  • Data: 2023-12-09 18:43:04
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/12/2023 18:26, Mirek wrote:
    > Nie chce mi się już kontrować na te nietrafione argumenty.

    Wiadomo.

    > Czyli co? Dziadostwo i druciarstwo ..\dupa\build?

    Nie. \\dupa\build to takie same dziadostwo jak "wezme linuxa do migania
    diodą".

    To nie jest szkodliwe, ale tylko do momentu kiedy zaczyna mieć wpływ na
    bezpieczeństwo. W normalnych warunkach odpierniczanie dziadowy podlega
    tylko pod ekonomię i możesz miec sytuacje, gdzie nie ma znaczenia jak
    dziadowski jest proces dev produktu czy polepiony drutem OS, o ile to
    tylko nastepny odtwarzacz mp3.

    Linux nie jest bezpieczny jako podstawa systemu RT sterującego czymś
    krytycznym. Mozesz oczywiscie dać argument 'ale miliony instalacji...".

    To sa instalacje na *innym* hardware, niż w pociagu. Nie znasz jego
    stabilnosci na niszowym procesorze i nie jesteś w stanie jej nawet w
    sensowny sposob obronić, ponieważ ilość kodu uniemożliwia jakiekolwiek
    analizy, ilość instalacji jest bliska zeru, a jądro i oprogramowanie
    tworzone były na x86, a nie na cokolwiek tam masz.

    Do sterownia funkcjami krytycznymi polecam jednak systemy które są do
    tego projektowane i mają okreslone cechy pozwalające mi czuć sie tam
    bezpieczniej kiedy projektuje cos, od czego potencjalnie zależy zycie
    czlowieka. I najlepiej uproszczone do granic możliwości, realizujące
    tylko to, co załozono i ani grama wiecej.

    10x bardziej ufałbym lokomotywie sterowanej przez proste PLC niż
    lokomotywie sterowanej przez Linuxa. Strach przed GPFem w cronie
    niepokoi mnie bardziej niż awaria sterowanika produkowanego od
    dziesiecioleci.