  • Data: 2013-04-10 00:47:23
    Temat: Re: HDD Hitachi HTS721010A9E63
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kk1gob$hu3$...@s...aioe.org

    > Dysk Seagate ma badblocki -- ale dane (najwyraźniej
    > bezpowrotnie) utraciłem z dużej (400 GB) partycji innego
    > dysku. Skopiowałem wszystko z jednego Fujitsu (w obudowie
    > pqi) na inny (taki sam) Fujitsu (w obudowie iomega) po czym
    > skasowałem wszystko z tego pierwszego (pqi) uprzednio sprawdzając,
    > czy skopiowałem wszystko bez błędów. I nagle/niespodziewanie z tego
    > drugiego (iomega) partycja zniknęła, a że była mocno obrabiana
    > (przesuwana i poszerzana na początku) i padła przed uwiecznieniem
    > zmian -- padła raczej bezpowrotnie, bo nie będę tracił czasu na
> [...]

    Kolejny błąd -- w obudowie iomega jest Samsung, nie Fujitsu.
    Fujitsu jest w obudowie pqi oraz w obudowie Transcend.

    Kopiowałem z Fujitsu/ipq na Fujitsu/Transcend. i partycja
    padła na tym ostatnim, choć to akurat nie była wina dysku.

    Obudowy są różnie gumowane -- Transcend jest gumowa i w ogóle
    wstrząsoodporna; pqi jest z twardego plastyku; zaś iomega ma
    gumowe paski pracujące za nóżki.

    Temperatury szarpanych stale (cały dzień) dysków
    Samsunga i Fujitsu to około 41 stopni Celsjusza.
    Spokojnie kręcący się pqi ma 34 stopni Celsjusza.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'