  • 1. Data: 2012-10-23 22:13:48
    Temat: Dysk ciągle "piłuje"
    Od: Eryk <j...@o...eu>

    Witam od dwóch dni dostaję szału.

    Jeden z dysków ciągle pracuje włącza się i wyłącza i tak na zmianę
    (dysk G). Cały czas coś mieli.

    Działa to pod W7 64 bit. Gdy chcę sprawdzić dysk system twierdzi, że
    jest zajęty po restarcie przeprowadza test i niby jest ok a potem
    znowu "piłuje".

    Nie mam żadnych nowych programów, w weekend instalowałem 2 gry na
    Originie. Nie mogę stwierdzić, że to się stało po instalacji bo grałem
    w drugim pokoju... Po odinstalowaniu tych programów bez zmian.
    Sprawdziłem obciążenie dysków i obciążenie G jest tożsame z C, tzn w
    tym samym momencie są obciążone podobnie oba ale C nie słychać (ssd).

    Dysk odzywa się co chwilę ale jego zajętość się nie zmienia (myślałem,
    że mimo wyłączenia archwizacji dzieje się coś takiego ale jednak nie).

    Antywirus nic nie znajduje. Zapuściłem go teraz na gruntowne zbadanie
    i zajrzę rano.

    Co to może być? Pomocy jestem bliski obłędu :)

    Jutro chyba odłączę dysk bo pogryzę klawiaturę...

    Pozdrawiam
    Eryk

  • 2. Data: 2012-10-23 22:18:52
    Temat: Re: Dysk ciągle "piłuje"
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Eryk pisze:

    > Co to może być? Pomocy jestem bliski obłędu :)

    Pewnie dysk umiera. Zainstaluj program HD Tune i wrzuć tutaj wyniki z
    tabeli SMART.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2012-10-23 23:57:07
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-10-23 22:13, Eryk pisze:
    > Witam od dwóch dni dostaję szału.
    >
    > Jeden z dysków ciągle pracuje włącza się i wyłącza i tak na zmianę
    > (dysk G). Cały czas coś mieli.
    > Co to może być? Pomocy jestem bliski obłędu :)

    Zasilacz pada i nie wyrabia ?

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 4. Data: 2012-10-24 00:49:11
    Od: Eryk <j...@o...eu>

    > Pewnie dysk umiera. Zainstaluj program HD Tune i wrzu tutaj wyniki z
    tabeli SMART.

    Hd Tune nie znalazł błędów. Dysk który zaczął rzęzić to roczny Raptor,
    teoretycznie ma mniejszą szansę na awarię niż zwykłe dyski ale kto go
    tam wie. :)
    Jak daję mu zajęcie np. przegrywam coś na inny dysk to robi się cicho.

    > Zasilacz pada i nie wyrabia ?

    Zasilacz też jest raczej ok (Enermax 550W z serii gold), nic innego
    nie sprawia mu problemów. W czasie gry np. w BC2 lub BF3 wszystko
    chodzi pięknie godzinami.

    Piszę to a on cały czas charczy... (coś jak dawniej w czasie robienia
    defragmentacji) może to jednak coś w Windowsie się posypało, jutro
    popytam na forum W7.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Eryk

  • 5. Data: 2012-10-24 01:20:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-10-24 00:49, Eryk pisze:
    > Piszę to a on cały czas charczy... (coś jak dawniej w czasie robienia
    > defragmentacji) może to jednak coś w Windowsie się posypało, jutro
    > popytam na forum W7.
    W7 robi sobie w tle defragmentację, jak mu się zachce, a dysk nic innego
    nie robi...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-10-24 01:34:58
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-24 01:20, BartekK pisze:
    > W7 robi sobie w tle defragmentację, jak mu się zachce, a dysk nic innego
    > nie robi...
    Raczej indeksowanie plików (ja mam wyłączone) albo pobiera aktualizacje
    Windows (kiedy chce).

    --
    animka

  • 7. Data: 2012-10-24 07:32:38
    Od: Eryk <j...@o...eu>

    > W7 robi sobie w tle defragmentację, jak mu się zachce, a dysk nic innego
    > nie robi...

    > Raczej indeksowanie plików (ja mam wyłączone) albo pobiera aktualizacje
    > Windows (kiedy chce).

    też mi się tak wydawało ale przeniosłem go do drugiego komputera i też
    niestety warczy (chyba, że drugi windows od ręki zaczął robić to samo
    zaraz po starcie). Na razie go odłączę bo tak jak pisałem dostaję
    szału. Potestuję na drugim i jeśli nic się nie zmieni wyślę na
    gwarancji do sprawdzenia.

    Eryk

  • 8. Data: 2012-10-24 07:59:53
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eryk" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

> [...]
    >zaraz po starcie). Na razie go odłączę bo tak jak pisałem dostaję
    >szału. Potestuję na drugim i jeśli nic się nie zmieni wyślę na

    Odpal jakiegoś linuxa z pendriva i zobaczy czy będzie wtedy mielił. Albo tez
    odepnij przewody sygnałowe i zostaw tylko zasilanie dysku. Dowiesz się wtedy
    czy to sam dysk czy system go męczy.

    Gejzero.

  • 9. Data: 2012-10-28 10:32:55
    Od: Eryk <j...@o...eu>

    > Odpal jakiego linuxa z pendriva i zobaczy czy b dzie wtedy mieli . Albo tez
    > odepnij przewody sygna owe i zostaw tylko zasilanie dysku. Dowiesz si wtedy
    > czy to sam dysk czy system go m czy.

    Podłączyłem sam dysk do płyty i niestety mimo, że nie ma systemu cały
    czas coś mieli. Ciekawe co się stało, dane się normalnie dają odczytać
    HD Tune nie zgłasza błędów. Mam nadzieję, że WD mi go wymieni na
    gwarancji, teoretycznie jest sprawny :)

    Pozdrawiam
    Eryk