  • 141. Data: 2009-07-21 10:52:31
    Temat: Re: Grupa robocza.. z cyfry
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    news:h43pgh$75e$2@news.wp.pl...

    > Widzę że można otworzyć spokojnie szkołę obsługi googla :)
    > http://gardulski.pl/biografia.html
    >
    > Nie, żebym kogoś tam bronił, ale czasem to mnie pewne rzeczy śmieszą.

    teraz to mnie zażyłeś.....
    dałbym sobie reke uciać po takim portfolio ze to jakiś zaawansowany
    fotoamator...
    moze ma nie swoje foty w portfolio...:)

  • 142. Data: 2009-07-21 10:52:54
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > inaczej mysleć

    O czym? ;)

    > a Ty od kogo sie uczysz? od plfoto?:)

    Ja nie musze :)

  • 143. Data: 2009-07-21 10:53:14
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Kokos" <k...@k...com> napisał w wiadomości
    > jak to sie ma do mojego postu?:)

    Adekwatnie :)

  • 144. Data: 2009-07-21 10:57:16
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Zgadzam się w całej rozciągłości.
    > A teraz pokażę wszystkim jak powinno wyglądać ujęcie tego tematu, które
    > bez wątpliwości możemy nazwać sztuką.

    mylisz sie to ujecie jest banalne i trywialne.
    ideowo slabiutkie .
    nic z nim nie zrobisz.
    mozna ew dac pokaz techniki obrobczej .

    na podstwie takich prac nie jestem przekonany , ze autor potrafi uczyc
    techniki , nie jestem rowniez przekonany ze robi rzeczy niebanalne w
    sposob niebanalny.

    toz to najwiekszy banal sfotografowany po najmniejszej lini oporu w
    banalny sposob.
    ot jedna widokowka wiecej.

  • 145. Data: 2009-07-21 11:03:18
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

    > a niedyletantom juz nie ? przeszkadza?

    Tych jest za mało, aby artysta bez warsztatu mógł z tego wyżyć.

    --
    Mirek

  • 146. Data: 2009-07-21 11:03:46
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h43vnj$mjj$1@news.interia.pl> Przemysław Kończak wrote:

    > Mi się też uśmiechnęło.
    > A z tą kasą myślę, że to taki filtr, i Marek dobrze wiedział, po co to
    > pisze.

    No coz... Odfiltrowal mnie skutecznie.

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 147. Data: 2009-07-21 11:17:53
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Kokos" <k...@k...com> napisał w wiadomości
    >
    > Adekwatnie :)
    nie za bardzo jednak:) nie na temat:)

  • 148. Data: 2009-07-21 11:19:35
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > O czym? ;)

    nie zrozumiesz:)

    > Ja nie musze :)

    oo kolejny zawodowiec artysta który już wszystko zna i sam dla siebie jest
    mistrzem.. gratulacje:)

  • 149. Data: 2009-07-21 11:48:56
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    > Nie znam Cię, nie wiem jaki jesteś naprawdę, ale przez to mogę ocenić
    > Twoją wypowiedź bardziej obiektywnie niż gdybym Cię znał od lat.

    Ocenić obiektywnie pomimo, że kogoś, czegoś, nie znasz? Czyli oceniasz
    według siebie ni mniej ni więcej. A siebie znasz najlepiej ze wszystkich
    ludzi więc defakto oceniasz skrajnie subiektywnie;)
    Wybacz mi to, tak mi się pomyślało:)

    > No a z
    > tej wypowiedzi wynika właśnie pycha i okrutna wiara w swoją wyższość.
    > Może plan jest dobry, ale z pewnością źle zrealizowany w pierwszym kroku.
    > Czytając słowa takie jak "uczeń", "wybrany" i podobne skojarzenie jest >
    jasne.

    Wyższość bo napisałem uczeń? A jak miałem to napisać. Po hebrajsku?
    Przychodzisz na kurs i jesteś uczniem, czy nie? Poza tym zaznaczyłem
    wcześniej, że nie wiem jak nazwać to przedsięwzięcie, czy kurs, czy szkoła?
    Sam mam wątpliwości co do tego bo wiem jak będzie wszystko wyglądało. Mało
    tego dodałem zdanie o pochyleniu się kursanta nad prowadzącymi:)
    Ludzie piszą tu takie głupoty, na widok tej mojej &#8222;wyższości&#8221;, że ręce
    można
    załamać. Widzisz, nawet nie potrafię się do tego nie odnieść&#8230; gdzie tu moja
    wyższość? &#8222;Wybrany z pośród pewnej liczby&#8221;. Nie naród wybrany, nie ja
    jestem
    wybrany do wybierania, nie zostałem namaszczony. Robię pewną rzecz i będę
    wybierał. Będę dbał o to żeby wybrać ludzi z otwartą głową. Albo to zrobię i
    mi się uda albo odpuszczę. Ze względu na to nie możesz uznać mojego wyboru?
    Ty też mnie nie wybierasz więc o co chodzi? Oddaję Ci to prawo, jak każdemu
    innemu.

