-
Data: 2010-02-18 15:11:27
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sławek Drogosz wrote:
> W przedstawionej sytuacji - jeżeli sprzęt będzie wymagał naprawy:
> - serwis ze względu na brak paragonu (dowodu zakupy) odmówi naprawy;
> Nikon w warunkach gwarancji określa wymóg karty gwarancyjnej z
> dołaczonym dowodem zakupu
> - ale można sprzęt reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową
> (kupna); tutaj okres reklamacyjny wynosi 2 lata i 2 miesiące od
> stwierdzenia wady. Tutaj również wymagany jest dowód zakupu (a w
> zasadzie transakcji sprzedawca/kupujący) i nie ma wymogu prawnego aby
> był to koniecznie paragon (faktura) ze strony kupującego - a
> sprzedajacy ma obowiązek przechowywania faktur (paragonów) przez
> okreslony czas (na pewno pozyżej 1 roku). W opisanej sytuacji
> kupujący ma w rękach podbitą gwarancję - sklep nie może wyprzeć się
> faktu sprzedaży.
> I tak sobie myślę, że reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową
> mają większą moc prawną i są wygodniejsze dla klienta niż gwarancja.
> Dlaczego:
> - oddajemy uszkodzony (nie z winy użytkownika) sprzęt do sklepu i nie
> interesuje Nas wysyłanie go do serwisu i np. użeranie się z tymi
> "złymi" serwisami
> - gwarancja i jej regulamin jest tworzona przez samego sprzedającego,
> który dba o swoje interesy i jeżeli np. deklarowany maksymalny czas
> naprawy jest przekroczony - prawnie niewiele możemy zrobić jako
> Klienci - w przypadku czasu realizacji reklamacji z tytułu
> "niezgodniości towaru z umową" przepisy regulujące formę i czas
> rozpatrywania reklamacji są jednolite (obowiązujące dla całego kraju
> czy UNI) i łatwiej je egzekwować
> Myślę, że My Polacy zabardzo przyzwyczaliliśmy się do schematu -
> uszkodzony towar - oddajemy go do serwisu producenta. Czas może na
> schemat - uszkodzony towar - oddajemy go do sklepu - i nie z tytułu
> gwarancji - a koniecznie "niezgodności towaru z umową". Mocno może
> uprościłem temat - ale tak myslę.
tja poczytaj jednak warunki...
tylko do 6 miesięcy domniemywa sie że wada istniała w chwili sprzedaży potem
trzeba to udowodnić.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.10 16:31 Kuba
- 18.02.10 16:36 Grzegorz S
- 18.02.10 18:04 Sławek Drogosz
- 18.02.10 18:51 Andrzej Libiszewski
- 18.02.10 18:57 Bartlomiej Lidke
- 18.02.10 18:58 Sławek Drogosz
- 18.02.10 20:04 januszek
- 18.02.10 20:08 januszek
- 18.02.10 21:26 Marek Dyjor
- 18.02.10 21:27 Marek Dyjor
- 19.02.10 03:56 januszek
- 19.02.10 04:00 januszek
- 19.02.10 04:50 smila
- 19.02.10 06:39 Marek Wyszomirski
- 19.02.10 20:51 q...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Trochę NTG - Vegas Pro
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty