  • Data: 2009-05-06 10:06:37
    Temat: Re: HDR vs. Canon 450D - do uzytkownikow tego aparatu
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Mai, 11:47, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Taaa co to za pierdoly? Pewnie jeszcze mysles przy tym trzeba?
    > Nie kcesz pomuc to sie nie odzywaj! ;)

    Pawel ma racje
    nie ma sensu robic bracketingu jesli rozpietosc tonalna obiektu
    zmiesci sie w dynamice matrycy.
    dostaniesz tylko jakies znieksztalcenia , cos w rodzaju efektu
    sepcjalnego najczesciej marnego.
    natomiast ma sens jesli rozpietosc tonalna obiektu przekracza
    dynamike wejscia matrycy - wtedy dostaniesz uzysk w przenorzonym
    zakresie tonalnym obiektu.
    np Hdr we mgle nie przynosi zadnych efektow , rozpietosc tonalna jest
    tak mala ze sie jej rozszerzyc nie da.
    w skrajnym wypadku fotografia monotonnej szarej tablicy na hdr tez
    nie ma sensu

    bracketing na maxa w obie strony jest bledna rada , dlatego ze w c450
    d srodek naswietlenia ( espozycji ) nie lezy w srodku rozpietosci
    tonalnej matrycy tzn w gore masz rezerwe ok 2 ev , raczej mniej za
    to w dol wieksza.
    gora bedzie przeswietlona co popsuje efekt.
    W c450d bracketing pow +1,5 prowadzi do pogorszenia efektu - to
    przeswietlenie psuje jakosc obrazu po zlozeniu.

    jesli ustawi sie bracketin np +-2 to trzeba calosc przesunac nieco w
    dol tak zeby wyszlo np -2,5 . -05 , +1,5

    to latwo sprawdzic , generalnie rada bracketing na maxa jest bez
    sensu , gdyz latwo mozna przejsc poza uzyteczny zakres matrycy w
    swiatlach w tym modelu aparatu

    XXX