    > prostu.

    > Są ludzie, którzy zrobią wszystko by się pokazać. Nie ważne z której
    > strony - ważne by zaistnieć.

    Ok. Ty odbierasz to jako chęć zaistnienia, a ja traktuje to jako chęć
    sprawdzenia siebie, poszukiwania, dyskusję, rodzaj gry z otoczeniem&#8230;
    interakcje. Tak już mam, taki się urodziłem. I nie będę się z tym chował po
    kontach. I coś Ci powiem. Dzięki temu wiem kto mnie otacza, wiem komu podaję
    rękę, nie muszę go podejrzewać, domyślać się czy bać. Wiem po prostu na czym
    stoję. I nie dlatego, że akurat ci ludzie są tacy wspaniali&#8230;

    > Jakkolwiek by było to dla Ciebie

    Co to jest ciekawa praca? Zrozum, że jego i osoby mu podobne może obchodzić
    jakiś rodzaj interakcji, taki zgrzyt powiedzmy, ale tych ludzi ma gdzieś. Po
    pierwsze bo musi, inaczej nie byłby tym kim jest&#8230; proszę nie demonizuj
    słów &#8222;tym kim jest&#8221;:) Ja pisze tylko o człowieku. A po drugie ten niesmak

    jest bez znaczenia.

    Ale

    > Jak dla mnie przewaga jest żadna. Co z tego, że ktoś mówi o Tobie, że to
    > co pokazałeś było niesmaczne i niegustowne?

    Ale on (ludzie) mówią to przez dłuższy czas. I teraz Ty, jako powiedzmy
    twórca, widzisz to, jak na dłoni. Widzisz jak się pieklą, albo jak
    podziwiają. Tu jest twoja przewaga. W jakiś sposób, nie wiem jaki, stajesz
    troszeczkę wyżej i możesz się przyglądnąć przez chwilę. Powiedziałem że boję
    się tego ponieważ uważam, że tak jak stanąłeś trochę wyżej możesz zaraz być
    niżej. I rozumiesz, ja z ta swoja małpą mogę być już zupełnie na dnie, a
    nadal, mając w pamięci tamten &#8222;sukces&#8221; przekonywać siebie, że jest
    inaczej.
    Każdy artysta to ma i każdy chcąc nie chcąc musi tak mieć. W dzisiejszych
    czasach masz może lekkie przewartościowanie. Artyści boją się i mówią
    właśnie tak jak ja teraz. Że musisz uważać, żeby się nie zagubić, musisz
    kalkulować. A może prawdziwy artyzm polega na umiejętności i odwadze?
    Takim &#8222;szaleństwie&#8221;, mogę powiedzieć co chcę, mogę powiedzieć że jestem
    jakiś tam i niech się dzieje co chce. To jest na dłuższą dyskusję chyba:)
    Popatrz się np. na odzew mojego wątku na poszczególnych grupach. Wiesz co mi
    to mówi? Że jestem dinozaurem:) A wiesz ile mam lat? 30:) Na pewno na
    cyfrowej jest spora liczba ludzi młodych którzy operują totalnie innymi
    kategoriami myślenia niż ludzie starsi. Czarek np. nazwie to bezmyślnością:)
    Ale on już ma swoje lata&#8230; amonit:) A nawet większość tych wiekowych
    podejrzewam, znajdując się na cyfrowej po jakimś czasie przystosowuje się do
    sytuacji i mówią tak samo.
    Teraz wracając na moment do mojej małpy żydowskiej. Lubię patrzeć na obrazy
    tak jak patrzył na świat ich autor. Tzn. żeby obraz, zdjęcie były tak
    wykonane aby pozwoliły mi bez przeszkód polecieć w ich głąb. &#8222;Bez
    przeszkód&#8221;
    jest tu ważne! Nie chce żeby mi pokazywały, wskazywały, objaśniały,
    tłumaczyły. Chce żeby sobie były i już. Moja małpa nie spełnia żadnej z tych
    cech. Na pewno jest to w jakimś stopniu uniwersalny obrazek ale nie jest
    wart pamięci. Gdybym umieścił to w większym formacie na mieście miałbym
    murowaną audycję w telewizji, a może nawet przesłuchanie na policji:) Ale
    moja chęć pokazania się jest zbyt mała w tym sensie.

