  • 11. Data: 2010-12-29 17:58:18
    Temat: Re: Google PowerMeter
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Ależ mylisz się - muszą być tak samo mądre...
    > Muszą np. nasłuchiwać port komunikacyjny i wysyłać dane
    > na rządanie w odpowiednim formacie i iść spać oszczędzając
    > baterię gdy komunikacji nie ma. Jestem pewny że mają tam
    > procesor, pamięć i kawałek programu, a to nazywam już
    > jakąś formą inteligencji, dokładnie tak jak w pralce automat.

    Samo zainstalowanie procesora nie implikuje jeszcze inteligencji.
    Nie zdziwię się, jeśli kiedyś znajdę taki w świetlówce. Tutaj te
    cuda użyte zostały do komunikacji, nie do mierzenia prądu. Taki
    na przykład 'dumb modem' też ma procesor, a głupi jak kilo gwoździ.

    > Jaki klient takie usługi... W Kaliforni, jak widać, klient bardziej
    > wymagający.

    O tym wymagającym kalifornijskim kliencie, to już czytałem rok czy
    dwa lata temu. Tam chodzi o to, że jak latem elektrownie zaczynają
    robić bokami, to trza wyszukać klientów, co to se klimę zbyt mocno
    podkręcili i im ją zdalnie wyłączyć.

    -- Jarek

    PS
    Jak już się czepiam słów, to się jeszcze czepnę "rządania". Chyba że
    znowu chodzi o jakąś agencję federalną, do której te dane są wysyłane.

  • 12. Data: 2010-12-29 18:49:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Samo zainstalowanie procesora nie implikuje jeszcze inteligencji.
    > Nie zdziwię się, jeśli kiedyś znajdę taki w świetlówce.

    Nie burzysz się na użycie "inteligencji" przy pralce automatycznej
    a przecież tam też jest tylko procesor i parę decyzji do podjęcia
    w prostym algorytmie.

    > Tutaj te cuda użyte zostały do komunikacji, nie do mierzenia prądu.
    > Taki na przykład 'dumb modem' też ma procesor, a głupi jak kilo gwoździ.

    Skąd wiesz czy taki inteligentny miernik nie używa procesora do
    mierzenia prądu i zamiast kręciołków w mechanicznym liczniku
    nie ma przypadkiem wyświetlacza LCD? Nie mieszkam w Kaliforni
    to nie wiem jak one wyglądają. Zdecydowanie jednak Google nie
    pojechało po bandzie, jak tu ktoś niedoinformowany sugerował.

> [...]
    > dwa lata temu. Tam chodzi o to, że jak latem elektrownie zaczynają
    > robić bokami, to trza wyszukać klientów, co to se klimę zbyt mocno

    Nie, to co innego. Wyłączanie klimy w lecie w zamian za upusty
    to można sobie włączyć również u mnie, na przedmieściach Chicago.
    Tu raczej chodzi o kalifornijska mode na bycie zielonym, jezdzenie
    toyota Prius i sadzenie drzewek po kazdym przelocie samolotem lub
    innym odcisnieciu swojego carbon footprint. Kalifornijczycy sa
    szczegolnie wrazliwi na ochrone swojego srodowiska. Zreszta ktos kto
    byl w pieknej Kaliforni wcale sie nie bedzie tej wrazliwosci dziwic.

  • 13. Data: 2010-12-29 20:50:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Nie burzysz się na użycie "inteligencji" przy pralce automatycznej
    > a przecież tam też jest tylko procesor i parę decyzji do podjęcia
    > w prostym algorytmie.

    Burzę się. O pralce napisałem tyle, że różni się istnieniem algorytmu
    od licznika, który robi tylko pomiar telemetryczny. Słowo jest
    nadużywane. U znajomego, co handluje sprzętem turystycznym, dowiedziałem
    się o istnieniu inteligentnych skarpetek. Od nieinteligentnych różnią
    się przede wszystkim ceną (ze 20 razy wyższą). Ja to najwyżej potrafię
    odróżnić skarpetkę śmierdzącą od nieśmierdzącej, ale żeby badać IQ
    jakiejś onucy, to ja się tego nie podejmuję. Jeszcze przeczytałem
    tam w prospekcie, że firma Adidas wyprodukowała pierwszy na świecie
    inteligentny but.

    > Skąd wiesz czy taki inteligentny miernik nie używa procesora do
    > mierzenia prądu i zamiast kręciołków w mechanicznym liczniku
    > nie ma przypadkiem wyświetlacza LCD?

    Pewnie ma i procesor, i wyświetlacz LCD. Ale co to zmienia? Kiedy
    Leibniz skonstruował swoją "ławę obliczeniową" (taką z trybikami
    podobnymi do tych w liczniku prądowym), to współcześni mówili, że
    oto ludzkość zbudowała maszynę dorównującą zdolnościami ludzkiemu
    mózgowi. Ciekawe co by powiedzieli na widok tego adidasa z lewej
    nogi uszytego z górą trzy wieki później.

