. Czyli tak samo logiczne podejście jak w przypadku
> zasięgu, typowe dla ignoranta.
A coz ja poradze, ze ten halas silnika jest niewielki w czasie postoju
na swiatlach, przy jezdzie 70 halas ogolny tez jest niewielki, za to
przeszkadza mi halas przy paru godzinach na autostradzie.
Tylko jak pisze - to nie jest halas od silnika.
Wiec nie mam zadnej gwarancji, ze EV bedzie cichszy.
No chyba ze taka "nie bedziesz jezdzil 150 w EV, bo sie nie oplaca"
:-P
>> Codziennie, to lubie radia posluchac w samochodzie.
>> Dopoki silnik go nie zaglusza, to mi nie przeszkadza :-)
>
> Pojmij w końcu, że przez większość czasu spędzonego w samochodzie radio
> jest zagłuszane właśnie przez silnik. Tobie ten hałas ewidentnie się na
> mózg (w tym na słuch) rzucił.
Na postoju radio u mnie zdecydowanie nie jest "zagluszane".
Slychac halas auta, ale radio jest glosniejsze.
Za to gdzies od 100 zaczyna sie istotnie "zagluszanie", a przy 150
jest juz powazne. Tylko mowie - to nie silnik.
>> Owszem. Wiec nie wyjezdzaj z "jade 20km to na cholere mi wiekszy
>> zasieg".
> Przecież odnosiłem się do konkretnej sytuacji, w której mam zasięgu 40km,
> potrzebuję przejechać 20km, a pierdziel mi się i tak bez sensu uruchamia
> tylko dlatego że temperatura spadła <10sC -- czego nie zrozumiałeś znowu?
No wlasnie - ty narzekasz na uruchamianie bez sensu, ja bym narzekal
na to, ze musze ladowac jakby niespodziewanie sie okazalo, ze trzeba
jeszcze 50 km przejechac.
Tzn w hybrydzie bym nie narzekal, w EV o tak "dopasowanym" zasiegu bym
narzekal :-)
>>> Zacznij sobie pisac tak: "zasieg mam 150km, wiec trzeba ladowac co
>>> 100km, bo nie wiadomo czy ladowarka bedzie. A ja chcialem nad morze
>>> 600km dojechac" :-P
>
> W ciągu 10 lat raz nad morze jechałem. Szkoda na nasze przybytki marnować
> czas i pieniądze.
No i tu jest miedzy nami roznica.
A wakacje to gdzie spedzasz? Samolotem ?
>> Ewentualnie "... ale mnie nie przeszkadza, bo jako kurier robie 60-70
>> km po miescie i nie wiecej".
>> I dobrze, bylebys nie dopisal "I starczalo, ale baterie mi sie
>> zdegradowaly i jak kiedys stanalem 5km przed domem, to teraz czesto
>> laduje, ja mi zostaje mniej niz 20km rezerwy".
>> Na szczescie nie tylko ja mam takie mysli, i zasieg elektrykow rosnie
>> ...
> Ja napiszę że moje baterie mają 5 lat a ubytku jest mniej niż 5% (pomijając
> obsrane BMU które opisywałem na grupie).
Pochwalic baterie ... a ile gwarantuje producent?
Bo inne moga nie byc takie dobre :-(
>> No, a reszta ... nie powinna PH/EV kupowac ?
> Większość ma możliwość łądowania, a czy powinna mieć to już ich wybór.
Chyba jednak wiekszosc nie ma mozliwosci ladowania.
Az Unia sie zaczela dopominac o raporty ile przejezdzaja na pradzie.
A jakis producent (skoda?) nie moze sie zdecydowac i na przemian leca
reklamy
"moja hybryda jest swietna, bo nie musze jej ladowac"
"moja hybryda jest swietna, bo nie musze jej tankowac"
>> A kto nie posiada ... cena pradu rosnie :-)
> Nadal, mimo podwyżek, w nocnej taryfie jest tanio jak barszcz.
Zakladajac, ze oplaci ci sie taryfe zmieniac, bo w szczycie drozej.
>>> I tak na razie byloby tanio ... wiec rzad wprowadzi podatek :-)
>>> Ale to za 10 lat ...
>
>> Masz kryształową kulę?
Ze wprowadzi, czy ze za 10 lat ?
Mam krysztalowa kule - rzad podatkow potrzebuje, wiec wprowadzi :-)
>>> Swoją drogą, w minionym roku udział węgla w produkcji prądu
>>> wyniósł najmniej od 100 lat pomimo że dwa lata temu produkcja była
>>> najwyższa w historii.
>> Wow. W Polsce ?
>> To z czego produkowalismy ?
>> Wiatr, slonce, gaz ... czy import ?
>
> Nie, tylko w Wąchocku.
Pytanie jest jak najbardziej zasadne - skoro produkcja byla wieksza,
to gdzie ta produkcja?
Juz tyle OZE nastawialismy?
Co prawda cos wlasne slysze o rekordzie, ze wiecej pradu z wiatru niz
wegla ... ale to chyba jeden dzien i to swiateczny ...
https://wysokienapiecie.pl/34760-polska-awaryjnie-ek
sportowala-prad-powod-rekordowa-produkcja-z-wiatru/
Ale
https://wysokienapiecie.pl/34840-rekord-importu-prad
u-polski-pobity/
Produkcja, czy import ? Bo na wykresach to slupki spadaja.
Rozchwialismy system energetyczny ... no i w co tu zainwestowac - w
domowa baterie, czy w tani generator spalinowy? :-)
A moze w nic, po to mamy sasiadow, aby usredniac ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.21 12:30 Mirek Ptak
- 05.01.21 09:05 RoMan Mandziejewicz
- 05.01.21 15:09 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- 2024-12-23 Przedłużacz USB-C działa w połowie
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-24 Gdańsk => Software .Net Developer <=