    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Date: Sun, 05 Feb 2012 14:28:53 +0100

    W dniu 05.02.2012 13:49, v...@i...pl pisze:
    > Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
    (...)
    > Co Wy na to? :)

    ale w jakim sensie? Samochody straży pożarnej stoją (na lotniskach an
    100%) podpięte do prądu (i czasami) powietrza). prąd zasila taką grzałkę
    - tak aby silnik był ciepły, i można było szybko go uruchomić i od razu
    jechać z pełną mocą. W każdym dużym supermarkecie, fabryce jest silnik
    połączony z pompą wodną zasilającą instalacje przeciwpożarowe. tam
    najczęściej (iveco) jest grzałka na wężu z płynem chłodzącym. Taka sama
    sytuacja. jakoś to grzeje silnik, pomimo że w "maszynowni" zawsze są
    temperatury dodatnie. Metoda sprawdzona, skuteczna. Grzałka musi być
    odporna na drgania. taka do herbaty chyba nie jest, ale możesz
    spróbować. Pytanie jak ją zamocujesz. najbardziej "śmieszne" mocowanie
    jakie widziałem było takie: Miska olejowa miała coś jakby "podwójne dno"
    miedzy tymi dwoma dnami był wepchnięty drut oporowy i zaklejony,
    zapaćkany czymś podobnym do gipsu. działało to przez wieeeeelel lat bo
    silnik miał ze 20 jak właściciel zdecydował się zamienić to dziadostwo
    na grzałkę wkręcaną w miskę olejową.
    Jak to jest w osobówkach podłączone - nie mam pojęcia. ciężarówki które
    spotkałem miały takie specjalne gniazdo z tyłu wozu, do którego wtykało
    się wtyczkę "dyndającą" z sufitu garażu. w momencie "przekręcenia
    kluczyka" wtyczka odskakiwała (bolało jak ktoś stał za wozem) dość
    mocno. Czasem było też wężem podpinane powietrze, a jak nie, to na
    pokładzie był kompresorek elektryczny który "dobijał" ciśnienie.

    ToMasz