  • 1. Data: 2010-07-31 10:49:31
    Temat: HDR color balance
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Witam,
    Mam plik z rozszerzeniem HDR w ktorym chcialbym tylko ruszyc troszke
    balans kolorow i zapisac jako HDR. Nic wiecej. Szukam jakiegos darmowego
    narzedzia ktore by to umozliwilo ale obecnie kazdy niemal program
    "mysli" ze chce zrobic fotke hdr....
    Czy moglibyscie polecic jakies mniej "inteligientne" darmowe narzedzie
    lub trial bez ograniczen?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-31 16:04:33
    Temat: Re: HDR color balance
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 31 of Jul 2010 12:49, raviz wrote:

> [...]
    > program "mysli" ze chce zrobic fotke hdr....
    > Czy moglibyscie polecic jakies mniej "inteligientne" darmowe narzedzie

    A nie można inteligentnie podmienić rozszerzenie na inne?
    Najlepiej na takie umownie powiązane z formatem pliku,
    czyli np jpg, jpeg albo jfif dla formatu JPEG.

    --
    nb

  • 3. Data: 2010-07-31 17:42:50
    Od: limies <l...@g...com>

> [...]
    > Najlepiej na takie umownie powiązane z formatem pliku,
    > czyli np jpg, jpeg albo jfif dla formatu JPEG.

    I co to ma dać ???? Podmiana rozszerzenia ??? no to masz fajny
    pomysł !
    Chyba nie za bardzo rozumiesz problem.

    HDR Shop - niestety płatny http://www.hdrshop.com/
    CinePaint (odmiana gimpa) free
    Edytorów HDR nie m zbyt duzo.
    Wiekszosc faktycznie słuzy do mapowania
    Szczerze powiedziawszy nie probowałem czegos takiego np. w
    Photomatixie zmienic pewien parametr i zapisac jako hdr.

    Pozdr, li

  • 4. Data: 2010-07-31 19:53:01
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 31 of Jul 2010 19:42, limies wrote:

    > I co to ma dać ???? Podmiana rozszerzenia ??? no to masz fajny
    > pomysł !
    > Chyba nie za bardzo rozumiesz problem.

    Zaraz po napisaniu przejrzałem listę formatów graficznych,
    ponieważ zastanowiło, że większość programów graficznych jest
    "odporna" na rozszerzenia i choćby jpg miał rozszerzenie
    tif to jednak sprawdzają rzeczywisty format pliku.
    Na razie odkładam zgłębianie problemu.

    A podmiana, rozszerzenia nierzadko pomaga pod windows.

    --
    nb

  • 5. Data: 2010-07-31 22:37:52
    Od: limies <l...@g...com>

    > A podmiana, rozszerzenia nierzadko pomaga pod windows.
    >
    > --
    > nb

    hdr jest formatem typu 32 bity na kanał jpg 8 bit/kanał nie ma żadnych
    szans na obróbkę pliku hdr po takiej "zamianie", to dwa całkiem
    odmienne formaty. Trochę jakkbyś polecił komuś, że jak nie moze
    wyedytować pliku z rozszerzeniem .doc, to żeby je zmienił na .jpg. Ale
    rozumiem intecje.
    Pozdrawiam li

  • 6. Data: 2010-08-01 14:20:04
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sat, 31 Jul 2010 21:53:01 +0200, nb napisał(a):

    > A podmiana, rozszerzenia nierzadko pomaga pod windows.

    ??????

    --
    pozdrawiam
    Norbert