    Bo ludzie mają poszufladkowanych artystów, co prowadzi do ciągłego
    konfliktu, gdyż artystów poszufladkować się nie da. Gracjan jest artystą stu
    procentowym. Gdybyś go poznał&#8230; gdybyś na niego spojrzał w realu, wiedziałbyś
    o czym mówię. Dla mnie również jego wybryki są szajsowne ale idąc do Tate
    Modern życzyłbym sobie zobaczyć go jak się tapla w błocie i śpiewa swoje
    pioseneczki o motylkach. To byłoby dla mnie ciekawe&#8230; nawet na chwilę,
    pośmiałbym się i dostrzegł dzięki niemu jak świat jest porypan:) Gdybym
    wyszedł z galerii zapamiętałbym właśnie jego lalala

    > Nie każdemu zależy na tym żeby tylko o nim mówili. To nie przynosi samych
    > plusów. Wręcz zniechęca.

    Nie wiem, może wiesz już kogo zniechęca&#8230;
    Mnie zniechęca ludzka nieuprzejmość np. Nie lubię chamów, ludzi fałszywych..
    No, tych pierwszych można przeboleć bo za ich kołnierzem kryje się strach,
    ale fałszu nie trawie.

    > Co do zadufania jeszcze raz Ci powtarzam, że nie tylko ja to tak
    > odebrałem. Ale nie bez powodu.

    A co Ty się na innych patrzysz?:)

    > Technicznie było wyjątkowo cienko, ale mi przede wszystkim chodzi o sam
    > pomysł, jest zupełnie nietrafiony i do kitu.

    O! czyli wcale nie chodzi o technikę w tym wypadku:)

    > Ktoś mógłby się uśmiechnąć bo
    > jest antysemitą,

    Otóż to. To jest cały sens &#8222;żydowskiej małpy&#8221;. Uprzedzenia które nie
    pozwalają mśleć.

    > ale choć nie mam związku z Żydami, to jednak nie uważam

    Jaki przekaz?..... nie ważne, mniejsza z tym;)

    > Równie dobrze mogłeś uderzać w byle inną narodowość/zawód/kogokolwiek.

    Nie mogłem

    > Taki styl wypowiedzi, mimo wszystko nie gryzę o ile kogoś nie wyprowadzę z
    > równowagi :)

    Wiem, ale po co ten język

    > Zaregowałeś mimo wszystko wręcz alergicznie na moje uwagi. Teraz chyba
    > rozumiesz, co chciałem powiedzieć.

    Zareagowałem milczeniem, to nie alergia

    Nie

    > Możesz się ze mną nie zgadzać, ale powodzenia przy poszukiwaniach bez
    > konkretów. Nie mówiłem, że musisz mieć plan rozrysowany do minuty, ale
    > taki detal jak cena, chyba jednak wart podania.

    Nie jest wart podania w tym momencie.

    > Zaczynam podejrzewać, że pierwsza wiadomość specjalnie była zaczepna, żeby
    > zrobiło się głośno.

    Strasznie podejrzliwy jesteś:)

    > Twoja wola.
    > Nie obraź się, ale na początku pomyślałem, że jesteście obydwaj okrutnie
    > samotni i szukacie sobie towarzystwa, tak żeby się wykazać. Kwestia $
    > rozwiała tę wizję.

    Tzn. kwesta pieniędzy rozwiała Twoją wizję jako byśmy szukali towarzystwa
    dla zabicia samotności? Sam pomyśl, co Ty w ogóle wypisujesz.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 150. Data: 2009-07-21 12:00:49
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    dla dzieci w księgarni. Jeden jest na Łódzkiej Filmówce i

    > No to rzeczywiście kurs im pomógł, dzięki wam stali się wybitnymi
    artystami,
    > otworzyliście im oczy, oszlifowaliście te diamenty, tylko jedno mnie
    nurtuje
    > co to ma wspólnego z fotografią ? To trochę tak jakbym się zapisał na kurs
    > prawa jazdy a potem wygrał taniec z gwiazdami - instruktor twierdziłby że
    > dzieki niemu ;-)

    A w którym momencie napisałem, że to dzięki kursowi? Możesz mi przybliżyć
    ten fragment?

    > I po takim kursie bedę fotografował modę ? przez 3 miesiące zrobisz ze
    mnie
    > światowej sławy fotografa ?

    Myślę że z takim podejściem nawet Ty sam nie jesteś w stanie zrobić z siebie
    światowej sławy fotografa.

    > Boskość to za mała skala ale nie jestem za bardzo w medycynie biegły więc
    > nie zdiagnozuję czy to jeszcze magalomania czy już schizofrenia.

    No musisz się doktoryzować koniecznie.

    > Ale przyznaję dawno tu takiego ciekawego tamatu nie było :-)

    Bo możesz dać upust swojej nieograniczonej wyobraźni. I o to chodzi w tym
    kursie;)

    Pozdrawiam
    Marek