eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGwarancja Nikon Polska - paranojaRe: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
  • Data: 2010-02-18 15:11:27
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Sławek Drogosz wrote:
    > W przedstawionej sytuacji - jeżeli sprzęt będzie wymagał naprawy:
    > - serwis ze względu na brak paragonu (dowodu zakupy) odmówi naprawy;
    > Nikon w warunkach gwarancji określa wymóg karty gwarancyjnej z
    > dołaczonym dowodem zakupu
    > - ale można sprzęt reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową
    > (kupna); tutaj okres reklamacyjny wynosi 2 lata i 2 miesiące od
    > stwierdzenia wady. Tutaj również wymagany jest dowód zakupu (a w
    > zasadzie transakcji sprzedawca/kupujący) i nie ma wymogu prawnego aby
    > był to koniecznie paragon (faktura) ze strony kupującego - a
    > sprzedajacy ma obowiązek przechowywania faktur (paragonów) przez
    > okreslony czas (na pewno pozyżej 1 roku). W opisanej sytuacji
    > kupujący ma w rękach podbitą gwarancję - sklep nie może wyprzeć się
    > faktu sprzedaży.
    > I tak sobie myślę, że reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową
    > mają większą moc prawną i są wygodniejsze dla klienta niż gwarancja.
    > Dlaczego:
    > - oddajemy uszkodzony (nie z winy użytkownika) sprzęt do sklepu i nie
    > interesuje Nas wysyłanie go do serwisu i np. użeranie się z tymi
    > "złymi" serwisami
    > - gwarancja i jej regulamin jest tworzona przez samego sprzedającego,
    > który dba o swoje interesy i jeżeli np. deklarowany maksymalny czas
    > naprawy jest przekroczony - prawnie niewiele możemy zrobić jako
    > Klienci - w przypadku czasu realizacji reklamacji z tytułu
    > "niezgodniości towaru z umową" przepisy regulujące formę i czas
    > rozpatrywania reklamacji są jednolite (obowiązujące dla całego kraju
    > czy UNI) i łatwiej je egzekwować
    > Myślę, że My Polacy zabardzo przyzwyczaliliśmy się do schematu -
    > uszkodzony towar - oddajemy go do serwisu producenta. Czas może na
    > schemat - uszkodzony towar - oddajemy go do sklepu - i nie z tytułu
    > gwarancji - a koniecznie "niezgodności towaru z umową". Mocno może
    > uprościłem temat - ale tak myslę.

    tja poczytaj jednak warunki...

    tylko do 6 miesięcy domniemywa sie że wada istniała w chwili sprzedaży potem
    trzeba to udowodnić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: