  • 1. Data: 2012-10-23 12:58:45
    Temat: HP Probook 6570b - opinie.
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    Proszę użytkowników o podzielenie się opiniami na temat tego sprzętu.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 2. Data: 2012-10-23 13:47:04
    Temat: Re: HP Probook 6570b - opinie.
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Marcin G. pisze:
    > Prosz? u?ytkownik?w o podzielenie si? opiniami na temat tego sprz?tu.

    Miałem do czynienia z innym modelem Probooka 6735B. Awarie:
    - awaria podświetlenia ekranu (naprawa na gwarancji)
    - awaria chipa grafiki (naprawa pogwarancyjna),
    - awaria chipa grafiki kolejna awaria - poddaliśmy się.

    Odradzam komputery z symbolem HP, problemy z jakością ekologicznych
    (bezłowiowych) lutów to ich specjalność. Awaria gwarantowana.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2012-10-23 14:20:07
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-23 13:47, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    Potwierdzam i odradzam kolorowe świecidełka hp

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 4. Data: 2012-10-23 18:01:40
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 23.10.2012 o 13:47 Piotr Rezmer <p...@b...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Odradzam komputery z symbolem HP, problemy z jakością ekologicznych
    > (bezłowiowych) lutów to ich specjalność. Awaria gwarantowana.

    Potwierdzam i rowniez odradzam HP z w/w wzgledow. Aczkolwiek o ile mozna
    sie przyczepic do zimnych lutow, to baterie HP ma naprawde swietne.
    Odradzam tez kupno w HP sprzetu plastykowego. Sciera sie po 2-3 m-cach i
    nie podlega gwarancji... Jesli HP, to tylko serie kierowane do biznesu.
    ProBooki zdaje sie do tej serii naleza, acz nie mam pewnosci. Wiaze sie to
    z dedykowanym serwisem. Zupelnie innym, niz oszukanczy ANovo przeznaczony
    dla plebsu od Pavulonow...

    Inna sprawa, ze coraz wiecej producentow podporzadkowalo sie chorym normom
    RoHS, wiec przypadlosc zimnych lutow to nie tylko przypadlosc HP :(

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 5. Data: 2012-10-23 18:49:06
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 23/10/2012 11:58, Marcin G. wrote:
    > Proszę użytkowników o podzielenie się opiniami na temat tego sprzętu.

    Ten model nawet jest ok. Dobrze wykonana obudowa, solidna,
    nic nie skrzypi itd. Ocenić będzie można pewnie po roku,
    jak każdy notebook HP ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-10-23 20:04:37
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-23, Piotr Rezmer <p...@b...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Odradzam komputery z symbolem HP, problemy z jakością ekologicznych
    > (bezłowiowych) lutów to ich specjalność. Awaria gwarantowana.

    No to ja zdecydowanie polecam. Bardzo dobre matryce, świetne baterie,
    zadowalające ogólne projekty, niezłe wsparcie.
    Wystarczy trzymać się tego samego ograniczenia, co przy innych firmach:
    kupować tylko laptopy drogie lub z serii biznesowych.

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2012-10-23 20:36:04
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    PK pisze:

> [...]
    > Wystarczy trzymać się tego samego ograniczenia, co przy innych firmach:
    > kupować tylko laptopy drogie lub z serii biznesowych.

    Sęk w tym że Probook to właśnie seria biznesowa. Nie wiem czy należy do
    drogich. OIDP kosztował około 3000 zł. Posiada slot do stacji dokującej,
    wersja b w moim przypadku oferowała matową matrycę o rozdzielczości
    1680x1050.
    Co z tego że matryca dobra, świetna bateria jeśli padają luty?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2012-10-23 22:49:19
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-23, Piotr Rezmer <p...@b...pl> wrote:
> [...]
    > 1680x1050.
    > Co z tego że matryca dobra, świetna bateria jeśli padają luty?

    Niestety nic nie wiem o żadnych padających lutach. Może po prostu HP
    dotyka syndrom "rynku B" (jakby ktoś nie kojarzył: uważa się, że do
    krajów takich jak Polska trafia elektronika gorszej klasy). Czy to
    to samo dzieje się w Japonii/USA/UK?

    Mój laptop (6510b, 2300zł, plastikowy, kupiony 4.5 roku temu) jest
    prawie jak nowy. Do ideału daleko, ale sprzęt naprawdę bardzo dobry.

    pozdrawiam,
    PK

  • 9. Data: 2012-10-24 05:35:24
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 23.10.2012 o 22:49 PK <P...@n...com> pisze:

> [...]
    Czasem serie biznesowe sa tansze od SOHO. Nie sa tez jakos specjalnie inne
    od tych "niebiznesowych". Po prostu - maja inne warunki gwarancji, mniej
    oczojebnych diodek i w zaleznosci od modelu i ceny, wzmocniona
    konstrukcje, inne oprogramowanie etc Mozliwe tez, ze j/n nie sa z sortu
    "B", ktory jest rzucany dla plebsu.

> [...]
    > dotyka syndrom "rynku B" (jakby ktoś nie kojarzył: uważa się, że do
    > krajów takich jak Polska trafia elektronika gorszej klasy). Czy to

    O! Tu poruszyles b. wazna kwestie :)

    Nie wiem na ile jest to prawda, aczkolwiek z wlasnego doswiadczenia, moge
    napisac, ze cos w tym jest. Mam TX2500. Kupiony w polskiej dystrybucji
    (oj, na tamte czasy byl olernie drogi, ale to i tak Pavulon). Na gwarancji
    bylo wymienione doslownie prawie WSZYSTKO [1] oprocz tego co naprawde
    potrzeba: plyty glownej i gornej startej obudowy... Zaraz po skonczeniu
    sie gwarancji syndrom zimnych lutow sie powtorzyl. Laptop polezal w biurku
    z pol roku (mialem zapasowy Acer) i trafilem na Allegro na szrot z Belgii
    (walą gwozdziem w srodek, zeby nie dalo sie juz nic z tym zrobic). Matryca
    byla faktycznie do wywalenia, jak i obudowa, ale plyta calkiem sprawna.
    Kupilem, przelozylem i... chodzi do dzisiaj w czasami ekstremalnie
    wysokich temperaturach. Nie oszczedzam go wcale.

    Swego czasu, gdy jeszcze nie mialem pojecia o tych zimnych lutach, w
    polskim internecie naczytalem sie o tym co niemiara. Nawet na oficjalnym
    forum HP bylo sporo o tej serii, TX1000 i o bodajze DV6000. Zimnym lutem
    byly potraktowane laptopy z chipami NVidia (w wiekszosci) i AMD. Intela
    raczej nie spotkalem w tym gronie.

    Nie wiem, moze mialem fuksa i kupilem jakiegos dobrego szrota demobila
    (chodzi o ten z Belgii), acz czasem zastanawialem sie, czemu tak malo
    wpisow w necie z zachodniej Europy odnosnie tych usterek. Fakt, u nich sie
    nie naprawia, tylko wywala na szrot, ale mimo wszystko...

    Jeszcze lepszy bajer jest na amerykanskiej stronie HP, gdzie mozna sobie
    dobrac prawie kazdy komponent. U nas nie do pomyslenia i trzeba kupic
    niestety juz gotowe zestawy...

    1) Wymieniono tez ramke z matryca, pomimo ze oryginalna byla sprawna.
    Jednakze o ile w tej starej lekko przyzolklo podswietlenie, to w tej
    "nowej" mialem wrazenie, jakby byla "refurbished". Wymieniono tez
    klawiature z brakujacymi dwoma klawiszami, za to nie chcialo wymienic
    gornej wytartej obudowy. Totez urzedzam przed ANovo - oficjalnym
    serwisantem Pavulonow HP. Na szczescie serie biznesowe serwisuje inna
    firma.

  • 10. Data: 2012-10-24 14:12:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Odradzam komputery z symbolem HP, problemy z jakością ekologicznych
    > (bezłowiowych) lutów to ich specjalność. Awaria gwarantowana.

    Mam w domu HP500 (model sprzed wielu lat z procesorem Intel Pentium M
    1.73 GHz). Działa cały czas, na baterii nowy pracował ponad dwie
    godziny. Teraz w dalszym ciągu wytrzymuje co najmniej godzinę.

    Przyznam jednak, że padł mu zasilacz (wymieniłem na niefirmowy).

    --
    MN