  • 21. Data: 2009-07-21 13:17:47
    Temat: Re: HUGIN - blad
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Tak w ogole to mam, np. na dysku c: mam folder
    > #edek     ale blad pojawia sie nawet przy probie zapisania panoramy na C:\

    mozesz jeszcze jedno sprawdzic

    w menie zloz razem jest tam obcja zakzualituj wielkosc ( rozmiary )
    panoramy - wcisnij i zobacz jakie one sa - czy aby nie osiagaja
    wymiarow nieludzkich?

  • 22. Data: 2009-07-21 20:36:43
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Może Hue Saturation trolluje, a może i nie... Ale donosi :

    > ale krok 3 (create panorama) pokazuje okienko dilogowe do lokalizacji pliku
    > wynikowego,

    A jeśli zamiast tego przejdziesz do zakładki 'Stitcher' i tam
    klikniesz na 'Stitch now!'? (ewentualnie zmieniając tiff na jpg,
    lub 'blended panorama' na 'blended panorama (enfuse)' ?)

    Sławek
    --
    ________ 30 zdań, ktore może powiedzieć kobieta nagiemu mężczyźnie :
    _/ __/ __/ 5. Możesz tym zatańczyć?

  • 23. Data: 2009-07-22 05:44:32
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szczyrba" <c...@o...the.night> napisał w wiadomości
> [...]
    > klikniesz na 'Stitch now!'? (ewentualnie zmieniając tiff na jpg,
    > lub 'blended panorama' na 'blended panorama (enfuse)' ?)

    The same

  • 24. Data: 2009-07-22 06:02:58
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 22 Jul., 07:44, "Hue Saturation" <n...@n...post.pl> wrote:
    > Użytkownik "Sławomir Szczyrba" <c...@o...the.night> napisał w
    wiadomościnews:slrn.h6c9m5.tht.steev@hot.pl...

    > The same

    jak zlozysz wlasne zdjecia to sklapuje , w kazdym razie wierze w
    to ;-)

  • 25. Data: 2009-07-22 15:32:44
    Od: matczar <t...@g...com>

    Może kolega spróbuje nowszą wersję:
    http://hugin.huikeshoven.org/Home

    Zainstalowałem właśnie najświeższą wersję 4083 z SVNa (już 0.8) pod
    WinXP i tak jak poprzednie wersje skleiło mi panoramę poprawnie.

    Z ciekawostek pierwszy rzut oka w 0.8, to widzę że do szybkiego podglądu
    panoramy dodano dwie rzeczy:
    - płynne przesuwanie środka panoramy metodą 'drag'
    - przycinanie wynikowej panoramy na podglądzie, więc już nie będą się
    generowały gigabitowe tiffy, na które ktoś tu narzekał, a których jakoś
    nigdy u siebie nie widziałem ;)

    Pozdrawiam
    matczar

  • 26. Data: 2009-07-22 16:48:48
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    matczar powiada :

    [...]
    > - przycinanie wynikowej panoramy na podglądzie, więc już nie będą się
    > generowały gigabitowe tiffy, na które ktoś tu narzekał, a których jakoś
    > nigdy u siebie nie widziałem ;)

    I które - dodam - mozna spokojnie przyciąć, manipulując dwoma suwaczkami
    i/lub ręcznie podając współrzędną odcięcia. Upierdliwe, ale działa :)

    > matczar

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Taaa, jasne, wskakuj mi na plery i zajmuj kuszetkę. -- Maniek

  • 27. Data: 2009-07-22 16:53:07
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 22 Jul., 18:48, Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night> wrote:
> [...]
    ____________
    >  /___/___/ Sławomir Szczyrba                          steev/AT/hot\dot\pl

    tak mozna , nawet trzeba , tylko trzeba o tym wiedziec.
    jesli sie tego nie zrobi to wielkosc panoramy moze wynosic np 300 000
    * 50 000 px ( z czego 90% powierzchni czarna ramka ) i bedzie ja
    liczyl cala wiecznosc , do konca tygodnia nie zdazy chyba.

  • 28. Data: 2009-07-22 16:54:06
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    They're watching you, Hue Saturation.

    > The same

    A nie masz podanych jakichś dziwnych opcji konfiguracyjnych
    dla enblenda i enfuse? (zakładka enblend w opcjach)

    Sławek
    --
    ________ Przepraszam! Czy to tu jest Najwyższa Faza Rozwoju?!!
    _/ __/ __/ -- S.Lem (Altruizyna)

  • 29. Data: 2009-07-22 22:57:31
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "matczar" <t...@g...com> wrote in message
    > - przycinanie wynikowej panoramy na podglądzie, więc już nie będą się
    > generowały gigabitowe tiffy, na które ktoś tu narzekał, a których jakoś
    > nigdy u siebie nie widziałem ;)

    Ja pamietam, ze nawet jak dalem przyciecie, to mi kiedys powiedzial, ze
    potrzebuje 196GB miejsca na plik wynikowy. Okazalo sie tez, ze nie da sie
    zrobic JPG bo ma ograniczenia chyba do 64000 pikseli i mi sie panorama nie
    miescila :(

    MARC

  • 30. Data: 2009-07-23 13:44:17
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Marek Grochocki" <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >zrobic JPG bo ma ograniczenia chyba do 64000 pikseli i mi sie panorama nie

    Ja jak sklejam panorame z jpg'ow z 10mln matrycy (5 zdjec), to wynikowy tiff jest
    zazwyczaj ponizej
    100MB, chociaz na czas tworzenia tworzy duze tempy w ilosciach odpowiadajacych ilosci
    plikow
    zalaczonych do panoramy + jakies wlasne, no ale nie jest to az 196GB :)