    > Nie, to co innego. Wyłączanie klimy w lecie w zamian za upusty
    > to można sobie włączyć również u mnie, na przedmieściach Chicago.

    Też macie inteligentne wyłączniki klimy sterowane zdalnie z elektrowni?

> [...]
    > szczegolnie wrazliwi na ochrone swojego srodowiska. Zreszta ktos kto
    > byl w pieknej Kaliforni wcale sie nie bedzie tej wrazliwosci dziwic.

    Te drzewka, to raczej świadczą o ześwirowaniu i braku zielonego pojęcia
    o świecie (nie, nie dziwi mnie to).

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2010-12-29 21:32:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Jakiś malkontent jesteś, Jarku... wyluzuj troszkę.
    Przyjmij do wiadomości że ludzie nazywają te urządzenia
    inteligentne bo zawierają one trochę elektroniki w środku.
    To taki skrót myślowy, uproszczenie. Zrozumiałe dla wielu,
    nie wiedzieć czemu Tobie to jednak przeszkadza...
    Może zbyt dosłownie wszystko traktujesz? Take it easy! :-)

  • 15. Data: 2010-12-29 22:46:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > nie wiedzieć czemu Tobie to jednak przeszkadza...
    > Może zbyt dosłownie wszystko traktujesz? Take it easy! :-)

    Ja sobie lubię czasem pomarudzić troszeczkę, zwłaszcza tak pod
    wieczór. Dzisiaj akurat na temat utrudnień. Wiele by uprościło,
    gdyby ludzie nazywali urządzenia zawierające trochę elektroniki
    w środku urządzeniami zawierającymi trochę elektroniki w środku.
    A słowo "inteligentny" zarezerwowali na te okazje, kiedy trzeba
    podkreślić jakąś cechę kojarzoną zwykle z tym przymiotnikiem.
    Inteligentny może być na przykład system pomiaru energii
    i rozliczania opłat. Sam licznik energii też może być inteligentny,
    ale ten nie wygląda na taki. Tyle w nim inteligencji, co w termometrze,
    który mam za oknem.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2010-12-30 00:24:07
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-29 14:08 Pszemol napisał(a):

> [...]
    [...]

    > Chyba nie doczytałeś... To produkt dla mieszkańców San Diego,
    > Kalifornia, którzy mają zainstalowane w domach inteligentne
    > mierniki elektryczności. Ten program służy wyłącznie do zdalnego
    > odczytu takiego miernika. Czy dalej Ci się coś nie zgadza?

    Hmmm, jeżeli dobrze poszukasz to Google udostępnia całe API do
    PowerMeter. Można wysyłać do sieci dowolne pomiary z ulubionego licznika
    energii. Problemem przy prostych prockach może być tylko wymaganie
    używania https (SSL/TLS) ale to pewnie da się rozwiązać jakąś
    pośredniczącą bramką.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2010-12-30 05:28:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > i rozliczania opłat. Sam licznik energii też może być inteligentny,
    > ale ten nie wygląda na taki. Tyle w nim inteligencji, co w termometrze,

    A Ty dalej swoje.. no nic, zmęczyłem się - dam Ci spokój.

  • 18. Data: 2010-12-30 05:31:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message

> [...]
    > Problemem przy prostych prockach może być tylko wymaganie używania https
    > (SSL/TLS) ale to pewnie da się rozwiązać jakąś pośredniczącą bramką.

    Super, z tym że ja nie pisałem do Ciebie, tylko do VSSa który
    pisał, że Google jedzie po bandzie... i wymyślał jakieś parodie.

    Bardzo chętnie zbudowałbym sobie czujnik/miernik z takim
    interfejsem. Mógłbym sobie zdalnie monitorować akwarium :-)

  • 19. Data: 2010-12-30 22:00:47
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:i...@p...onet.pl,
    Pszemol <P...@P...com> nastukał:
> [...]
    >
    > Bardzo chętnie zbudowałbym sobie czujnik/miernik z takim
    > interfejsem. Mógłbym sobie zdalnie monitorować akwarium :-)

    dzis google pokazuje ile zuzywasz pradu a jutro ile razy pierdłeś w
    towarzystwie, kopnełes kota lub ile zużyłeś długopisów w tym miesiacu. za
    kilka lat w ameryce google będzie wiedziało o Tobie więcej niż polski
    lekarz, urząd skarbowy i rodzina.

    --
    VSS

  • 20. Data: 2010-12-30 22:04:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-30 23:00 VSS napisał(a):

> [...]
    > towarzystwie, kopnełes kota lub ile zużyłeś długopisów w tym miesiacu.
    > za kilka lat w ameryce google będzie wiedziało o Tobie więcej niż polski

    To załóż sobie fake konto na Google'u i już tajni amerykańscy szpiedzy
    nie skojarzą twojego zużycia energii z mailami. Ależ problem. Wszędzie
    musisz podawać prawdziwe dane?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/