    Subject: Re: HP Probook 6570b - opinie.
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Wed, 24 Oct 2012 05:35:24 +0200
    From: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 23.10.2012 o 22:49 PK <P...@n...com> pisze:

> [...]
    Czasem serie biznesowe sa tansze od SOHO. Nie sa tez jakos specjalnie inne
    od tych "niebiznesowych". Po prostu - maja inne warunki gwarancji, mniej
    oczojebnych diodek i w zaleznosci od modelu i ceny, wzmocniona
    konstrukcje, inne oprogramowanie etc Mozliwe tez, ze j/n nie sa z sortu
    "B", ktory jest rzucany dla plebsu.

    > Niestety nic nie wiem o żadnych padających lutach. Może po prostu HP
    > dotyka syndrom "rynku B" (jakby ktoś nie kojarzył: uważa się, że do
    > krajów takich jak Polska trafia elektronika gorszej klasy). Czy to
    > to samo dzieje się w Japonii/USA/UK?

    O! Tu poruszyles b. wazna kwestie :)

    Nie wiem na ile jest to prawda, aczkolwiek z wlasnego doswiadczenia, moge
    napisac, ze cos w tym jest. Mam TX2500. Kupiony w polskiej dystrybucji
    (oj, na tamte czasy byl olernie drogi, ale to i tak Pavulon). Na gwarancji
    bylo wymienione doslownie prawie WSZYSTKO [1] oprocz tego co naprawde
    potrzeba: plyty glownej i gornej startej obudowy... Zaraz po skonczeniu
    sie gwarancji syndrom zimnych lutow sie powtorzyl. Laptop polezal w biurku
    z pol roku (mialem zapasowy Acer) i trafilem na Allegro na szrot z Belgii
    (walą gwozdziem w srodek, zeby nie dalo sie juz nic z tym zrobic). Matryca
    byla faktycznie do wywalenia, jak i obudowa, ale plyta calkiem sprawna.
    Kupilem, przelozylem i... chodzi do dzisiaj w czasami ekstremalnie
    wysokich temperaturach. Nie oszczedzam go wcale.

    Swego czasu, gdy jeszcze nie mialem pojecia o tych zimnych lutach, w
    polskim internecie naczytalem sie o tym co niemiara. Nawet na oficjalnym
    forum HP bylo sporo o tej serii, TX1000 i o bodajze DV6000. Zimnym lutem
    byly potraktowane laptopy z chipami NVidia (w wiekszosci) i AMD. Intela
    raczej nie spotkalem w tym gronie.

    Nie wiem, moze mialem fuksa i kupilem jakiegos dobrego szrota demobila
    (chodzi o ten z Belgii), acz czasem zastanawialem sie, czemu tak malo
    wpisow w necie z zachodniej Europy odnosnie tych usterek. Fakt, u nich sie
    nie naprawia, tylko wywala na szrot, ale mimo wszystko...

    Jeszcze lepszy bajer jest na amerykanskiej stronie HP, gdzie mozna sobie
    dobrac prawie kazdy komponent. U nas nie do pomyslenia i trzeba kupic
    niestety juz gotowe zestawy...

    1) Wymieniono tez ramke z matryca, pomimo ze oryginalna byla sprawna.
    Jednakze o ile w tej starej lekko przyzolklo podswietlenie, to w tej
    "nowej" mialem wrazenie, jakby byla "refurbished". Wymieniono tez
    klawiature z brakujacymi dwoma klawiszami, za to nie chcialo wymienic
    gornej wytartej obudowy. Totez urzedzam przed ANovo - oficjalnym
    serwisantem Pavulonow HP. Na szczescie serie biznesowe serwisuje inna
    firma.
    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.