eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 11. Data: 2014-05-03 13:17:31
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 maja 2014 04:17:32 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > "Zachariasz Doro�y�ski" <k...@g...com> wrote in message
    >
    > news:7a7ea4ff-d368-4dc4-9415-14c7e68aec3d@googlegrou
    ps.com...
    >
    > > Super. Do samochodu osobowego w sam raz.
    >
    > > Moja przetwornica nie robi wra�enia. Za to
    >
    > > lubi siďż˝ zgubiďż˝ w schowku. Trochďż˝ mniejsza
    >
    > > niďż˝ paczka fajek i 100W.
    >
    >
    >
    > Tyle, �e 100W nie uci�gnie zasilacza wielu laptop�w.
    >
    > Ja mam te� tak� ma��, nawet 150W i ma problem ze
    >
    > startem obci��ona zasilaczem starszej Toshiby 17".

    Przestań pierdolić jak potłuczony. 150W to przy 12,5V 12A. Samochodowy akumulator
    60Ah obciążony w sposób ciągły 12A wytrzyma może godzinę jak będzie sztuka nówka nie
    śmigana. No chyba że używasz jak pracuje silnik w samochodzie. Ja tak używam.
    Przetwornica zasila dwie świetlówki chyba po 8W, monitor 22 cale, ładowarki do
    akumulatorów. Razem to daje maksymalnie ok 80W. Przetwornica 100W spokojnie się
    wyrabia.


  • 12. Data: 2014-05-03 14:09:31
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: l...@g...com

    użytkownik paskuda03 napisał:

    > http://www.dx.com/c/car-accessories-799/gadgets-auto
    -parts-708/car-power-inverters-745
    >
    > --
    > paskuda03

    Pierwszy stopien podnosi z 12 do 230, drugi pracuje jako mostek H, wszelkie
    przepiecia ida bezposrednio na mosfety, ryzykowne i bez gwarancji tyle że tanie.

    Na wolumenie widzialem, ze gosc sprzedaje samorobki na transformatorze toroidalnym,
    bedzie to ciezkie i z gwarancja, moze na allegro sprzedaje.

    Bylo to w obudowie uniwersalnej a la Maszczyk.


  • 13. Data: 2014-05-03 15:33:52
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> wrote in message
    news:47da63bf-0cde-4077-805f-8e3d0c783a81@googlegrou
    ps.com...
    > Przestań pierdolić jak potłuczony.

    Tak nie będziemy rozmawiać.


  • 14. Data: 2014-05-03 15:35:05
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PeJot" <P...@m...pl> wrote in message
    news:lk2aq9$136$1@news.mm.pl...
    > W dniu 2014-05-03 04:25, Pszemol pisze:
    >>
    >> Sprawdź moc swojego laptopa "i innych drobiazgów".
    >
    > Zasilacz daje 75 W na wyjściu, to będzie jakieś 90-100 W na wejściu 230 V.
    > Mam czym zmierzyć moc pobieraną, i chyba to zrobię obciążając zasilacz
    > znamionowym prądem.

    No widzisz... Czyli nie masz co podchodzić do przetwornic 100W.
    Minimum dla Ciebie to będzie 150W a najlepiej >200W.


  • 15. Data: 2014-05-03 16:10:15
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 maja 2014 15:33:52 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > "Zachariasz Doro�y�ski" <k...@g...com> wrote in message
    >
    > news:47da63bf-0cde-4077-805f-8e3d0c783a81@googlegrou
    ps.com...
    >
    > > Przesta� pierdoli� jak pot�uczony.
    >
    >
    >
    > Tak nie b�dziemy rozmawia�.

    Przymusu rozmawiania nie ma, zwłaszcza ze ja mam rację. Akumulator samochodowy pomimo
    że energii w nim teoretycznie sporo nie nadaje się do zasilania czegokolwiek z
    wyjątkiem rozrusznika. Zniesie minutę pracy silnika wentylatora chłodnicy po
    wyłączeniu silnika. Zniesie jakieś stałe niewielkie pobory prądu przez alarm,
    komputer pokładowy itp. Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie
    potrzebuje przetwornica 100W lub większa nie zniesie. Dlatego u mnie jak działa
    przetwornica 100W i daje prąd do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny
    2,5 litra pojemności i kotłuje z litr ropy na godzinę. Chętnie bym zamienił ten
    system zasilania na agregat, ale z agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.


  • 16. Data: 2014-05-03 18:06:33
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-03 16:10, Zachariasz Dorożyński pisze:
    > W dniu sobota, 3 maja 2014 15:33:52 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    >> "Zachariasz Doro�y�ski" <k...@g...com> wrote in message
    >>
    >> news:47da63bf-0cde-4077-805f-8e3d0c783a81@googlegrou
    ps.com...
    >>
    >>> Przesta� pierdoli� jak pot�uczony.
    >>
    >>
    >>
    >> Tak nie b�dziemy rozmawia�.
    >
    > Przymusu rozmawiania nie ma, zwłaszcza ze ja mam rację. Akumulator samochodowy
    pomimo że energii w nim teoretycznie sporo nie nadaje się do zasilania czegokolwiek z
    wyjątkiem rozrusznika. Zniesie minutę pracy silnika wentylatora chłodnicy po
    wyłączeniu silnika. Zniesie jakieś stałe niewielkie pobory prądu przez alarm,
    komputer pokładowy itp. Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie
    potrzebuje przetwornica 100W lub większa nie zniesie. Dlatego u mnie jak działa
    przetwornica 100W i daje prąd do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny
    2,5 litra pojemności i kotłuje z litr ropy na godzinę. Chętnie bym zamienił ten
    system zasilania na agregat, ale z agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.
    >

    To ciekawe, dlaczego mogę zrobić kawę dla kilkunastu (czasem nawet sporo
    ponad 20) osób z ekspresu do kawy? Przetwornica 2kW, akumulator 95Ah.

    Dlaczego mogę pływać pół dnia pontonem z silnikiem 1kW - oczywiście nie
    na pełnej mocy, akumulator 75Ah.

    Dlaczego wyciągarką mogę targać inny pojazd przez 15 minut?
    Wyciągarka ma nieco ponad 6 koni mocy, 2 akumulatory po 95Ah równolegle.

    Samochód może stać ładnych parę godzin z włączonym radiem (jakiś
    Clarion) dość głośno grającym, gdzie końcówka mocy ma 4x45W sinus.

    Po każdym z powyższych przypadków (oprócz pontonu) można bez problemu
    uruchomić pojazd.

    Czary jakieś, czy perpetuum mobile? ;)

    A przy okazji poczytaj sobie w wolnej chwili o rozróżnieniu choćby na
    akumulatory trakcyjne i rozruchowe, o akumulatorach zasadowych
    (niestety, coraz bardziej "nielegalnych"), zobacz, jak wyglądają (i
    dlaczego) akumulatory samochodowe Optima Yellow.

    Oczywiście też troszkę kultury nie zaszkodzi, ale wiem, że od lat jesteś
    w tym temacie niereformowalny.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 17. Data: 2014-05-03 18:33:20
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:lk346a$mp3$1@usenet.news.interia.pl...
    > Oczywiście też troszkę kultury nie zaszkodzi, ale wiem,
    > że od lat jesteś w tym temacie niereformowalny.

    Może jakieś kompleksy ma i chce w ten szczeniacki
    sposób "męskość" udowodnić? :-(


  • 18. Data: 2014-05-03 18:36:58
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    >> Oczywiście też troszkę kultury nie zaszkodzi, ale wiem,
    >> że od lat jesteś w tym temacie niereformowalny.
    >
    > Może jakieś kompleksy ma i chce w ten szczeniacki
    > sposób "męskość" udowodnić? :-(

    Że niby taki kogut z niego?

    --
    Jarek


  • 19. Data: 2014-05-03 19:20:45
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 maja 2014 18:06:33 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2014-05-03 16:10, Zachariasz Doro�y�ski pisze:
    >
    > > W dniu sobota, 3 maja 2014 15:33:52 UTC+2 u�ytkownik Pszemol napisa�:
    >
    > >> "Zachariasz Doro�y�ski" <k...@g...com> wrote in message
    >
    > >>
    >
    > >> news:47da63bf-0cde-4077-805f-8e3d0c783a81@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >>
    >
    > >>> Przesta� pierdoli� jak pot�uczony.
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> Tak nie b�dziemy rozmawia�.
    >
    > >
    >
    > > Przymusu rozmawiania nie ma, zw�aszcza ze ja mam racj�. Akumulator
    samochodowy pomimo �e energii w nim teoretycznie sporo nie nadaje si� do
    zasilania czegokolwiek z wyj�tkiem rozrusznika. Zniesie minut� pracy silnika
    wentylatora ch�odnicy po wy��czeniu silnika. Zniesie jakie� sta�e
    niewielkie pobory pr�du przez alarm, komputer pok�adowy itp. Ale na d�u�sz�
    met� pracy z pr�dami roz�adowania jakie potrzebuje przetwornica 100W lub
    wi�ksza nie zniesie. Dlatego u mnie jak dzia�a przetwornica 100W i daje pr�d do
    zasilania urz�dze� to pracuje silnik wysokopr�ny 2,5 litra pojemno�ci i
    kot�uje z litr ropy na godzin�. Ch�tnie bym zamieni� ten system zasilania na
    agregat, ale z agregatami 100 czy 150W si� nie spotka�em.
    >
    > >
    >
    >
    >
    > To ciekawe, dlaczego mogďż˝ zrobiďż˝ kawďż˝ dla kilkunastu (czasem nawet sporo
    >
    > ponad 20) os�b z ekspresu do kawy? Przetwornica 2kW, akumulator 95Ah.
    >
    >
    >
    > Dlaczego mog� p�ywa� p� dnia pontonem z silnikiem 1kW - oczywi�cie nie
    >
    > na pe�nej mocy, akumulator 75Ah.
    >
    >
    >
    > Dlaczego wyci�gark� mog� targa� inny pojazd przez 15 minut?
    >
    > Wyci�garka ma nieco ponad 6 koni mocy, 2 akumulatory po 95Ah r�wnolegle.
    >
    >
    >
    > Samoch�d mo�e sta� �adnych par� godzin z w��czonym radiem (jaki�
    >
    > Clarion) do�� g�o�no graj�cym, gdzie ko�c�wka mocy ma 4x45W sinus.
    >
    >
    >
    > Po ka�dym z powy�szych przypadk�w (opr�cz pontonu) mo�na bez problemu
    >
    > uruchomiďż˝ pojazd.
    >
    >
    >
    > Czary jakieďż˝, czy perpetuum mobile? ;)
    >
    >
    >
    > A przy okazji poczytaj sobie w wolnej chwili o rozr�nieniu cho�by na
    >
    > akumulatory trakcyjne i rozruchowe, o akumulatorach zasadowych
    >
    > (niestety, coraz bardziej "nielegalnych"), zobacz, jak wygl�daj� (i
    >
    > dlaczego) akumulatory samochodowe Optima Yellow.
    >
    >
    >
    > Oczywi�cie te� troszk� kultury nie zaszkodzi, ale wiem, �e od lat jeste�
    >
    > w tym temacie niereformowalny.
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    >
    >
    > Adam

    Mogłeś zrobić 20 kaw po 150-200ml. Nie ma w tym cudu. Raptem to 0,4kWh. Po
    uwzględnieniu strat w akumulatorze 95Ah może być tyle energii że wystarczy na 20
    małych objętościowo kaw. Jeśli to był akumulator rozruchowy to jego żywotność była by
    w takich warunkach pracy na poziomie 50 cykli. Trochę koloryzujesz, ale to normalne
    jak chcesz udowodnić że nie mam racji wtedy kiedy ją mam. To że udawał się uruchomić
    potem samochód wynika z faktu że do uruchomienia samochodu potrzeba w akumulatorze
    jedną amperogodzinę a sterownik w przetwornicy i zapewne w wyciągarce posiada
    zabezpieczenie przed całkowitym rozładowaniem akumulatora.


  • 20. Data: 2014-05-04 11:32:39
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-05-03 15:35, Pszemol pisze:

    > No widzisz... Czyli nie masz co podchodzić do przetwornic 100W.
    > Minimum dla Ciebie to będzie 150W a najlepiej >200W.

    Przyjmując 150 W, takie coś za ok. 85 zł ma sens ?

    http://www.modecom.pl/mc-c015/przetwornice/zasilanie
    /

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
    http://www.avast.com

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: