eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGotowa przetwornica 12 V -> 230 V › Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
  • X-Received: by 10.140.80.5 with SMTP id b5mr1264qgd.20.1399137645942; Sat, 03 May
    2014 10:20:45 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.80.5 with SMTP id b5mr1264qgd.20.1399137645942; Sat, 03 May
    2014 10:20:45 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!c1no1005919igq.0!ne
    ws-out.google.com!dz10ni30394qab.1!nntp.google.com!hw13no97331qab.0!postnews.go
    ogle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 3 May 2014 10:20:45 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <lk346a$mp3$1@usenet.news.interia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=85.89.188.11;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 85.89.188.11
    References: <lk02r9$397$1@news.mm.pl> <X...@l...net>
    <7...@g...com>
    <lk1jjd$ghs$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <lk2r7u$3r6$1@dont-email.me>
    <3...@g...com>
    <lk346a$mp3$1@usenet.news.interia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
    Injection-Date: Sat, 03 May 2014 17:20:45 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:664356
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu sobota, 3 maja 2014 18:06:33 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2014-05-03 16:10, Zachariasz Doro�y�ski pisze:
    >
    > > W dniu sobota, 3 maja 2014 15:33:52 UTC+2 u�ytkownik Pszemol napisa�:
    >
    > >> "Zachariasz Doro�y�ski" <k...@g...com> wrote in message
    >
    > >>
    >
    > >> news:47da63bf-0cde-4077-805f-8e3d0c783a81@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >>
    >
    > >>> Przesta� pierdoli� jak pot�uczony.
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> Tak nie b�dziemy rozmawia�.
    >
    > >
    >
    > > Przymusu rozmawiania nie ma, zw�aszcza ze ja mam racj�. Akumulator
    samochodowy pomimo �e energii w nim teoretycznie sporo nie nadaje si� do
    zasilania czegokolwiek z wyj�tkiem rozrusznika. Zniesie minut� pracy silnika
    wentylatora ch�odnicy po wy��czeniu silnika. Zniesie jakie� sta�e
    niewielkie pobory pr�du przez alarm, komputer pok�adowy itp. Ale na d�u�sz�
    met� pracy z pr�dami roz�adowania jakie potrzebuje przetwornica 100W lub
    wi�ksza nie zniesie. Dlatego u mnie jak dzia�a przetwornica 100W i daje pr�d do
    zasilania urz�dze� to pracuje silnik wysokopr�ny 2,5 litra pojemno�ci i
    kot�uje z litr ropy na godzin�. Ch�tnie bym zamieni� ten system zasilania na
    agregat, ale z agregatami 100 czy 150W si� nie spotka�em.
    >
    > >
    >
    >
    >
    > To ciekawe, dlaczego mogďż˝ zrobiďż˝ kawďż˝ dla kilkunastu (czasem nawet sporo
    >
    > ponad 20) os�b z ekspresu do kawy? Przetwornica 2kW, akumulator 95Ah.
    >
    >
    >
    > Dlaczego mog� p�ywa� p� dnia pontonem z silnikiem 1kW - oczywi�cie nie
    >
    > na pe�nej mocy, akumulator 75Ah.
    >
    >
    >
    > Dlaczego wyci�gark� mog� targa� inny pojazd przez 15 minut?
    >
    > Wyci�garka ma nieco ponad 6 koni mocy, 2 akumulatory po 95Ah r�wnolegle.
    >
    >
    >
    > Samoch�d mo�e sta� �adnych par� godzin z w��czonym radiem (jaki�
    >
    > Clarion) do�� g�o�no graj�cym, gdzie ko�c�wka mocy ma 4x45W sinus.
    >
    >
    >
    > Po ka�dym z powy�szych przypadk�w (opr�cz pontonu) mo�na bez problemu
    >
    > uruchomiďż˝ pojazd.
    >
    >
    >
    > Czary jakieďż˝, czy perpetuum mobile? ;)
    >
    >
    >
    > A przy okazji poczytaj sobie w wolnej chwili o rozr�nieniu cho�by na
    >
    > akumulatory trakcyjne i rozruchowe, o akumulatorach zasadowych
    >
    > (niestety, coraz bardziej "nielegalnych"), zobacz, jak wygl�daj� (i
    >
    > dlaczego) akumulatory samochodowe Optima Yellow.
    >
    >
    >
    > Oczywi�cie te� troszk� kultury nie zaszkodzi, ale wiem, �e od lat jeste�
    >
    > w tym temacie niereformowalny.
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    >
    >
    > Adam

    Mogłeś zrobić 20 kaw po 150-200ml. Nie ma w tym cudu. Raptem to 0,4kWh. Po
    uwzględnieniu strat w akumulatorze 95Ah może być tyle energii że wystarczy na 20
    małych objętościowo kaw. Jeśli to był akumulator rozruchowy to jego żywotność była by
    w takich warunkach pracy na poziomie 50 cykli. Trochę koloryzujesz, ale to normalne
    jak chcesz udowodnić że nie mam racji wtedy kiedy ją mam. To że udawał się uruchomić
    potem samochód wynika z faktu że do uruchomienia samochodu potrzeba w akumulatorze
    jedną amperogodzinę a sterownik w przetwornicy i zapewne w wyciągarce posiada
    zabezpieczenie przed całkowitym rozładowaniem akumulatora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: