eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGwarancja Nikon Polska - paranojaRe: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
  • Data: 2010-02-18 14:36:33
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W przedstawionej sytuacji - jeżeli sprzęt będzie wymagał naprawy:
    - serwis ze względu na brak paragonu (dowodu zakupy) odmówi naprawy; Nikon w
    warunkach gwarancji określa wymóg karty gwarancyjnej z dołaczonym dowodem
    zakupu
    - ale można sprzęt reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową (kupna);
    tutaj okres reklamacyjny wynosi 2 lata i 2 miesiące od stwierdzenia wady.
    Tutaj również wymagany jest dowód zakupu (a w zasadzie transakcji
    sprzedawca/kupujący) i nie ma wymogu prawnego aby był to koniecznie paragon
    (faktura) ze strony kupującego - a sprzedajacy ma obowiązek przechowywania
    faktur (paragonów) przez okreslony czas (na pewno pozyżej 1 roku). W
    opisanej sytuacji kupujący ma w rękach podbitą gwarancję - sklep nie może
    wyprzeć się faktu sprzedaży.

    I tak sobie myślę, że reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową mają
    większą moc prawną i są wygodniejsze dla klienta niż gwarancja.
    Dlaczego:
    - oddajemy uszkodzony (nie z winy użytkownika) sprzęt do sklepu i nie
    interesuje Nas wysyłanie go do serwisu i np. użeranie się z tymi "złymi"
    serwisami
    - gwarancja i jej regulamin jest tworzona przez samego sprzedającego, który
    dba o swoje interesy i jeżeli np. deklarowany maksymalny czas naprawy jest
    przekroczony - prawnie niewiele możemy zrobić jako Klienci
    - w przypadku czasu realizacji reklamacji z tytułu "niezgodniości towaru z
    umową" przepisy regulujące formę i czas rozpatrywania reklamacji są
    jednolite (obowiązujące dla całego kraju czy UNI) i łatwiej je egzekwować

    Myślę, że My Polacy zabardzo przyzwyczaliliśmy się do schematu - uszkodzony
    towar - oddajemy go do serwisu producenta. Czas może na schemat - uszkodzony
    towar - oddajemy go do sklepu - i nie z tytułu gwarancji - a koniecznie
    "niezgodności towaru z umową". Mocno może uprościłem temat - ale tak myslę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: