eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi › Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.alfa.uwb.edu.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Date: Mon, 28 Aug 2023 15:08:01 +0200
    Organization: : : :
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <ucgepp$1b6fh$1@dont-email.me> <uchlmh$1k9rm$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="alfa.uwb.edu.pl:212.33.73.136";
    logging-data="1558800"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-9 (Linux)
    Cancel-Lock: sha1:ltTQqhPjsddjkHkGqgy/bThuabM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:783161
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > Czytałem w książce o tramwajach o tym, jak był zrobiony pierwszy zdalny
    > system przekładania zwrotnic w DC i wciąż nie wiem, jak to mogło działać.
    > Było (chyba) tak:
    > - robimy odcinek izolowany
    > - jak przejeżdżasz pod tym odcinkiem izolowanym "z jazdą", to zwrotnica
    > idzie (przykładowo) w prawo - to jest jasne
    > - jak przejeżdżasz pod tym odcinkiem "BEZ jazdy", to zwrotnica idzie
    > (przykładowo) w lewo - no i tu nie potrafię wymyślić, w jaki sposób
    > można wykryć przejazd "bez jazdy".

    Też czytałem, ale lepiej zrozumiałem i zapamiętałem, bo było wyjaśnione.
    Działało to na sznurek. W ten sposób w ówczesnych tramwajach opuszczano
    pantograf. Motorniczy, jeśli *nie* chciał przestawić zwrotnicy, to jadąc
    przez ten odcinek, ciągnął za linę, która dyndała z sufitu w starych
    tramwajach. Te kilka metrów przejeżdżał rozpędem. Jeśli nie pociągnął, to
    elektromagnes zwrotnicy, włączony w szereg z całym tramwajem do zasilania
    trakcji, robił co ma robić. Ja sobie wyobrażam to jako przerzutnik
    bistabilny. Czyli przepuszczenie prądu powinno powodować *zmianę* stanu
    zwrotnicy. Motorniczy musiał obserwować obecny stan zwrotnicy i wiedzieć,
    czy chce zmiany. Jak zrobić przerzutnik bistabilny, to chyba wiadomo.

    Jarek

    --
    Co się tam dzieje w mej głowie:
    Pędy, zapędy, ognie, ogniwa,
    Wesoło w czubie i w piętach,
    A najweselej na skrętach!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: