eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGrzanie po wymianie tarcz i klockówRe: Grzanie po wymianie tarcz i klocków
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Grzanie po wymianie tarcz i klocków
    Date: Thu, 01 Apr 2010 13:21:16 +0200
    Organization: -
    Lines: 46
    Message-ID: <a...@4...com>
    References: <8...@4...com>
    <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1270120875 10102 82.143.187.50 (1 Apr 2010 11:21:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Apr 2010 11:21:15 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2269051
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 01 Apr 2010 00:10:17 +0200, kogutek wrote:
    >> Tarcze uzywane sa niezbyt rowne, tzn w rowkach, a nowe klocki plaskie.
    >> Czyli w pewnych miejscach dociskaja do tarczy, a w sasiednich nie.
    >> Czy to ma jakikolwiek wplyw na klocki to ja nie wiem, nalezaloby sie
    >> spodziewac ze np nagrzewaja sie nierowno, ale moze to bez znaczenia.
    >> Troche sie pojezdzi i sie wzajemnie dotra.
    >>
    >Totalna porażka. Nie potrafisz zinterpretować tego co sam napisałeś. Napisałeś
    >że producent zaleca przez kilka tysięcy kilometrów ostrożniejsza jazdę. I
    >dodajesz że zakłada nowe płaskie tarcze.

    Producent zaleca z innych przyczyn. Fabryczne panewki, fabryczny wal,
    "pojazd otrzymuje Pan dotarty, ale zalecamy ostrozna jazde" :-)

    >I co z tego
    >że w starym samochodzie tarcze mają rowki. Niezbyt dokładne doleganie klocka do
    >tarczy nie zmienia siły tarcia miedzy klockiem a tarczą. Czyli nie zmienia siły
    >hamowania.

    Sily nie. Rozklad temperatur tak. Czy to istotne .. trzeba by rezercza
    zapuscic :-)

    >Jedyny efekt jaki występuje w takiej
    >sytuacji to trochę bardziej miękki pedał hamulca zaraz po wymianie klocków.

    No coz, pamietam sprzeglo po wymianie tarczy, tam jakby odwrotnie,
    bardzo "ostro" brala poki sie nie dotarla.

    >dwóch ostrzejszych hamowaniach klocki są dopiłowane.

    No coz, powiedzmy ze ciekaw jestem czy masz racje, biorac pod uwage ze
    normalne zuzycie jest jest .. milimetr na 10kkm ?

    >Klocek i tarcza mogą pracować w temperaturze 600 stopni.

    No coz, normalne hamulce raczej znacznie nizsze temperatury maja.

    >Miejscowe przegrzanie związane z tym ze
    >gdzieś dotyka bardziej nie szkodzi tym dwóm elementom. Bo ciepło się rozproszy
    >na elementy słabiej rozgrzane. Moc rozpraszana pozostanie taka sama.

    Pytanie czy gdzies po drodze nie nastapia jakies mikropekniecia w
    klockach.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: