  • Data: 2012-02-05 17:43:23
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    v...@i...pl napisał(a):
    > Ale te grzalki firmowe, np. DEFA ktora podalem w linku maja max 1kW i
    > dzialaja, wiec te 4kW w samochodzie osobowym to chyba przesadziles.
    > Tylko ze te firmowe grzalki grzeja ciecz chlodzaca (ktora ma inne
    > wlasnicowsci fizyko-chemiczne niz olej), dlatego spytalem, czy z olejem
    > by sie dalo zrobic :)
    Wszystko można zrobić, tylko trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czy to ma sens i
    uzasadnienie
    ekonomiczne w naszych zimowych warunkach.

    Ja kiedyś mając Kadetta 1,6D z nudów wstawiłem w krótki obieg cieczy chłodzącej 4
    świece żarowe.
    Było to takie małe ustrojstwo zrobione z trójników miedzianych lutowanych fi 22.
    Zdawało to egzamin.
    Nakład pracy niewielki, finansowy tez, a efekt zadowalający. Na zasadzie takiej że w
    prawdzie
    odpalany silnik był zimny, to po odpaleniu i zrzuceniu śniegu z auta już leciała
    dodatnia
    temperatura z nawiewów. Oczywiście zakładamy że mamy sprawny termostat. Bo to
    podstawa powodzenia i
    efektu. Może w tym kierunku kombinować? Można taki patent zrobić włączany bez
    uruchamiania silnika z
    zewnętrznego źródła napięcia, tylko jeszcze w obieg trzeba wstawić pompkę wodną taka
    jak wstawia się
    przy układach z webasto.
    --
    Krzysiek