    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Grafy - eliminacja wierzcho?ków
    Date: Wed, 02 Jul 2014 11:39:16 +0200

    On 02.07.2014 05:14, A.L. wrote:

    > Ta definicja jest porabana, bo mowa jest o DWOCH wierzcholkach i
    > krawedzi. Jak dla mnie zupelnie nie wynika co bedzie z JEDNYM
    > wierzcholkiem.

    Sformułowanie rzeczywiście nieszczęśliwe, ale czytelne.
    Lepsze IMHO byłoby 'żadne dwa wierzchołki zbioru niezależnego
    nie są połączone krawędzią'.

    I to pokrywa przypadek jednego wierzchołka.

    Dla purystów należałoby na początku ndadać, że rozważamy graf
    nieskierowany bez pętli (cykli długości 1).

    > Inne definicje tez takei sa
    >
    > De nition 1 Given an undirected graph G = (V;E) a subset of nodes S
    > V is an independent set (stable set) i there is no edge in E between
    > any two nodes in S. A subset of nodes S is a clique if every pair of
    > nodes in S have an edge between them in G.
    >
    > "Any two nodes" tez nie nasuwa watpliwosci ze musza byc co najmniej
    > DWA wierzcholki
    >
    > Inna definicja:
    >
    > An independent set S of G is a set of vertices such that no unordered
    > pair of vertices in S is an edge

    To taż mi się nie podoba, nawet bardziej,
    "para wierzchołków jest krawędzią".
    "Jest połączona krawędzią" byłoby lepiej. Ale nadal jest to czytelne.

    > Prosze o definicje ktora EXPLICITE stwierdzi co sie dzeje dla JEDNEGO
    > wierzcholka. Jak dla mnie, nie jest to oczywiste

    W zbiorze jednoelementowym istnieje para, która spełnia jakiś tam warunek?
    Oczywiście NIE.
    Skoro definicja nie wyklucza przypadku zbioru pustego (wiele tak robi,
    gdy potrzeba) to całość jest spełniona.

    pzdr
    bartekltg